Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: czas ladowania akumulatora

poniewaz grupy stricte elektrycznej nie ma, to znow tutaj, ktos moze podpowie..

mam 22 akumulatory polaczone szeregowo, kazdy ma 4v/100ah; razem daja 88v napiecia, akurat zeby napedzic silnik elektryczny (84v/10kw mocy) - pozostaje oczywiscie kwestia ladowania akumulatorow.

ktos potrafi podpowiedziec jak wyliczyc czas ladowania akumulatorow dla dwoch wersji:
- z gniazda 230v, lub
- z pradnicy silnika spalinowego, przy zalozeniu ze silnik ma ~30kw przy obrotach rzedu ~2000, i ~10kw przy obrotach rzedu ~500

zastanawiam sie jak wyliczyc, czy realne jest zalozenie ze auto napedzane przez silnik elektryczny, z pracujacym na wolnych obrotach malym silnikiem spalinowym jest w stanie 'posiadac' (pozyskana przez silnik spalinowy) wystarczajaca ilosc energii zeby zasieg auta byl ograniczony nie pojemnoscia akumulatorow, ale iloscia paliwa..

konto usunięte

Temat: czas ladowania akumulatora

konto usunięte

Temat: czas ladowania akumulatora

wszystko zależy od bilansu energii

"...ktos potrafi podpowiedziec jak wyliczyc czas ladowania akumulatorow dla dwoch wersji:
- z gniazda 230v, lub
- z pradnicy silnika spalinowego, przy zalozeniu ze silnik ma ~30kw przy obrotach rzedu ~2000, i ~10kw przy obrotach rzedu ~500"
Istotny jest typ akumulatora.Włodek Z. edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 22:40
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: czas ladowania akumulatora

Akumulatory to bardziej chemia niż fizyka.

Czas ładowania i rozładowania akumulatora zależy od użytego ogniwa, potencjału elektrochemicznego, rodzaju elektrolitu, stałej prędkości reakcji dla danego układu oraz technologii, która zapewnia sprawność układu (stosunek mocy uzyskanej w praktyce do teoretycznej wynikającej z bilansu energetycznego reakcji)
Przyłożone obciążenie elektryczne to tylko jeden z parametrów.
Paweł J.

Paweł J. Mój profesjonalny
opis

Temat: czas ladowania akumulatora

zastanawiam sie jak wyliczyc, czy realne jest zalozenie ze auto napedzane przez silnik elektryczny, z pracujacym na wolnych obrotach malym silnikiem spalinowym jest w stanie 'posiadac' (pozyskana przez silnik spalinowy) wystarczajaca ilosc energii zeby zasieg auta byl ograniczony nie pojemnoscia akumulatorow, ale iloscia paliwa..

Można jaśniej? Chodzi o układ, w którym silnik spalinowy ładuje akumulator, który zasila silnik elektryczny napędzający samochód???
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: czas ladowania akumulatora

co do wyliczen - juz mam, wiem co i jak; pozostalo pytanie jakiego akumulatora (moze nie akumulatora?) uzyc, zeby przezyl taki rodzaj eksploatacji.

zalozenie jest:
- silnik o mocy x jest zasilany przez agregat spalinowy wytwarzajacy moc y; y jest nieco nizsze od x (~80%)
- agregat pracuje non-stop, niezaleznie od tego czy pojazd jedzie czy stoi; w czasie jazdy prad napedza silnik, w czasie przestojow, lub kiedy jedzie tak wolno ze silnik nie zuzywa calej mocy - prad powinien byc gdzies magazynowany

pozostaja pytania:
- czy w akumulatorach - jezeli tak to jakich; slyszalem ze zwykle samochodowe, czy nawet dedykowane trakcyjne tego nie zniosa
- moze - poza akumulatorami lub dodatkowo - da sie uzyc kondensatorow do 'zbierania' nadwyzek energii w czasie przestojow; jezeli tak - jak wyliczyc ilosc/pojemnosc, i czy w ogole sa kondensatory zdolne zmagazynowac taka ilosc pradu, zeby wplynac znaczaco na osiagi (czas pracy/moc) silnika 10kw?

konto usunięte

Temat: czas ladowania akumulatora

Sławomir Z. edytował(a) ten post dnia 18.09.12 o godzinie 21:40
Paweł J.

Paweł J. Mój profesjonalny
opis

Temat: czas ladowania akumulatora

Tomasz Serwański:
co do wyliczen - juz mam, wiem co i jak; pozostalo pytanie jakiego akumulatora (moze nie akumulatora?) uzyc, zeby przezyl taki rodzaj eksploatacji.

zalozenie jest:
- silnik o mocy x jest zasilany przez agregat spalinowy wytwarzajacy moc y; y jest nieco nizsze od x (~80%)
- agregat pracuje non-stop, niezaleznie od tego czy pojazd jedzie czy stoi; w czasie jazdy prad napedza silnik, w czasie przestojow, lub kiedy jedzie tak wolno ze silnik nie zuzywa calej mocy - prad powinien byc gdzies magazynowany

pozostaja pytania:
- czy w akumulatorach - jezeli tak to jakich; slyszalem ze zwykle samochodowe, czy nawet dedykowane trakcyjne tego nie zniosa
- moze - poza akumulatorami lub dodatkowo - da sie uzyc kondensatorow do 'zbierania' nadwyzek energii w czasie przestojow; jezeli tak - jak wyliczyc ilosc/pojemnosc, i czy w ogole sa kondensatory zdolne zmagazynowac taka ilosc pradu, zeby wplynac znaczaco na osiagi (czas pracy/moc) silnika 10kw?
Akumulatora nie można ładować w nieskończoność i potem czerpać z niego nieskończonej ilości energii... Pomysł żeby energie z silnika spalinowego przekazywać do elektrycznego a potem zamieniać na energię mechaniczną to jakby zaczepić do auta konia, który by nas ciągnął a silnikiem z auta zasilać radio żeby umilało nam podróż:) Ogólnie rzecz biorąc im więcej "pośredników" tym więcej tracimy energii w postaci ciepła. Po co też magazynować energię z silnika podczas postoju skoro potem odzyskamy jej znacznie mniej... Łatwiej wyłączyć silnik.
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: czas ladowania akumulatora

Paweł J.:
[..] postoju skoro potem odzyskamy jej znacznie mniej... Łatwiej wyłączyć silnik.
nie do konca.. majac dwa identyczne pojazdy, z jedynymi roznicami miedzy nimi:
- jedno napedza silnik spalinowy 10kw
- drugi napedza silnik elektryczny zasilany przez agregat spalinowy o mocy 10kw
ten drugi spali mniej paliwa - odpadnie mu bowiem to co powoduje tego paliwa najwieksze zuzycie, czyli ruszanie (agregat bedzie pracowal na stalych obrotach, dla ktorych zuzycie paliwa jest najmniejsze); potencjalnie roznica w spalaniu w miescie moze byc znaczna, mimo ze w trasie juz niekoniecznie - i o taki 'pojazd' mi chodzi; chcialbym przejechac 100 km w miescie w korkach, z predkoscia do 60kmh, spalajac mniej niz 2 litry ropy; dla silnika spalinowego - nie ma bata, a dla hybrydy, teoretycznie przynajmniej, powinno byc latwiej
Maurycy Mikulski

Maurycy Mikulski programista
C++(MS,QT),C#-MVC,SO
AP,AJAX-REST,SQL

Temat: czas ladowania akumulatora

W zasadzie ma pan rację. Jest jednak wiele ale. Na napęd hybrydowy do tej pory zdecydowała się jedynie ścisła czołówka technologiczna motoryzacji a efekt jest dwuznaczny. Niby spalanie jest małe ale koszty napędu hybrydowego nie równoważą się ze zmniejszonymi kosztów eksploatacji. Powodów jest wiele. Koszt specjalnych akumulatorów. Koszt urządzeń zarządzania i sterowania silnikiem hybrydowym. Oraz o czym się nie mówi koszt serwisu takiego silnika a w zasadzie zestawu napędowego. Niech pan nie myśli , że w prosty sposób można sterować takim zestawem silników. Jak i mechanicznie jak i elektrycznie.

konto usunięte

Temat: czas ladowania akumulatora

Najlepiej "zerżnąć" rozwiązania z lokomotywy spalinowej;)
Silnik spalinowy - generator - akumulator - silnik elektryczny. I gotowe:)



Wyślij zaproszenie do