Temat: Ciekawostki arkusza
Agnieszka O.:Witam, bardzo sympatyczne podajecie porady. Ja niestety nie mogę niczym zaczarować, ale chcialam prosić o podanie różnorakich skrótów ulatwiających pracę jak np. Alt + Enter
-->pozwala przejść do nowego wiersza w komórce... itp. Aha i ja też dziękuję za ten pomysl modyfikacji komentarza - milo bylo się pobawić (nie mam kreseczki przy l, bo skrót w klawiatórze chyba zabral mi inny program i teraz z prawym Altem nie wchodzi :), przepraszam)
pozdrawiam
Tych skrotow jest tak duzo, ze nie sposob je tutaj wszystkie zamiescic. Ponizej podaje wycinek podzielony na pewne zagadnienia.
Praca z makrami
Wyświetla okno dialogowe Makro. ALT+F8
Wyświetla Edytor Visual Basic. ALT+F11
Wstawia arkusz makr programu Microsoft Excel 4.0. CTRL+F11
Formatowanie danych
Wyświetla okno dialogowe Styl. ALT+' (apostrof)
Wyświetla okno dialogowe Formatowanie komórek-CTRL+1
Stosuje format liczbowy Ogólne- CTRL+SHIFT+~
Stosuje format Walutowe z dwoma miejscami po przecinku (liczby ujemne pojawiają się w nawiasach)-CTRL+SHIFT+$
Stosuje format Procentowe bez miejsc po przecinku-CTRL+SHIFT+%
Stosuje format Wykładnicze z dwoma miejscami po przecinku-CTRL+SHIFT+^
Stosuje format Data z dniem, miesiącem i rokiem. CTRL+SHIFT+#
Stosuje format Czas z godzinami i minutami, a także symbolami AM lub PM. CTRL+SHIFT+@
Stosuje format Liczbowe z dwoma miejscami po przecinku, separatorem tysięcy i znakiem minus (-) w przypadku wartości ujemnych. CTRL+SHIFT+!
Stosuje lub usuwa formatowanie pogrubione. CTRL+B
Stosuje lub usuwa formatowanie kursywą. CTRL+I
Stosuje lub usuwa formatowanie podkreśleniem.CTRL+U
Stosuje lub usuwa formatowanie przekreśleniem.CTRL+5
Ukrywa zaznaczone wiersze.CTRL+9
Odkrywa wszelkie ukryte wiersze w zaznaczeniu.CTRL+SHIFT+( (nawias otwierający)
Ukrywa zaznaczone kolumny.CTRL+0 (zero)
Odkrywa wszelkie ukryte kolumny w zaznaczeniu.CTRL+SHIFT+) (nawias zamykający)
Stosuje obramowanie z konturem do zaznaczonych komórekCTRL+SHIFT+&
Usuwa obramowanie z konturem z zaznaczonych komórekCTRL+SHIFT+_
Wstawianie, usuwanie i kopiowanie komórek
Kopiuje zaznaczone komórki.CTRL+C
Wyświetla Schowek pakietu Microsoft Office (wielokrotne kopiowanie i wklejanie).CTRL+C, a potem natychmiast kolejne CTRL+C
Wycina zaznaczone komórki.CTRL+X
Wkleja zaznaczone komórki.CTRL+V
Usuwa zawartość zaznaczonych komórek.DELETE
Usuwa zaznaczone komórki.CTRL+ZNAK MINUS
Wstawia puste komórki.CTRL+SHIFT+ZNAK PLUS
Wprowadzanie i obliczanie formuł
Rozpoczyna formułę.= (znak równości)
Przenosi punkt wstawiania na pasek formuły, gdy edytowanie w komórce jest wyłączone.F2
Na pasku formuły usuwa jeden znak po lewej stronie.BACKSPACE
Kończy wpis do komórki z komórki lub z paska formuły.ENTER
Wprowadza formułę jako formułę tablicową (formuła tablicowa: Formuła, która przeprowadza wiele obliczeń na jednym lub wielu zestawach wartości, a następnie zwraca jeden lub wiele wyników. Formuły tablicowe są ujęte w nawias klamrowy { }, a wprowadza się je przez naciśnięcie klawiszy CTRL+SHIFT+ENTER.).
CTRL+SHIFT+ENTER
Anuluje wpis do komórki lub paska formuły.ESC
W formule wyświetla okno dialogowe Wstawianie funkcji.SHIFT+F3
Gdy punkt wstawiania jest po prawej stronie nazwy funkcji w formule, wyświetla okno dialogowe Argumenty funkcji.CTRL+A
Gdy punkt wstawiania jest po prawej stronie nazwy funkcji w formule, wstawia nazwy argumentów i nawiasy.CTRL+SHIFT+A
Wkleja zdefiniowaną nazwę (nazwa: Wyraz lub ciąg, który reprezentuje komórkę, zakres komórek, formułę lub wartość stałą. Używając nazw, łatwiej jest zrozumieć odwołania; na przykład odwołanie Produkty jest bardziej zrozumiałe niż Sprzedaż!C20:C30.) do formuły.F3
Wstawia formułę autosumowania za pomocą funkcji SUMA.ALT+= (znak równości)
Kopiuje wartość z komórki nad aktywną komórką do komórki lub paska formuły.CTRL+SHIFT+" (cudzysłów)
Kopiuje formułę z komórki nad aktywną komórką do komórki lub paska formuły.CTRL+' (apostrof)
Przełącza między wyświetlaniem wartości komórek a wyświetlaniem formuł.CTRL+` (pojedynczy lewy cudzysłów)
Oblicza wszystkie arkusze we wszystkich otwartych skoroszytach.F9• Gdy zaznaczona jest część formuły, oblicza zaznaczoną część. Można wówczas nacisnąć klawisze ENTER albo CTRL+SHIFT+ENTER (w przypadku formuł tablicowych), aby zamienić zaznaczoną część na wartość obliczeniową.
Oblicza aktywny skoroszyt.SHIFT+F9
Oblicza wszystkie arkusze we wszystkich otwartych skoroszytach bez względu na to, czy zmieniły się od ostatniego obliczenia.CTRL+ALT+F9
Sprawdza ponownie formuły zależne, a następnie oblicza wszystkie komórki we wszystkich otwartych skoroszytach, łącznie z komórkami nieoznaczonymi jako wymagające obliczenia.CTRL+ALT+SHIFT+F9
Nie widze sensu dalszego zasmiecania tymi skrotami :-), proponuje udac sie na strone -
http://office.microsoft.com/ tam jest mnostwo skrotow
pozdrawiam