Mirosław Musielak

Mirosław Musielak fizjoterapeuta z
zamiłowania :)

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

a jo żech myśloł że Dżizys to tylko bohatyr tej piosnki :)))))
http://www.youtube.com/watch?v=8SvUz1RZvgs&feature=rel...
Beata M.

Beata M. Darth Miracle

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

kto to jest rigdzin?
Piotr Krupa

Piotr Krupa menadżer i trener
otwarty na
propozycje

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

osoba która przebywa stale w stanie rigpa

konto usunięte

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

słyszałem o Małym Rigdzinie, Dużym Rigdzinie i Czime Rigdzinie...
Piotr Krupa

Piotr Krupa menadżer i trener
otwarty na
propozycje

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

Mały Rigdzin i Duży Rigdzin to nazwy praktyk których nauczal Czime Rigdzin Rinpoche (z tego co wiem, nie byłem Jego uczniem)

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

Piotr Krupa:
Mały Rigdzin i Duży Rigdzin to nazwy praktyk których nauczal Czime Rigdzin Rinpoche (z tego co wiem, nie byłem Jego uczniem)


Któż to wie, może tak, może nie ? :)

konto usunięte

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

Bartosz Kazibudzki:
Witam. Podstawa nauk.
zakładając że ma się dobre nauki i praktik,
to jak się rozpoznaje że się ma stan naturalny ?

A to się da w ogóle opisać?

konto usunięte

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

Arkadiusz Anzlik:
Bartosz Kazibudzki:
Witam. Podstawa nauk.
zakładając że ma się dobre nauki i praktik,
to jak się rozpoznaje że się ma stan naturalny ?

A to się da w ogóle opisać?
Tak, da się opisać ponieważ spoczywanie w naturalnym stanie wiąże się z określonymi stanami umysłu, które przez ów umysł mogą być opisane np przy pomocy metafor, lub bezpośrednio takim pojęciami jak: niczym nieuwarunkowana radość; czy też: bezstronność /spokój wewnętrzny/. Nie tyka to wprawdzie bezpośrednio tego co jest /bo to wykracza poza pojęcia/, niemniej odnosi się do stanu umysłu, który ma wtedy miejsce i może to wskazywać na spoczywanie w stanie naturalnym, w naturze umysłu. Rzecz jednak w tym, że jest to bardzo ogólne, to ''mapa'' jest, a bezpośrednio danej jednostki tyczy się ''teren'', a ów ''teren'' bywa bardzo różny /i nie jest taki sam dla wszystkich/, stąd też należy to zweryfikować u kompetentnego nauczyciela dzogczen - bezpośrednio, twarzą w twarz.

konto usunięte

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

Radek D.:
Arkadiusz Anzlik:
Bartosz Kazibudzki:
Witam. Podstawa nauk.
zakładając że ma się dobre nauki i praktik,
to jak się rozpoznaje że się ma stan naturalny ?

A to się da w ogóle opisać?
Tak, da się opisać ponieważ spoczywanie w naturalnym stanie wiąże się z określonymi stanami umysłu, które przez ów umysł mogą być opisane np przy pomocy metafor, lub bezpośrednio takim pojęciami jak: niczym nieuwarunkowana radość; czy też: bezstronność /spokój wewnętrzny/. Nie tyka to wprawdzie bezpośrednio tego co jest /bo to wykracza poza pojęcia/, niemniej odnosi się do stanu umysłu, który ma wtedy miejsce i może to wskazywać na spoczywanie w stanie naturalnym, w naturze umysłu. Rzecz jednak w tym, że jest to bardzo ogólne, to ''mapa'' jest, a bezpośrednio danej jednostki tyczy się ''teren'', a ów ''teren'' bywa bardzo różny /i nie jest taki sam dla wszystkich/, stąd też należy to zweryfikować u kompetentnego nauczyciela dzogczen - bezpośrednio, twarzą w twarz.
Zapewne nauczyciel będzie umiał rozpoznać ten stan, my sami możemy go nazywać różnymi określeniami, ale to nigdy nie odda w 100% tego stanu umysłu, gdyż tak jak wspomniałeś wykracza poza pojęcia.

konto usunięte

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

Arkadiusz Anzlik:
Radek D.:
Arkadiusz Anzlik:
Bartosz Kazibudzki:
Witam. Podstawa nauk.
zakładając że ma się dobre nauki i praktik,
to jak się rozpoznaje że się ma stan naturalny ?

A to się da w ogóle opisać?
Tak, da się opisać ponieważ spoczywanie w naturalnym stanie wiąże się z określonymi stanami umysłu, które przez ów umysł mogą być opisane np przy pomocy metafor, lub bezpośrednio takim pojęciami jak: niczym nieuwarunkowana radość; czy też: bezstronność /spokój wewnętrzny/. Nie tyka to wprawdzie bezpośrednio tego co jest /bo to wykracza poza pojęcia/, niemniej odnosi się do stanu umysłu, który ma wtedy miejsce i może to wskazywać na spoczywanie w stanie naturalnym, w naturze umysłu. Rzecz jednak w tym, że jest to bardzo ogólne, to ''mapa'' jest, a bezpośrednio danej jednostki tyczy się ''teren'', a ów ''teren'' bywa bardzo różny /i nie jest taki sam dla wszystkich/, stąd też należy to zweryfikować u kompetentnego nauczyciela dzogczen - bezpośrednio, twarzą w twarz.
Zapewne nauczyciel będzie umiał rozpoznać ten stan, my sami możemy go nazywać różnymi określeniami, ale to nigdy nie odda w 100% tego stanu umysłu, gdyż tak jak wspomniałeś wykracza poza pojęcia.
Zatem - nie wyraziłem się jasno.
Tak, wykracza poza pojęcia, ale nie umysł i jego stany /nawet te tzw niewyrażalne/, a natura umysłu wykracza poza pojęcia. Rzecz w tym, że natura umysłu, to nie jest żaden ''stan umysłu'', ponieważ wykracza to poza umysł, poza wszelkie stany umysłu.
W dzogczen rozróżnienie umysłu /i wszelkich jego stanów/ od natury umysłu, jest bardzo istotne.
Podczas spoczywania w naturalnym stanie /w naturze umysłu/ manifestują się określone stany umysłu i są one opisywalne w ten czy w inny sposób...
Dodatkowo, definiuje się cechy zarówno umysłu jak i natury umysłu, które służą rozróżnieniu umysłu od natury umysłu.Radek D. edytował(a) ten post dnia 15.11.09 o godzinie 15:50

konto usunięte

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

Radek D.:
Arkadiusz Anzlik:
Radek D.:
Arkadiusz Anzlik:
Bartosz Kazibudzki:
Witam. Podstawa nauk.
zakładając że ma się dobre nauki i praktik,
to jak się rozpoznaje że się ma stan naturalny ?

A to się da w ogóle opisać?
Tak, da się opisać ponieważ spoczywanie w naturalnym stanie wiąże się z określonymi stanami umysłu, które przez ów umysł mogą być opisane np przy pomocy metafor, lub bezpośrednio takim pojęciami jak: niczym nieuwarunkowana radość; czy też: bezstronność /spokój wewnętrzny/. Nie tyka to wprawdzie bezpośrednio tego co jest /bo to wykracza poza pojęcia/, niemniej odnosi się do stanu umysłu, który ma wtedy miejsce i może to wskazywać na spoczywanie w stanie naturalnym, w naturze umysłu. Rzecz jednak w tym, że jest to bardzo ogólne, to ''mapa'' jest, a bezpośrednio danej jednostki tyczy się ''teren'', a ów ''teren'' bywa bardzo różny /i nie jest taki sam dla wszystkich/, stąd też należy to zweryfikować u kompetentnego nauczyciela dzogczen - bezpośrednio, twarzą w twarz.
Zapewne nauczyciel będzie umiał rozpoznać ten stan, my sami możemy go nazywać różnymi określeniami, ale to nigdy nie odda w 100% tego stanu umysłu, gdyż tak jak wspomniałeś wykracza poza pojęcia.
Zatem - nie wyraziłem się jasno.
Tak, wykracza poza pojęcia, ale nie umysł i jego stany /nawet te tzw niewyrażalne/, a natura umysłu wykracza poza pojęcia. Rzecz w tym, że natura umysłu, to nie jest żaden ''stan umysłu'', ponieważ wykracza to poza umysł, poza wszelkie stany umysłu.
W dzogczen rozróżnienie umysłu /i wszelkich jego stanów/ od natury umysłu, jest bardzo istotne.
Podczas spoczywania w naturalnym stanie /w naturze umysłu/ manifestują się określone stany umysłu i są one opisywalne w ten czy w inny sposób...
Dodatkowo, definiuje się cechy zarówno umysłu jak i natury umysłu, które służą rozróżnieniu umysłu od natury umysłu.
Masz rację, natura umysłu to nie żaden stan, min. dlatego mówi się o wielu warstwach świadomości przez, które trzeba się przedostać, aby dotrzeć do czystej natury umysłu, która jest taka sama u wszystkich ludzi i te warstwy,rodzaje świadomości można nazwać stanami umysłu. Oczywiście naturalny stan umysłu, może przejawiać pewne właściwości i my niby wiemy, że te cechy to bezwarunkowe współczucie dla wszystkich istot, czy zanik dualizmu, całkowite zjednoczenie. Jednak nawet największym mistrzom medytacji ciężko ubrać w słowa, nazwy czystą naturę umysłu, gdyż chyba właśnie takim końcowym efektem praktyki jest osiągnięcie natury umysłu, która nie nazywa i nie ocenia niczego co wcześniej było postrzegane przez pryzmat przeszkadzających "stanów umysłu", rodzajów świadomości.Arkadiusz Anzlik edytował(a) ten post dnia 15.11.09 o godzinie 16:39
Beata M.

Beata M. Darth Miracle

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

Radek D.:
Tak, da się opisać ponieważ spoczywanie w naturalnym
stanie wiąże się z określonymi stanami umysłu, które

zawsze się wiąże? tzn. czy można spoczywac w naturalnym stanie bez określonych stanów umysłu? :)
przez ów umysł mogą być opisane np przy pomocy metafor, lub bezpośrednio takim pojęciami jak: niczym nieuwarunkowana radość; czy też: bezstronność /spokój wewnętrzny/. Nie tyka to wprawdzie bezpośrednio tego co jest /bo to wykracza poza pojęcia/, niemniej odnosi się do stanu umysłu, który ma wtedy miejsce i może to wskazywać na spoczywanie w stanie naturalnym, w naturze umysłu. Rzecz jednak w tym, że jest to bardzo ogólne, to ''mapa'' jest, a bezpośrednio danej jednostki tyczy się ''teren'', a ów ''teren'' bywa bardzo różny /i nie jest taki sam dla wszystkich/, stąd też należy to zweryfikować u kompetentnego nauczyciela dzogczen - bezpośrednio, twarzą w twarz.
Zapewne nauczyciel będzie umiał rozpoznać ten stan, my sami możemy go nazywać różnymi określeniami, ale to nigdy nie odda w 100% tego stanu umysłu, gdyż tak jak wspomniałeś wykracza poza pojęcia.
Zatem - nie wyraziłem się jasno.
Tak, wykracza poza pojęcia, ale nie umysł i jego stany /nawet te tzw niewyrażalne/, a natura umysłu wykracza poza pojęcia. Rzecz w tym, że natura umysłu, to nie jest żaden ''stan umysłu'', ponieważ wykracza to poza umysł, poza wszelkie stany umysłu.
W dzogczen rozróżnienie umysłu /i wszelkich jego stanów/ od natury umysłu, jest bardzo istotne.
czy nie najistotniejsze...?
Podczas spoczywania w naturalnym stanie /w naturze umysłu/ manifestują się określone stany umysłu i są one opisywalne w ten czy w inny sposób...
Dodatkowo, definiuje się cechy zarówno umysłu jak i natury umysłu, które służą rozróżnieniu umysłu od natury umysłu.Radek D. edytował(a) ten post dnia 15.11.09 o godzinie 15:50
i powinnam tu włączyć ciekawość, jakie to różnice, ale...
poczekam ;)

konto usunięte

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

Beata R.:
Radek D.:
Tak, da się opisać ponieważ spoczywanie w naturalnym
stanie wiąże się z określonymi stanami umysłu, które

zawsze się wiąże?
Tak.
tzn. czy można spoczywac w naturalnym stanie bez określonych stanów umysłu? :)
Nie, ponieważ spoczywanie w naturalnym stanie determinuje określone stany umysłu z jednej strony, a z drugiej strony rozpoznanie naturalnego stanu wiąże się z określonymi stanami umysłu.
W dzogczen rozróżnienie umysłu /i wszelkich jego stanów/ od natury umysłu, jest bardzo istotne.
czy nie najistotniejsze...?
No tu już wolałbym ze swej strony nie wpuszczać się takie stopniowanie - to domena kompetentnych nauczycieli dzogczen.
Podczas spoczywania w naturalnym stanie /w naturze umysłu/ manifestują się określone stany umysłu i są one opisywalne w ten czy w inny sposób...
Dodatkowo, definiuje się cechy zarówno umysłu jak i natury umysłu, które służą rozróżnieniu umysłu od natury umysłu.
i powinnam tu włączyć ciekawość, jakie to różnice, ale...
poczekam ;)
No to zdrowa ciekawość kota jest ;-)
Cytacik zatem będzie...

''Cztery właściwości natury umysłu to:
1. brak myśli
2. bycie podstawą poruszającego się umysłu
3. neutralność bez bycia szlachetną bądź nieszlachetną
4. posiadanie nieograniczonego potencjału manifestacji

Czterema właściwościami umysłu są:
1. widzenie i pamięć
2. to, że gdy umysł myśli może zamanifestować się dowolna myśl
3. to, że gdy nie myśli się i obserwuje poruszający się umysł wyzwala się on w kunszi
4. to, że jeżeli pozwala się umysłowi przebywać w niezmiennym naturalnym stanie, matka i syn łączą się ze sobą nierozdzielnie ''

Tenzin Wangyal Rinpocze ''Cuda naturalnego umysłu''Radek D. edytował(a) ten post dnia 16.11.09 o godzinie 14:28
Beata M.

Beata M. Darth Miracle

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

dziękuję
jak przujdzie mi tego doświadczyć,
to pojmę, w czym rzecz
Mirosław Musielak

Mirosław Musielak fizjoterapeuta z
zamiłowania :)

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

Kim/czym jest matka i syn Radku?

konto usunięte

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

Mirosław Musielak:
Kim/czym jest matka i syn Radku?
Matka to kunszi, podstawa wszystkiego, nie należy jednak jej rozumieć jako ''coś'', jest to natura wszelkich zjawisk, to śunjata. Natomiast syn, to rigpa, przytomność, uważność /bardziej poetycko ;-) to: naga bezpośrednia uważność sama w sobie/.
Wprawdzie mówi się, że matka i syn łączą się, jednak matka /tyb. ma/ i syn /tyb. bu/ nigdy nie byli rozdzieleni /to dwa aspekty tego samego stanowiące nierozdzielną całość/, niemniej patrząc od strony praktykującego /podążającego ścieżka/ mówimy, iż w pewnym momencie matka i syn łączą się.
Matka jest symbolem śunjaty naturalnego stanu, natomiast syn jest symbolem przejrzystości naturalnego stanu. Ów umowny podział na dwa aspekty wprowadza się w celu wyjaśnienia, czym jest naturalny stan, mówiąc, iż jest on jednością śunjaty /pustości - natury wszelkich zjawisk/ i przejrzystości /uważności, która ową naturę rozpoznaje, która rozpoznaje samą siebie/.Radek D. edytował(a) ten post dnia 17.11.09 o godzinie 10:32

konto usunięte

Temat: Rozpoznanie stanu naturalnego

...i tak w ramach dodatku do powyższego, cytacik:

''(...)
Stan, o którym mówiłem, nazywamy po tyb. rang dziung jeszie, samoświadomością, lecz choć nazywamy go świadomością jest on całkowicie poza świadomościami i zmysłami. Nie da się w nim wskazać nic, co byłoby pustką, lub przejrzystością, nie da się go opisać poprzez myślenie ani słowa. Możemy o nim mówić, ale cokolwiek powiemy, nie będzie prawdą, ponieważ jest on poza myślami, mową, dźwiękami. Jedyne co możemy zrobić, to pozostawić go takim, jakim jest, nie starać się postrzegać go poprzez świadomość, ponieważ od początku wszelkie rodzaje myśli są w nim całkowicie wyzwolone, nie ma w nim ani śladu myśli, nic nie pozostaje. Z jednej strony mówię, ze tej natury umysłu nie da się opisać, ale z drugiej strony opisuję ją i wiele o niej mówię, mamy też wiele tomów nauk, które jej dotyczą, jednak one nie ukazują jej bezpośrednio. Gdy mówię, że to jest kwiat, możecie go zobaczyć, możecie go dotknąć, użyć go, myśleć o nim, ale nie da się w ten sposób wskazać natury umysłu, to niemożliwe, możemy o niej myśleć , ale to myślenie jest całkowicie błędne. W naukach jest wiele wyjaśnień, że natura umysłu jest pusta. Możemy o niej powiedzieć, że jest pusta, ale to nie jest prawdą, nie ma w niej żadnej myśli o pustce, jest całkowicie poza myśleniem, więc jak możemy powiedzieć, że jest pusta? Tylko w niej samej jest przejrzystość, pustka, ich jedność, to wszystko jest naturą, ale nie da się tego wyjaśnić, wskazać, powiedzieć o tym ani pomyśleć. Jeśli myślimy, że to musi być pustka, a tamto przejrzystość, to jesteśmy całkowicie na złej drodze. Gdy jesteśmy w tym stanie pozostawmy wszystko takie, jakie jest, gdy coś myślimy, wtedy go zmieniamy.''

''Metody medytacji bezstronności'' Jongdzin Tenzin Namdak Rinpocze

Następna dyskusja:

do sprzedania -parapety z k...




Wyślij zaproszenie do