Temat: Coaching psychology: coaching psychologiczny oraz...

W przypadku coachingu celu lub wizji nie jest nawet wskazane, aby Klient pospiesznie decydował się na jakiś cel, ani tym bardziej, aby akceptował jakąś sugestię coacha w tym zakresie. Chodzi bowiem o to, aby Klient sam zdecydował, na czym mu naprawdę zależy, w jakim kierunku chce podążać, w co chce się teraz zaangażować. To musi być cel wybrany i dookreślony przez Klienta. Coach tylko pomaga Klientowi w przejrzeniu różnych opcji i możliwości zadając m.in. takie pytania jak:

1. "Co chcesz w zamian (tego co jest obecnie, czego nie chcesz lub obawiasz się)?"
2. "Co dalej (chcesz robić)?"
3. "Czego naprawdę pragniesz (i co da Ci satysfakcję)?"

Proces coachingu celu (wizji) nie jest wyścigiem i nie powinien nim się stać. Nie o przyspieszanie tutaj chodzi, ale bardziej o pogłębianie refleksji i poszerzanie możliwości, tak aby ułatwić Klientowi mądry, odpowiedzialny i samodzielny wybór celu (wizji) własnego rozwoju, życia osobistego lub kariery zawodowej.

Pozdrawiam

Paweł Smółka
Tomasz Dulewicz

Tomasz Dulewicz Coach, trener

Temat: Coaching psychology: coaching psychologiczny oraz...

irena ochyra:
Jak Państwo sądzicie, czego tak naprawdę w procesie coachingu potrzebuje klient?,
Na to pytanie najtrafniejszą odpowiedź rzeczywiście posiada klient. Zastanawianie się czego klient może potrzebować jest swego rodzaju wróżeniem, gdyż każdy klient potrzebuje czegoś innego. Nawet jeśli klient A, tak samo określa swoje cele jak klient B, to drogę do celu raczej bedzie preferował inną. Natomiast cele bardziej uszczegółowione (sprecyzowane) również mogą okazać sie całkiem inne.
czy czasami to nie coachowie sugerują plan,
podejście,realizację procesu coachingu klientowi?

to zależy co nazwać planem? Jeśli zdefiniujemy go bardzo ogólnie , to zadanie jakiegokolwiek pytania klientowi można potraktować jako sugerowanie planu.
Dołączę sie do wcześniejszych słów Pawła o kierowaniu procesem jak i treścią.
Klient określa co chce osiągnąć (treść, cel). Również klient określa jak chce to osiągnąć (proces). Jednak coach jest po to, żeby klient zbudował owy proces (drogę do celu). To tak jakby klient miał wszystkie puzzle układanki, a w wyniku pracy z coachem poukładał je na właściwych miejscach. Oczywiście coach NIE mówi klientowi gdzie co ma położyć, a raczej inspiruje do układania i uświadomienia sobie tego że klient jest w stanie ułożyć wszystkie puzzle.
Witam, ja też słyszałam to wiele razy, jednak nie każdy
Klient potrafi lub chce od razu sprecyzować swoje oczekiwania.
To cecha chyba większości ludzi;) a przez wielu jest nazywana oporem. Klient również może mieć opory przed coachem, coachingiem, zmianą, może mieć konkurencyjne cele do osiągnięcia, może nie wierzyć w osiągniecie celów, może uważać, iż ten coach nie jest dla niego najlepszy, może też czuć sie zmuszany do coachingu.

Wszystkim tym trudnościom coach powinien zaradzić. Mówiąc terapeutycznie - powinien przepracować opory klienta. Bądź też swoje, jeśli takowe posiada:)

Tutaj napisałem kilka słów na temat pracy z oporem:
http://www.goldenline.pl/forum/coaching-sztuka-mozliwo...
Anna Czoska

Anna Czoska CEO & Founder
Virtual Recruiter

Temat: Coaching psychology: coaching psychologiczny oraz...

Witam serdecznie,

Polecam tegoroczną Konferencję "Psychologia dla biznesu" – II edycja , która odbędzie się 23 – 24 Maja 2012 r.



Zakład Psychologii Organizacji i Marketingu oraz Koło Naukowe "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie serdecznie zapraszają na II edycję konferencji Psychologia dla biznesu.

Celem konferencji jest wymiana poglądów oraz transfer wiedzy pomiędzy psychologami zajmującymi się psychologią „naukowo”, a profesjonalistami wykorzystującymi psychologię w praktycznej działalności biznesowej.

Ważną częścią konferencji będzie dyskusja panelowa, w której wezmą udział psychologowie pracujący na uczelniach oraz osoby zarządzające działami zasobów ludzkich. To doskonała okazja, aby nauka spotkała się z praktyką.

Czy biznes potrzebuje psychologii? Czego mogą dowiedzieć się praktycy od naukowców zajmujących się rekrutacją? Jakie są konsekwencje niepewności w miejscu pracy? Co motywuje pracowników do udziału w szkoleniach? Na te i wiele innych pytań będzie można znaleźć odpowiedź podczas konferencji.

Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej poświęconej konferencji http://www.swps.pl/psychologiadlabiznesu . Znajdą tam Państwo pełne informacje dotyczące celu organizowanego wydarzenia, programu, prelegentów, oraz miejsca konferencji.

W zakładce zgłoszenia można bezpośrednio ze strony pobrać formularz zgłoszeniowy. Prosimy o przysyłanie wypełnionych zgłoszeń w formie elektronicznej (z podpisem) na adres konferencja.sopot@swps.edu.pl.

Zachęcam do przedstawiania case studies poruszających tematykę wystąpień prelegentów.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Godziny: 10:30 – 14:30

Miejsce: SWPS wydział zamiejscowy Sopot, ul. Polna 16/20, 81-745 Sopot

Organizatorzy: Zakład Psychologii Organizacji i Marketingu oraz Koło Naukowe „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej Wydziału Zamiejscowego w Sopocie

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Udział w konferencji jest bezpłatny, ale liczba miejsc ograniczona (potwierdzone zgłoszenia)!

Zgłoszenia uczestnictwa w konferencji będą przyjmowane do 15 Maja 2012r.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Więcej informacji:

Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Wydział Zamiejscowy w Sopocie

tel kom. 795 – 486 – 406 (Anna Czoska)

tel.kom. 503 - 721 - 340 (Pajączkowska Małgorzata)



e:mail konferencja.sopot@swps.edu.pl
strona internetowa: swps.pl/psychologiadlabiznesu


Obrazek



Wyślij zaproszenie do