konto usunięte

Temat: AGILE SALES DEVELOPMENT / LEAD GENERATION

Czy na rynku pracy, naprawdę nie ma doświadczonych w kontakcie tel. B2B, spokojnych i racjonalnych osób, które potrafią samodzielnie przygotować logiczną bazę firm i instytucji, sprawnie dotrzeć do właściwych osób decyzyjnych i w czarujący sposób w 10 min wzbudzając zaufanie zachęcić do spotkania ze Specjalistą, który zajmie się już całą resztą???
Dlaczego znakomita większość, która myśli, że wie co to mądre LEAD GENERATION usilnie próbuje sprzedawać już na etapie pierwszego tel? Konia z rzędem (i dobrą pracę) temu, kto wie co to Customer Centric Selling lub bez tej "tajemnej" wiedzy ma świadomość tego, na czym polega wzbudzanie się zaufania i zainteresowania przez telefon.

Piszcie, chwalcie się swoimi kompetencjami i dajcie dowód temu, że jest inaczej!Ten post został edytowany przez Autora dnia 14.08.14 o godzinie 13:56

konto usunięte

Temat: AGILE SALES DEVELOPMENT / LEAD GENERATION

Minął już prawie miesiąc od ostatniego postu, ale chcę wierzyć, że brak lawiny Waszych odpowiedzi spowodowany był raczej rozsądną motywacją do wykorzystania ostatnich upalnych dni sezonu urlopowego, a nie onieśmieleniem tematem.

Jak wielu z Was się zapewne domyśla, moja mała prowokacja była skutkiem ubocznym pewnej pilnej - a jednak długiej i frustrującej - rekrutacji do wymienionej w temacie roli. Szczęśliwie, projekt udało się zakończyć w terminie. Ze smutkiem muszę jednak przyznać, że ogólny poziom umiejętności i świadomości sprzedażowej zaprezentowany przez większość (doświadczonych przecież i dokumentujących owo doświadczenie w swoich CV) młodych ludzi, którzy dotarli do etapu praktycznego Assessment Centre, do dnia dzisiejszego jeszcze nie daje mi spokoju...

Osadzona w surowej roli asesora, zmuszona byłam wielokrotnie podczas rekrutacji gryźć się w język i dusić w zarodku naturalne odruchy wsparcia co sympatyczniejszych kandydatów, którzy dzielnie zmagali się z kolejnymi zadaniami (bo na mój szacunek zasłużyli już tym, że mężnie "podjęli rękawicę" i po przeczytaniu w domu maila z instrukcjami do czekających na nich zadań, mimo wszystko stawili się na kolejnym spotkaniu). Teraz, gdy projekt został zakończony, nie mogę więc odmówić sobie udzielenia drobnego wsparcia na przyszłość i podrzucenia paru małych rad tym, którzy faktycznie myślą o karierze w jakościowej sprzedaży i mają przed sobą i podobne rekrutacje, i pierwszych Klientów z krwi i kości.

"Ale żeby nie było tak miodzio" - jak powiedziała mi dzisiaj doświadczona już w sprzedaży pani, która gorąco zachęcała do skorzystania z "oferty" (tfu! tfu!) jej firmy - zrobimy to "coachingowo" :)

So... as there's no such thing as a free lunch... będzie Was/nas to kosztowało odrobinę wysiłku - szczegóły poniżej:Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.09.14 o godzinie 21:14

konto usunięte

Temat: AGILE SALES DEVELOPMENT / LEAD GENERATION

Na początek, zapraszam Wszystkich chętnych aby się nieco pobawić do zbudowania LISTY RZECZY ZAKAZANYCH w JAKOŚCIOWYM i PROFESJONALNYM telefonicznym kontakcie z potencjalnym klientem / cold callingu / sales developmencie / generowaniu leadów - czy jak jeszcze byście tego nie nazwali...

Proponuję formę haseł-myślników - krótko, zwięźle i na temat :)
- ...
- ...
- ...

Kto gotów zaproponować coś jako pierwszy..?

konto usunięte

Temat: AGILE SALES DEVELOPMENT / LEAD GENERATION

Cold calling - czego nie wolno?
- nie wolno zapominać o dokładnym zbadaniu, czym zajmuje się Twój potencjalny Klient i starannym dopasowaniu do niego skryptu rozmowy,
- nie bagatelizuj roli sekretarki - ona jest furtką do decydujących osób w firmie,
- nie wspominaj o cenie!!!!
- nie naciskaj, nie ględź, raczej słuchaj, badaj sytuację, pytaj,
- nie ujawniaj wszystkich atutów swojej propozycji, zostaw asa w rękawie na kolejne rozmowy,
- nie zapominaj o uśmiechu, nawet jeśli rozmawiasz przez telefon - mowę ciała WIDAĆ przez telefon,
- nie myl celu rozmowy i nie sprzedawaj od razu - cel to jest to, co Ty chcesz, aby Klient zrobił w efekcie
rozmowy, np. spotkanie,
- nie zapominaj o ponownym kontakcie z potencjalnym Klientem!
Katarzyna Maciuszczak

Katarzyna Maciuszczak Senior IT Recruiter
G- Force Recruitment
Solution

Temat: AGILE SALES DEVELOPMENT / LEAD GENERATION

Kilka porad czego nie należy robić w rozmowie telefonicznej z Klientem:

- Na wstępie sympatycznie w zachęcający sposób opowiedz o działalności firmy, czym się zajmuje, wzbudzając zaufanie masz większe szanse na sprzedanie produktu

- Nigdy ale to Nigdy nie używaj słowa ''Oferta'' :)

- Nie zadawaj pytań zamkniętych! Tylko otwarte przykład: Czy potrzebują Państwo nowego produktu/usługi. Klient będzie znudzony i może odpowiedzieć przecząco chociaż potrzebuje ... Unikaj słowa ,,Czy''

- Nawet jeśli nie masz jeszcze większego doświadczenia w sprzedaży sprawiaj wrażenie osoby przygotowanej i kompetentnej adekwatnie do pełnionej funkcji- Nie przyznawaj się, ze jesteś nowym pracownikiem

- Nie pytaj podczas rozpoczęcia rozmowy ,,Czy możemy teraz porozmawiać.''

- Nie zapominaj o języku korzyści

Nie zapomnij na koniec o jakimś miłym akcencie, żeby pozostawić po sobie dobre wrażenie:))

Temat: AGILE SALES DEVELOPMENT / LEAD GENERATION

Jako osoby z branży wiemy jak trudno jest pozyskać na odpowiednie stanowisko osobę o konkretnych kompetencjach, szczególnie stanowiska sprzedażowe nastręczają problemów rekruterom i pracodawcom. Jeśli chodzi o kwestie związane ze sprzedażą, to temat o tyle jest trudny, że tutaj liczy się proces sprzedażowy ale także "to coś", co nie każdy posiada. Znalezienie "rasowego" sprzedażowca, który jest w stanie, w odpowiedni sposób, dotrzeć z produktem/usługą do odbiorcy nie jest proste. Niestety gors z osób próbuje sprzedawać, w tak zwanym pierwszym kontakcie, co bardziej kojarzy się z namolnym pracownikiem call center i nie ma nic wspólnego z budowaniem pozytywnej relacji z potencjalnym klientem. Temat procesu sprzedaży czy też Agile`a w naszym kraju to jeszcze inna bajka. W międzynarodowych firmach, szczególnie związanych z branżą IT, Agile to już standard obowiązujący na co dzień i po prostu ułatwiający życie w pracy system porządkujący odpowiednie działania, u nas to niestety często jeszcze "wolna amerykanka".
Chyba, że ktoś ma inne zdanie na ten temat?
Sandra Laskowska

Sandra Laskowska Event Manager, BAMT
sp. z o.o. sp.k. -
Business &
Managem...

Temat: AGILE SALES DEVELOPMENT / LEAD GENERATION

Serdecznie zapraszam na warsztaty z Agile, Kanban
Last minute !!! 20% taniej
W celu skorzystania z promocji należy skontaktować się z głównym organizatorem
Radosławem Parszewskim
e-mal : radoslaw.parszewski@gigacon.org
http://gigacon.org/event/workshop-agile-kanban-zlawiel/
Sandra Laskowska

Sandra Laskowska Event Manager, BAMT
sp. z o.o. sp.k. -
Business &
Managem...

Temat: AGILE SALES DEVELOPMENT / LEAD GENERATION

Serdecznie zapraszam na warsztaty z Agile, Kanban
Last minute !!! 20% taniej
W celu skorzystania z promocji należy skontaktować się z głównym organizatorem
Radosławem Parszewskim
e-mal : radoslaw.parszewski@gigacon.org
http://gigacon.org/event/workshop-agile-kanban-zlawiel/
Sandra Laskowska

Sandra Laskowska Event Manager, BAMT
sp. z o.o. sp.k. -
Business &
Managem...

Temat: AGILE SALES DEVELOPMENT / LEAD GENERATION

Serdecznie zapraszam na warsztaty z Agile, Kanban
Last minute !!! 20% taniej
W celu skorzystania z promocji należy skontaktować się z głównym organizatorem
Radosławem Parszewskim
e-mal : radoslaw.parszewski@gigacon.org
http://gigacon.org/event/workshop-agile-kanban-zlawiel/



Wyślij zaproszenie do