konto usunięte

Temat: Tworzenie gry typu GTA IV

Jakimi technikami, metodami, jezykami programisci tworza gry typu GTA IV.
Czy ktos sie orientuje?:)

konto usunięte

Temat: Tworzenie gry typu GTA IV

(C++ + API directx lub opengl) -> silnik gry, AI,
(język Lua, lub inny skryptowy np. python) -> zachowania przeciwników, oprogramowanie triggerów.

Obiekty tworzą w 3d studio lub w jakimś innym programie do 3d.Michał Wojtkowiak edytował(a) ten post dnia 14.12.08 o godzinie 14:01

konto usunięte

Temat: Tworzenie gry typu GTA IV

ogolnie pare lat sporej pracy i duzego doswiadczenia w konkretnym zespole ludzi.

Dodam tez, ze tworcy uzyli endorphine 2.5 do animacji

Temat: Tworzenie gry typu GTA IV

Albert Szostkiewicz:
ogolnie pare lat sporej pracy i duzego doswiadczenia w konkretnym zespole ludzi.

Dodam tez, ze tworcy uzyli endorphine 2.5 do animacji

Co nie gwaranruje sukcesu, co szczególnie widac po GTA 4

konto usunięte

Temat: Tworzenie gry typu GTA IV

a CZY ktoś zastanowił sie co się dzieje przed modelowaniem ??? moze pomysł przy cygarze na balkonie?????????????????

konto usunięte

Temat: Tworzenie gry typu GTA IV

nie ,mysle ze odrazu sie modeluje ..
Łukasz M.

Łukasz M. Ins. d/s
Ekonomiczno-Finansow
ych,
Przedsiębiorstwo
Energe...

Temat: Tworzenie gry typu GTA IV

Zanim się modeluje często robi się, na podstyawie scenariusza lub pomysłów powstałych po burzy mózgów, rysunki/szkice czyli concept
arty, gdzie rozrysowuje się sceny lub poszczególne elementy. Oczywiście najczęściej to połączenie Photoshopa i tabletu :)
Przykłady concept artów z Fallouta 3:
http://fallout.bethsoft.com/pol/art/fallout3-conceptar...

Potem do akcji wkraczają graficy 3D którzy na podstawie zatwierdzonych przy cygarze ;) concept artów tworzą modele i uvw unwrap (czyli poukładanie powierzchni elementów na teksturze). Często z mapami renderowanymi przez progam 3D np: normal map (jeśli istnieje model z wysoką ilością poligonów), ambient occlusion, cieniowanie. Programy to 3ds Max - popularny wśród producentów gier, ZBrush, Maya, czasem XSI lub inny program do grafiki 3D.

Następnie do akcji wkraczają graficy zajmujący się teksturami (znów Photoshop). A na koniec jeszcze inni wykonują animacje obiektów a inni (już programiści) wplatają to w engine gry i oskryptowują.

W dużych zespołach rzadko kiedy grafik wykonuje więcej niż jedną czynność i tak jak na linii montażowej zajmuje się np tylko modelowaniem.

Z językami programowania jest przeważnie tak jak opisał to Michał. Czasami pojawiają się inne języki - np XML - właściwie to specyficzna "baza danych" zawierająca informacje o obiektach w grze.Łukasz M. edytował(a) ten post dnia 24.12.08 o godzinie 09:32

Następna dyskusja:

Poszukiwany content do gry/...




Wyślij zaproszenie do