Monika Strojek

Monika Strojek Project Manager,
Skivak Custom
Publishing

Temat: Media w mediach

Chciałam zaproponować dyskusję na temat dwóch mediów : telewizji oraz prasy pod względem promocji jednych mediów za pomocą drugich.

Kto ma lepiej?

TV promując się w gazetach? Za pomocą gazetek z programami TV, magazynów TV, reklamy.

A może prasa znajduje się w lepszej sytuacji promując się w TV? Głównie za pomocą reklam.

Warto pamiętać, że reklamę w TV oglądamy średnio przez kilkanaście sekund, a nad czytaniem gazety spędzamy średnio 30 minut.
Tomasz S.

Tomasz S. Corel Draw, Excel -
to moje pasje

Temat: Media w mediach

Monika Strojek:
Warto pamiętać, że reklamę w TV oglądamy średnio przez kilkanaście sekund, a nad czytaniem gazety spędzamy średnio 30 minut.
Chciałbym zwrócić uwagę na błąd w rozumowaniu: chcąc coś zasugerować porównujesz czas oglądania reklamy TV (kilkanaście sekund) z czasem czytania gazety (30 minut).
Jeżeli porównasz czas oglądania reklamy w gazecie (kilka sekund?) z czasem oglądania "powiązanego" z daną reklamą programu w TV (0,5 - 2/3 godzin) to porównanie wypada na korzyść tej drugiej opcji.

A poza tym - za dużo zmiennych, żeby wyrokować bez badań.
Monika Strojek

Monika Strojek Project Manager,
Skivak Custom
Publishing

Temat: Media w mediach

No właśnie, bardzo słuszna koncepcja!

Może ktoś z czytających ten wątek prowadził badania na ten temat, bądź ma dostęp do sprawdzonych wyników takich badań?

Szanowny czytelniku podziel się swoją wiedzą!

konto usunięte

Temat: Media w mediach

Dziękuję za zaproszenie do dyskusji. Jak dla mnie temat jest zbyt abstrakcyjny. Jestem kierownikiem operacyjnym. Wszystkie badania które zlecałam miały odpowiedzieć na konkretne pytania postawione przez biznes z konkretnego powodu. W tym przypadku zastanawiam się czemu miałaby służyć odpowiedź na przedmiotowe pytanie.
Monika Strojek

Monika Strojek Project Manager,
Skivak Custom
Publishing

Temat: Media w mediach

Aneta Lejman:
Dziękuję za zaproszenie do dyskusji. Jak dla mnie temat jest zbyt abstrakcyjny. Jestem kierownikiem operacyjnym. Wszystkie badania które zlecałam miały odpowiedzieć na konkretne pytania postawione przez biznes z konkretnego powodu. W tym przypadku zastanawiam się czemu miałaby służyć odpowiedź na przedmiotowe pytanie.

Zaproponowałam ten wątek z czystej ciekawości. W mojej pracy codziennie stykam się z prasą, głównie firmową. Ostatnio natknęłam się na magazyny pewnej platformy cyfrowej i pomyślałam sobie, że TV oprócz tego, że jest potężnym medium, ma do dyspozycji także inne medium jakim jest prasa. Do tego TV ma możliwość ukazywania się w prasie w wielu formach: program tv, reklamy w różnych gazetach i magazyny firmowe tzw. custom publishing. Stwarza to TV duże możliwości własnej promocji. Zastanawiam się także, nad sytuacją, w której TV rezygnuje ze wszystkich nazwijmy to "działań prasowych".
Czy oglądalność by spadła?
A może utrzymała się na tym samym poziomie?
Wzrosła?

konto usunięte

Temat: Media w mediach

Rozumiem. Nigdy nie spotkałam się z takimi badaniami - gdybym miała strzelać, to spadłaby oglądalność filmów i programów rozrywkowych, nie zmieniłaby się lub spadła nieznacznie w przypadku kanałów informacyjnych, sportowych i dla dzieci. Wykluczyłabym wzrost.

konto usunięte

Temat: Media w mediach

w WC to i reklamy w gazetach pół godziny się ogląda :P
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Media w mediach

Monika Strojek:
Warto pamiętać, że reklamę w TV oglądamy średnio przez kilkanaście sekund, a nad czytaniem gazety spędzamy średnio 30 minut.

Warto pamiętać że jedną reklamę TV ogląda parę milionów osób, a jeden magazyn czyta kilkaset tysięcy

Warto pamiętać, że wyprodukowanie reklamy TV kosztuje (średnio) znacznie więcej niż reklamy prasowej

Warto pamiętać że "czytanie gazety" przez 30 minut nie oznacza że ten czas spędzamy gapiąc się na jedną reklamę...

Warto pamiętać, że "siła" spotu TV jest wyższa niż reklamy prasowej.
---

Nawet jeśli pochylimy się nad tym pytaniem, to trzeba najpierw zauważyć że jest mocno nieprecyzyjne. Co to znaczy "kto ma lepiej"? Policzenie zwrotu z inwestycji na reklamę byłoby jedynym rozsądnym wspólnym mianownikiem, ale tylko nielicznie reklamodawcy mają dostęp do wiedzy i narzędzi pozwalających zwrot inwestycji na reklamę w miarę rozsądnie mierzyć.

Temat rzeka.
Monika Strojek

Monika Strojek Project Manager,
Skivak Custom
Publishing

Temat: Media w mediach

Widzę, że pytanie które postawiłam w tym wątku, tak wysoce abstrakcyjne, wzbudza kontrowersje i wymusza tym samym trafne konkluzje :)

Bardzo fajnie, wszystkie uwagi są cenne
Monika Strojek

Monika Strojek Project Manager,
Skivak Custom
Publishing

Temat: Media w mediach

Warto pamiętać, że reklamę w TV oglądamy średnio przez kilkanaście sekund, a nad czytaniem gazety spędzamy średnio 30 minut.

Powrócę jeszcze do tego zdania. Przejmijmy, że firma X chce się rozpromować za pomocą różnych narzędzi ATL. Wybiera reklamę w TV jako jedno i chce zrobić Magazyn firmowy jako drugie(magazyn, którego jest wydawcą, który prócz swoich reklam, posiada ciekawe artykuły o nawiązującej tematyce, trochę lifestylu, trochę informacji, czasopismo posiada tytuł nawiązujący do nazwy firmy, jest dystrybuowany w miejscach "bywania" grup docelowych firmy X itd.).

Jak sądzicie, który z opisanych przeze mnie środków będzie skuteczniejszy?
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Media w mediach

Monika Strojek:
(...)
Jak sądzicie, który z opisanych przeze mnie środków będzie skuteczniejszy?

Moniko - ale do czego skuteczniejszy?
Opisujesz dwa narzędzia, które spełniają zupełnie inne role.
To jakbyś spytała czy lepiej jest kupić fantastyczny traktor, czy fantastyczny samochód. Do zaorania pola pewnie lepiej traktor, a do wyrywania lasek ;) lepiej samochód...
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Media w mediach

Stanisław Grabowski:

Do zaorania pola pewnie lepiej traktor, a do wyrywania lasek ;) lepiej samochód...

lasek to pewnie lepiej wyrwać pługiem...Ania P. edytował(a) ten post dnia 19.08.10 o godzinie 22:52
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Media w mediach

Polsat na pewno mocniej zaistnieje w Internecie, w mediach drukowanych pewnie też ... ;)

http://www.youtube.com/watch?v=uBW6Cmj_-ZE&feature=pla...

Następna dyskusja:

Ambient Media




Wyślij zaproszenie do