J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: DLACZEGO REGULAMIN GOLDENLINE MUSI ULEC W 2014 r ZMIANIE!

GOLDEN LINE KORZYSTA OBECNIE Z DOTACJI UE Z PROJEKTU INNOWACYJNA GOSPODARKA!

Bo przecież nie można korzystać jednoczesne z dotacji UE na lata 2014-2020 w dziedzinie Innowacyjna Gospodarka , a jednocześnie prowadzić działania moderacyjne które naruszają prawo UE w dziedzinie praw autorskich oraz naruszają art 10 konwencji praw człowiek oraz prowadza do moderacyjnego a wręcz cenzorskiego tłumienia promocji przez zarejestrowane Stowarzyszenie promujące w Polsce innowacyjność w dziedzinie kultury tak jak to robi od 1993 r Alternatywno-twórczy Ośrodek Młodych KATHARSIS

DOWÓD:

https://www.google.pl/search?q=elvis+ciechcinek&oq=elvi...

1. aomkatharsis.blogspot.com/‎
8 mar 2012 - By móc myśleć i działać systemowo potrzebne jest jednak otwarte i szerokie interdyscyplinarne spojrzenie. Ośrodek A.O.M.KATHARSIS został ...
Ateizm, racjonalizm itp - Ateizm i racjonalizm inaczej a ... - GoldenLine
2. http://goldenline.pl › Grupy › Ateizm i racjonalizm inaczej a nauka.‎
29 paź 2013 - ... społeczną i kulturową i w tym kierunku idzie jego ewolucja i rozwój bardziej niż ewolucja jego organizmu http://aomkatharsis.blogspot.com
Rozpoznaj cierpienie - AGNOSTYCYZM - GoldenLine.pl
3. http://goldenline.pl › Grupy › AGNOSTYCYZM‎
1 lis 2013 - http://www.aomkatharsis.blogspot.com/ Zjawiska autentyczne rodzą się z potrzeby. Prawdziwa kultura rodzi w oparciu o wartości, na ich ...
Warto racjonalnie przeanalizować to co doświadczyło 12 osób na ...
4. http://goldenline.pl › Grupy › RACJONALIZM‎
2 lis 2013 - Liczba postów: 9 - ‎Liczba autorów: 3
Więcej: Co to jest kultura: http://aomkatharsis.blogspot.com/ · 5. http://pl.wikipedia.org/wiki/Fenomenologia_religiiTen post został edytowany przez ...
RACJONALIZM to dziś za mało by rozwiązywać ... - GoldenLine
6. http://goldenline.pl › Grupy › AGNOSTYCYZM‎
1 lis 2013 - http://www.aomkatharsis.blogspot.com/ Żyjemy w okresie kiedy do nawarstwiających się problemów, których nie można już w sposób ...
RACJONALIZM to dziś za mało by rozwiązywać ... - GoldenLine
7. http://goldenline.pl › Grupy › AGNOSTYCYZM‎
1 lis 2013 - http://www.aomkatharsis.blogspot.com/ Żyjemy w okresie kiedy do nawarstwiających się problemów, których nie można już w sposób ...
RACJONALNE PODEJŚCIE DO ... - GoldenLine
8. http://goldenline.pl › Grupy › RACJONALIZM‎
29 paź 2013 - http://aomkatharsis.blogspot.com/2012/03/wielki-kryzys... WIELKI KRYZYS CZY PRZEŁOMOWA SZANSA Kultura albo chamstwo i degradacja
RACJONALNE PODEJŚCIE DO ... - GoldenLine
9. http://goldenline.pl › Grupy › RACJONALIZM‎
29 paź 2013 - http://aomkatharsis.blogspot.com/2012/03/wielki-kryzys... WIELKI KRYZYS CZY PRZEŁOMOWA SZANSA Kultura albo chamstwo i degradacja
Ateizm, racjonalizm itp - Ateizm i racjonalizm inaczej a ... - GoldenLine
10. http://goldenline.pl › Grupy › Ateizm i racjonalizm inaczej a nauka.‎
29 paź 2013 - ... społeczną i kulturową i w tym kierunku idzie jego ewolucja i rozwój bardziej niż ewolucja jego organizmu http://aomkatharsis.blogspot.com
Do moderatora - RACJONALIZM - GoldenLine.pl
11. http://goldenline.pl › Grupy › RACJONALIZM‎
29 paź 2013 - Dokładnie tak Kolego Czesławie! http://aomkatharsis.blogspot.com/2012/03/wielki-kryzys... WIELKI KRYZYS CZY PRZEŁOMOWA SZANSA
itd...
Racjonalizm. - RACJONALIZM - GoldenLine.pl
12. http://goldenline.pl › Grupy › RACJONALIZM‎
23 paź 2013 - http://aomkatharsis.blogspot.com/ „Bez serc, bez ducha - to szkieletów ludy" „Oda do młodości" A.Mickiewicz „Ten apel kieruję do młodych.
Racjonalizm. - RACJONALIZM - GoldenLine.pl
13. http://goldenline.pl › Grupy › RACJONALIZM‎
23 paź 2013 - http://aomkatharsis.blogspot.com/ „Bez serc, bez ducha - to szkieletów ludy" „Oda do młodości" A.Mickiewicz „Ten apel kieruję do młodych.

14. Josef Czerny-Schwarz - Student, WSG w Bydgoszczy - GoldenLine.pl
http://goldenline.pl/josef-czerny-schwarz/wypowiedzi
5 paź 2013 - http://www.aomkatharsis.blogspot.com/ Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.10.13 o godzinie 11:57 dzisiaj 11:54 Nadużycie | Link |
Czy to co robi moderator Forum Fizjoterapii można uznać za ...
15. http://goldenline.pl › Grupy › Fizjoterapia a Prawo‎
4 paź 2013 - http://www.aomkatharsis.blogspot.com/ Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.10.13 o godzinie 11:57 dzisiaj 11:54 Nadużycie | Link |
Czy to co robi moderator Forum Fizjoterapii można uznać za ...
16. http://goldenline.pl › Grupy › Fizjoterapia a Prawo‎
4 paź 2013 - http://www.aomkatharsis.blogspot.com/ Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.10.13 o godzinie 11:57 dzisiaj 11:54 Nadużycie | Link |
List otwarty do Założyciela Forum Fizjoterapia - Fizjoterapia ...
17. http://goldenline.pl › Grupy › Fizjoterapia‎
4 paź 2013 - Liczba postów: 17 - ‎Liczba autorów: 3
http://www.aomkatharsis.blogspot.com/Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.10.13 o godzinie 11:57. 4.10.2013, 11:54.
Nieuczciwa konkurencja w dziedzinie masażu i ... - GoldenLine
18. http://goldenline.pl/mikroblog/nieuczciwa-konkurencja-...
4 paź 2013 - http://www.aomkatharsis.blogspot.com/ Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.10.13 o godzinie 11:57 dzisiaj 11:54 Nadużycie | Link |
Nieuczciwa konkurencja w dziedzinie masażu i ... - GoldenLine
19. http://goldenline.pl/.../nieuczciwa-konkurencja-w-dzie......‎
4 paź 2013 - Nieuczciwa konkurencja w dziedzinie masażu i fizykoterapii - Kobiety, zdrowie, uroda - Co to jest nieuczciwa konkurencja w dziedzinie masażu ...Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.11.13 o godzinie 14:35
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: DLACZEGO REGULAMIN GOLDENLINE MUSI ULEC W 2014 r ZMIANIE!

http://wyborcza.pl/1,75475,14399919,W_internecie_poslu...

W internecie posłuchasz i zobaczysz Jerzego Grotowskiego
Agata Saraczyńska 07.08.2013 , aktualizacja: 07.08.2013 08:52 A A A Drukuj
Jerzy Grotowski

Zmarły prawie 15 lat temu Grotowski, jeden z największych reformatorów teatru XX wieku, ożyje na ekranach komputerów. Mówić będzie o swojej metodzie aktorskiej i wizji teatru. Stanie się tak dzięki zakwalifikowaniu do rządowego programu digitalizacji zbiorów archiwum wrocławskiego instytutu jego imienia.
Po raz trzeci rozstrzygnięty został konkurs na dofinansowanie projektów związanych z tworzeniem ogólnodostępnych, cyfrowych zasobów kultury i dziedzictwa kulturowego. Do Wieloletniego Programu Rządowego Kultura + zakwalifikowane zostały właśnie trzy wrocławskie instytucje. Spośród 126 wniosków o dofinansowanie, które wpłynęły w tym roku do Narodowego Instytutu Audiowizualnego, pozytywną rekomendację dostały 42 instytucje. To między nie rozdysponowanych zostanie 14,8 mln zł.

Na liście przyjętych projektów znalazły się trzy wnioski wrocławskie. Zaakceptowano projekt doposażenia pracowni digitalizacji Dolnośląskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu, na który wydane zostanie 50 tys. zł, a także rozbudowy Pracowni Digitalizacji we wrocławskim Archiwum Państwowym, do którego za 235,5 tys. zł kupione będą urządzenia skanujące oraz stacje graficzne wraz z oprogramowaniem do obróbki i konwersji skanów.

Najbardziej obiecująca jest jednak szansa na dalszą digitalizację archiwum Instytutu Grotowskiego.

Jarosław Fret, dyrektor instytutu: - Platformę, na którą sukcesywnie wrzucamy będące w naszych zasobach archiwalia, już mamy. Teraz wystąpiliśmy o dofinansowanie zakupów sprzętu, który zwiększy dostępność zgromadzonych przez nas zbiorów, czyli rozbudowę dysków pamięci i kupno tabletów. Jednak najbardziej oczekiwana jest digitalizacja szczególnie ważnych, a niepublikowanych materiałów audiowizualnych, czyli nagrań publicznych wypowiedzi twórcy teatru Laboratorium, które wygłaszał w połowie lat 70. Pochodzą one z istotnego momentu w historii, czyli po jego manifeście "Święto", aż po rozważania prowadzące do powstania Teatru Źródeł.

Za kwotę blisko 80 tys. zł zdigitalizowane zostaną nieznane dotąd zapisy na taśmach celuloidowych oraz nagrania szpulowe, a także tysiąc negatywów fotograficznych.

Wszystkie dostępne będą na http://grotowski.net, ale też na krajowym http://szukajwarchiwach.pl.

- Opublikowanie ich w tym portalu zwiększy ich dostępność i znajomość - przekonuje dyrektor Fret. - Mamy nadzieję, że do 2016 r. uda się w całości upublicznić wszystkie materiały archiwalne, także rękopisy, dokumenty, maszynopisy.

Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75475,14399919,W_internecie_poslu...

Zobcz także:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,7536424,Dariu...

Dariusza Kosińskiego przewodnik po Jerzym Grotowskim
Mariusz Urbanek 07.02.2010 , aktualizacja: 07.02.2010 19:12 A A A Drukuj

Jerzy Grotowski we Wrocławiu ostatni raz był w roku 1997 - miniatura
Zobacz zdjęcia (2)
Książka Dariusza Kosińskiego "Grotowski. Przewodnik" to opowieść tyleż o słynnym reformatorze teatru, co o zwykłym człowieku. Czasem wielkim, a czasem bardzo małym. O geniuszu w sztuce, który w życiu ocierał się o zwykłą tandetę. Ale najważniejsze, że jest to opowieść bardzo udana
Przeciętny teatroman, nawet z ambicjami, ma z Jerzym Grotowskim coraz większy kłopot. Wie, że Mistrz był wielki, przeszedł do historii, zrewolucjonizował teatr i ma Instytut swego imienia, ale kiedy przychodzi mu przystępnie wytłumaczyć, na czym owa wielkość polega, zaczyna się problem. Bo wtedy nieuchronnie pojawiają się słowa o treningu, metodzie i przekraczaniu granic, o dramacie obiektywnym, a potem jeszcze o mistyce Gurdżijewa, gnostyckiej ewangelii Tomasza i religiach synkretycznych, które niewtajemniczonych mogą wyłącznie zrazić. Bo w opisach kolejnych warsztatów, projektów i działań dawno zniknęła magia najsłynniejszych przedstawień teatru Laboratorium, którą przechowują w pamięci ci, co zdążyli jeszcze obejrzeć "Księcia niezłomnego" czy "Apocalipsis cum figuris".

Uczniowie Grotowskiego, bo już nie jego najważniejsi aktorzy, którzy w większości nie żyją, przybrali pozy ewangelistów, niosących przez świat nauki mesjasza. Biją na alarm, gdy ktoś ośmieli się unieść zbrodniczą rękę przeciwko pamięci o Mistrzu, upływające lata powodują jednak, że więcej w tym naśladownictwa pozbawionego ducha niż rzeczywistej kontynuacji jego spuścizny. Grotowski, coraz bardziej zawłaszczany przez specjalistów, przestaje być obecny w normalnym obiegu teatralnym. A pojawiające się wypowiedzi, takie jak Krystiana Lupy, że to fałszywy mag w świątyni teatru, tylko takie przekonanie utrwalają.

Tymczasem Dariusz Kosiński, teatrolog z Uniwersytetu Jagiellońskiego, utrzymuje równy dystans zarówno od bezkrytycznych wyznawców Grotowskiego, jak i śledczych meandrów jego życiorysu, którzy chcieliby go raz na zawsze strącić w otchłań. Traktuje Grotowskiego z chłodem uczonego, którego zadaniem jest dojście na podstawie istniejącego materiału badawczego do prawdy. Mogłoby się wydawać, że to jedyny sposób, w jaki można stworzyć uczciwą książkę, ale w przypadku osób budzących tak skrajne emocje jak Grotowski, nie do przyjęcia ani dla wielbicieli Mistrza, ani dla odbrązawiaczy jego legendy. Dla pierwszych każde nie dość pełne miłości słowo o Grotowskim będzie świętokradztwem, dla drugich satysfakcjonujący byłby jedynie dowód na to, iż teoretyk teatru ubogiego wielkim hochsztaplerem był. W przewodniku po Grotowskim da się znaleźć dowody na jedno i drugie, a to oznacza, że jest to książka wolna od jednostronnego postrzegania jej bohatera.

"Grotowski. Przewodnik" pełen jest przykładów teatralnego geniuszu twórcy Laboratorium, powodujących, że dźwięk jego nazwiska nadal magnetyzuje ludzi teatru na całym świecie. Ale są w nim także przykłady żenującej obłudy człowieka, który w stanie wojennym poprosił o azyl polityczny w Stanach Zjednoczonych, choć był członkiem partii komunistycznej i przez wiele lat obficie korzystał z kurateli ludowego państwa. A co najzabawniejsze, ów azyl bez problemów dostał.

Dariusz Kosiński spokojnie opisuje te karty z życia Grotowskiego, które stały się pożywką dla czarnej legendy Bossa, jak nazywali go członkowie teatru Laboratorium. Przynależność do PZPR, którą sam Grotowski raz przedstawiał jako makiaweliczny wybieg, mający zapewnić aktorom i jemu samemu swobodę tworzenia, innym razem jak krwawiące rany, zadane mu przez "zbrodniczy reżim", choć w rzeczywistości był to zdaje się po prostu przejaw politycznego serwilizmu. Serię samobójczych i nie do końca wyjaśnionych śmierci członków Laboratorium po rozwiązaniu teatru, która dla przeciwników Grotowskiego stała się dowodem na jego artystyczny i emocjonalny wampiryzm. Taki portret Grotowskiego stworzył m.in. sam wielki akuszer lustracji Bronisław Wildstein, opisując w powieści z kluczem (czy raczej z wytrychem!) "Mistrz" hochsztaplera żerującego na ludziach, którzy uwierzyli w jego misję. Autor nie kryje także dowodów na próżność Grotowskiego, który już za życia zaczął kreować się na klasyka, szykującego się do zajęcia miejsca na pomniku, jeszcze zanim ktokolwiek zaczął ten pomnik budować.

W efekcie znalazł się, jak chciał, wśród klasyków, ale z wszystkimi tego konsekwencjami. Ponieważ wiadomo, że był wielki, że wniósł wkład i wszystkich zachwyca, więc ludzie tworzący teatr współcześnie rzadko widzą powód, żeby traktować jego dokonania jako coś żywego, inspirującego i naprawdę ważnego. Grotowski jest coraz bardziej nieobecny zarówno w teatrze, jak i w szkołach teatralnych. Kosiński wypełnia w swojej książce także tę lukę. Precyzyjne i obrazowe opisy spektakli, poczynając od tych granych jeszcze w Opolu, jako Teatr 13 rzędów, po najważniejsze, które zbudowały legendę Laboratorium, pozwalają zrozumieć wielkość tej sceny. I docenić zmiany, które Grotowski wprowadził do techniki pracy z aktorami, budując legendę wielu z nich, w tym najważniejszego - Ryszarda Cieślaka. Pozwalają także dostrzec konsekwencję wyboru, którego dokonał, zamykając się ze swoimi wyznawcami w Pontederze we Włoszech.

Słowo "przewodnik" w tytule książki zostało przez autora użyte świadomie i absolutnie nie na wyrost. Kosiński rozbił książkę na kilkanaście niezbyt długich rozdziałów, które dodatkowo - jak w prawdziwym przewodniku turystycznym - wzbogacił wyróżnianymi kolorowym poddrukiem ramkami, zwracającymi uwagę na to, co szczególnie "warte zwiedzenia"! I jak prawdziwy przewodnik - książka jest bardzo obficie ilustrowana. Wśród kilkuset zamieszczonych w niej fotografii są i te najbardziej znane, pokazujące natchnionego guru z siwą, postrzępioną i rzadką brodą, jak i te słabo przystające do pozy teatralnego eremity, którą Grotowski najbardziej ukochał. W koszuli non-iron i krawacie śledziu podczas pochodów pierszomajowych i w tanecznych pląsach (w listopadzie roku 1979!) z ówczesną wicewojewodziną wrocławską Danutą Wielebińską.

Książek o Grotowskim powstało tylko w Polsce już co najmniej kilkanaście, a na świecie wielokrotnie więcej. Ale praca Dariusza Kosińskiego pokazuje fenomen reformatora teatru przyjaznym językiem i w przystępnej formie. Żaden teatroman nie będzie już mógł tłumaczyć braku orientacji w teatrze Grotowskiego jego hermetycznością, niezrozumiałością i elitarnością. Przewodnik po Grotowskim Dariusza Kosińskiego jest jasny, czytelny i dla wszystkich.

Dariusz Kosiński, "Grotowski. Przewodnik", Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2009

Cały tekst: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,7536424,Dariu...
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: DLACZEGO REGULAMIN GOLDENLINE MUSI ULEC W 2014 r ZMIANIE!

http://www.goldenline.pl/forum/blog-marka-wojciechowsk...
Blog Marka Wojciechowskiego
5 277 | 1 194 członków | Założyciel: Ryszard Jan Tomaszewski | o grupie

Dotychczasowy właściciel grupy Blog Marka Wojciechowskiego nie pełni już swojej funkcji.
Rozpoczęły się wybory nowego właściciela. Będą trwały 14 dni.

Zgłoś swoją kandydaturę!
13.06.2013, 06:46 Nadużycie | Link | Cytuj

Myślę, że taka grupa może należeć tylko do Marka Wojciechowskiego i do nikogo innego.
13.06.2013, 12:06 Ignoruj autora | Nadużycie | Link | Cytuj
5 Kto głosował? |

rację ma Bartek.. przecież Blog. MW nie może być prowadzony - powiedzmy przez Staszka Pipsztyckiego..
3.10.2013, 19:28 Ignoruj autora | Nadużycie | Link | Cytuj
Wartościowa |
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: DLACZEGO REGULAMIN GOLDENLINE MUSI ULEC W 2014 r ZMIANIE!

http://www.goldenline.pl/forum/2853618/prawo-tworcy-do...
Paweł
Paweł Szumniak
Agencja Reklamowa
HIRAM
Witam,

Pojawił nam się pewien problem natury prawnej i nie jestem pewny, co
do rzeczywistego uregulowania tych kwestii.

Jedna z firm developerskich poprosiła nas o wystartowanie w
konkursie na logo i koncepcję realizowanego przez siebie obiektu.
Przesłali nam nazwę obiektu i wstępne wizualizacje.

Wykorzystaliśmy je, ale nasza propozycja nie została wybrana.
Zdecydowaliśmy się, by opublikować ją w naszym portfolio.

Dzisiaj nastąpił kontakt ze strony klienta, który zagroził
konsekwencjami prawnymi ze względu na:

- nieuprawnione wykorzystanie nazwy obiektu
- nieuprawnione wykorzystanie wizualizacji architektonicznych

Pytanie brzmi - czy twórcy w takich wypadkach nie przysługuje prawo
do publikacji własnego utworu, który powstał na wyraźne zlecenie
klienta? Nie zrzekaliśmy się jakichkolwiek praw, nie przyjmowaliśmy obowiązku
dochowania tajemnicy, itp. Z publikacją czekaliśmy do momentu, w którym klient
publicznie ujawni nazwę i szczegóły inwestycji i dopiero po tym fakcie dokonaliśmy
publikacji.

Czy ktoś z Was zetknął się z takim problemem? Jak wygląda faktyczny stan prawny?
28.03.2012, 16:15 Ignoruj autora | Nadużycie | Link | Cytuj
Wartościowa |
Grzegorz
Grzegorz Szyszka
Koń pociągowy
Nie jestem prawnikiem, ale moim zdaniem nie złamałeś prawa. Jesteś autorem utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim. Nie zdradziłeś żadnej tajemnicy, a nazwa obiektu i szczegóły architektoniczne zostały ujawnione przed Waszą publikacją. Jedynie, to do nazwy można mieć zastrzeżenia, jeśli jest zarejestrowaną nazwą handlową. Straszą bo chcieliby kiedyś to logo wykorzystać może? Niektórzy to szukają problemów na siłę.

PS. Piszę żeby podbić temat; tez mnie to interesuje!
29.03.2012, 19:52 Ignoruj autora | Nadużycie | Link | Cytuj
Wartościowa |
Paweł
Paweł Szumniak
Agencja Reklamowa
HIRAM
Najbardziej niepokojące jest to, że i w środowisku, i wśród znajomych prawników,
i wśród kadry zarządzającej zdania są podzielone.

Być może art. 67 w powiązaniu z art. 49 Ustawy o p.a. lub też Art. 29 p. 1 oraz Art. 43...
Czort wie.
29.03.2012, 22:22 Ignoruj autora | Nadużycie | Link | Cytuj
Wartościowa |



Wyślij zaproszenie do