konto usunięte

Temat: Czy logo powinno nawiązywać do profilu firmy?

Logo kojarzące się z profilem danej firmy od razu pełni funkcję informacyjną ,ale czy to jest najważniejsze? Wiele firm decyduje się na logo nie związane z wykonywaną działalnością np. LG ,Era GSM, Orange, TP S.A.,Heya, .Często też za logo służ odpowiednio „spreparowany ” napis nazwy firmy.
Maciej B.

Maciej B. Wizja bez działania
to marzenie.
Działanie bez wizji
to k...

Temat: Czy logo powinno nawiązywać do profilu firmy?

Cóż w mojej opinii zależy to od wizji osób odpowiedzialnych za jego koncepcję. W jednej firmie będą one za nawiązaniem do działalności, w innej będą raczej skłaniać się do czegoś innego, oryginalnego. Wprawdzie logo nawiązujące do profilu firmy może być ciekawe, ale jeśli wszyscy stosowali się do tej reguły po pewnym czasie mogły by się skończyć oryginalne pomysły na wykorzystanie elementów składowych np. wizerunku telefonu komórkowego w logach sieci i firm produkujących telefony. Dodatkowo niektóre firmy mają rozbudowaną działalność na kilka różnych branży i trudno było by dla nich stworzyć logo zawierające je wszystkie.
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: Czy logo powinno nawiązywać do profilu firmy?

Nie. Logo powinno się kojarzyć z czymś co firmę reprezentuje, to jest z jakimś symbolem - dla mnie ideałem jest logo Nike (nawiązanie do skrzydła Nike - takiej bogini). Dwie kreski a na maksa charakterystyczne. Oczywiście trzeba uważać, żeby nie przegiąć i nie zrobić (tu autentyk) domu pogrzebowego Galaxy.

Temat: Czy logo powinno nawiązywać do profilu firmy?

Hmm.. Uważam, że logo nie musi informować o profilu firmy, aczkolwiek dobrze by było, aby nie wskazywało innego profilu działalności firmy (przykładowo krzesło w logo piekarni :))

Jeżeli jest już takie logo, które nie wskazuje na specjalizacje, dobrze by było, aby niosło ze sobą jakąś symbolikę, "filozofię". Żeby to nie były jakieś tam "esy floresy" :)
Agata Wawryniuk

Agata Wawryniuk Graphic designer

Temat: Czy logo powinno nawiązywać do profilu firmy?

Ostatnio przeczytałam ten fragment w książce estetyka w marketingu, , chodzi o firmę zajmującą się nowymi technologiami o zasięgu globalnym (logo musi działać dobrze w różnych kręgach kulturowych)cytuje:

"Nowa nazwa miała brzmieć ostatecznie "Lucent Technologies", a wizualnym znakiem tożsamości stało się ręcznie namalowane koło w kolorze czerwonym. Pracownicy zatrudnieni w tej firmie otrzymali krótką instrukcję, która wyjaśniała nową nazwę i nowe logo, a także ich podstawowe znaczenie. "Słowo "lucent" oznacza emanację świetlną i naznaczenie jasnością. Sugeruje klarowną myśl, jasność i energię. Nasz śmiały nowy symbol "Innovation Ring" wskazuje z kolei na ruch i pełnię. To symbol wiedzy. Namalowany został odręcznie, co wskazuje na kreatywność naszego zespołu ludzkiego"." W broszurze informacyjnej wytłuszczonym drukiem zapisano następujące słowa "innowacja" , "prostota" , "intuicyjny" , "światło" , "jasność" , "kreatywność" , "ruch".

to (i nie tylko to) zachęciło mnie do bardziej kreatywnego i abstrakcyjnego myślenia niż telefonia=telefonik

Następna dyskusja:

Konkurs na logo firmy MTI-F...




Wyślij zaproszenie do