Temat: Regulacja hamulców tarczowych
Ok troche poszperalem po sieci i wymyslilem cos takiego.
Regulacja hamulcow:
- luzujemy sruby oznaczone czerwona strzalka.
- naciskamy kilka razy hamulec a nastepnie zaciskamy do mocno aby dopasowal sie do tarczy
- przykrecamy sruby zaznaczone czerwona strzalka - czy naprawde potrzebny jest to tego klucz dynamometryczny?
I tu pytanie czy w przypadku adaptera wystarczy regulacja srubami zaznaczonymi czerwona strzalka czy moze nalezy tez poluzowac sruby zaznaczone zielona strzalka?
- sprawdzawy czy kolo obroaca sie swobodnie i nie ma tarcia.
Tylko tyle???
Co do reszty...
Element nr 18 zaznaczony zolta strzalka ma zastosowania tylko przy odpowietrzaniu systemu?
Element nr 20, niebieska strzalka sluzy do zamocowania elementow ciernych. W takim razie mam pytanie w jaki sposob tlok z elementem ciernym wraca do poprzedniej pozycji? Rozumiem, ze plyn powoduje docisniecie tloka i elementu ciernego do tarczy ale co powoduje ich powrot do poprzedniej pozycji (podcisnienie zasysa tlok)?
Na schemacie nie ma zadnego elementu trzymajacego tlok w obudowie hamulca. Dlaczego nie wypada? Schemat nie jest kompletny?
No i w jaki sposob element cierny laczy sie z tlokiem?
Czytalem cos o jakis magnesach ale to bylo odnosnie innych hamulcow. Mozliwe?
No i w takim razie na koniec - gdzie sie reguluje odleglosc materialu ciernego od tarczy?
dzieki za odp
Bartłomiej Kuchnik edytował(a) ten post dnia 26.06.09 o godzinie 12:29