Temat: revenue manager po polsku
Super, że pojawia się temat revenue managementu, który u nas w kraju poza obiektami sieciowymi istnieje w bardzo ograniczonej postaci.
Przy rosnących kosztach stałych (m.in. pensje, energia), narastającej konkurencji oraz wyhamowaniu w wielu miastach cen za pokój dobry Revenue Manager stanie się tak naprawdę kluczową osobą w hotelu od której będzie zależał wzrost RevPAR.
Przy szkoleniach sugerowałbym aby zwrócić uwagę przede wszystkim na odpowiednie umiejscowienie RM w strukturze hotelu oraz wyposażenie go w niezbędne do realizacji zadań kompetencje (często RM jest źródłem konfliktu pomiędzy pracownikami działu sprzedaży, gdyż to on decyduje czy przyjąć grupę, konferencję czy też wystawić pokoje do IDS-ów i bez mocnego wsparcia może mieć poważne problemy w realizacji postawionych mu zadań). Istotne są również jego kwalifikacje oraz współpraca z osobą, która świetnie orientuje się w strategii biznesowej danego hotelu. Jest to bardzo ważne gdyż RM zmienia filozofię i podejście do wyników hotelu z "maksymalizujmy przychód" na "maksymalizujmy zysk", a w większości hoteli np. działy sprzedaży rozliczane są (czytaj: mają premie) z realizacji budżetu sprzedaży czyli przychodów, a nie zysku na poziomie operacyjnym.