Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Jeśli jesteście wysoko w rankingu TripAdvisor...

...może warto pomyśleć o reklamie PPC w tym serwisie. Wówczas może się to opłacić - nawet jeśli za jedno kliknięcie trzeba będzie zapłacić 3 PLN.

Więcej na blogu

Co myślicie o tego typu reklamie? Czy jest to realny sposób na udowodnienie gościom, że na stronie hotelu znajdą najniższą ofertę w internecie?

Pozdrawiam!

-----------------------
www.marketinghotelu.pl
Tomasz Janczak

Tomasz Janczak Lubie e-commerce

Temat: Jeśli jesteście wysoko w rankingu TripAdvisor...

Witam, witam... taka cisza..., a ponieważ temat ciekawy, to spróbuję kontynuować. Przede wszystkim, warto rozróżnić dwa rodzaje kampanii PPC na TA: Sponsored Links- która jest tańsza i doprowadza ruch na stronę www, i Check Rates, która linkuje bezpośrednio do modułu rezerwacji- tu cena kliknięcia jest odpowiednio wyższa, podobnie jak konwersja. Z moich ostatnich doświadczeń wynika, że doprowadzenie ruchu kampanią PPC z Tripadvisor-a to dopiero połowa sukcesu- wciąż pozostaje konwersja, (niezmiennie) w dużej mierze uzależniona od jakości silnika rezerwacji. Wspomniane wcześniej działania PPC prowadzimy już od ponad roku. W pierwszej fazie współpracy wyniki były zadowalające a szacunkowy poziom prowizji nigdy nie przekroczył 18%, a bywało że zbliżał się też do 10%. Po zmianie systemu rezerwacji, konwersja w tym kanale spadła o 60% (!). Zauważyłem też, że ilość kliknięć na początku roku (styczeń- marzec) jest dużo wyższa od pozostałych miesięcy. Przyznam, że nie analizowałem wyników w odniesieniu do pozycji w rankingu- w wolnej chwili postaram się sprawdzić i coś dopisać.
Przy okazji odniosę się do tematu Business Listing- w naszym przypadku nie działa.

PS. gratuluję inicjatywy bloga i życzę konsekwencji w działaniu.

T.
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Jeśli jesteście wysoko w rankingu TripAdvisor...

Tomasz dziękuję za dobre słowo i ciekawy post. Business Listing może sprawdzić się wyłącznie dla hoteli, które w danej lokalizacji mieszczą się w pierwszej trójce rankingu...Jeśli zaś chodzi o PPC - bardzo ciekawa sprawa z tą zmianą systemu rezerwacji. Czy możemy otrzymać więcej informacji na ten temat? Na czym polegała ta zmiana? Czy macie informacje na temat przyczyn takiego spadku konwersji?

Pozdrawiam!



Wyślij zaproszenie do