Tomasz W.

Tomasz W. handlowiec,
specjalista ds
bezpieczeństwa; od
wyzwania do...

Temat: Carlsberg -piwo a ustawowy zakaz

Carlsberg oficjalnym sponsorem EURO 2012

UEFA i Carlsberg ogłosiły, że wieloletnia umowa sponsorska, dotycząca najważniejszych rozgrywek reprezentacyjnych UEFA, została przedłużona. Carlsberg został tym samym piątym partnerem globalnym turnieju UEFA EURO 2012, po adidasie, Castrolu, Coca-Coli i firmie Hyundai-Kia.

W efekcie zawarcia umowy sponsorskiej Carlsberg będzie mógł skorzystać z wyłącznych praw marketingowych w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych w oficjalnych strefach podczas turnieju. Carlsberg nadal będzie również oferował kibicom piłkarskim ekskluzywne programy, takie jak możliwość wręczenia nagrody Piłkarza Meczu Carlsberg.

- Turniej EURO 2012 cementuje naszą wieloletnią lojalność i entuzjazm dla piłki nożnej w najlepszym wydaniu europejskim - powiedział Jørgen Buhl Rasmussen, dyrektor zarządzający Grupy Carlsberg. - EURO 2012 to nie tylko wielkie wydarzenie dla firmy Carlsberg, która jest oficjalnym sponsorem przez blisko ćwierć wieku, ale również dla samego turnieju, który po raz pierwszy odbędzie się w Europie Wschodniej.

-Tradycje piłkarskie w krajach-gospodarzach, które liczą ponad 80 milionów mieszkańców, są ogromne, dlatego niezwykle cieszymy się, że będziemy uczestniczyć w tym turnieju - dodał Buhl Rasmussen. - Tworzymy historię razem z UEFA oraz naszymi pracownikami w Polsce i na Ukrainie.

Komentując podpisanie kontraktu, dyrektor zarządzający UEFA Events SA David Taylor powiedział: - Turnieje mistrzostw Europy UEFA korzystają na współpracy z Carlsbergiem od ponad dwóch dekad. Jesteśmy dumni, że przedłużyliśmy naszą umowę z tak uznaną marką. Logo UEFA EURO 2012 symbolizuje roślinę, która rośnie i rośnie. To samo dotyczy relacji między Carlsbergiem a mistrzostwami Europy UEFA.

UEFA Events SA to spółka całkowicie zależna od UEFA, która została utworzona w celu zarządzania i przeprowadzania działań komercyjnych podczas imprez UEFA.

http://www.pzpn.pl/index.php/pol/Euro-2012/Aktualnosci...

Piwo wraca na stadiony

Wirtualna Polska | 23.08.2010 | 10:42
Piwo wraca na stadiony
Już niedługo skończy się prohibicja na polskich stadionach. Wszystko to oczywiście na Euro 2012. Eksperci liczą jednak, że po mistrzostwach piwo nadal będzie na stadionach sprzedawane.
- Na stadionach jest coraz bezpieczniej, rozważamy więc zniesienie prohibicji - mówił minister sportu Adam Giersz w sobotę w Poznaniu, zwiedzając niemal ukończony obiekt Lecha. Na razie na obiektach piłkarskich zgodnie z bardzo restrykcyjną ustawą o imprezach masowych obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia i sprzedawania jakiegokolwiek alkoholu. Taki stan prawny nie odpowiada nikomu. Szczególnie w kontekście Euro 2012.

Nikt nam nie każe
- Państwo polskie podpisało szereg zobowiązań dotyczących przygotowań do mistrzostw, nie ma tam jednak ani słowa o alkoholu - mówi Juliusz Głuski z Euro 2012 Polska, spółki córki UEFA. - Oczywiście umożliwienie sprzedaży piwa na stadionach będzie korzystne dla Euro 2012, choćby ze względu na kwestie umów sponsorskich - dodaje.
Dlatego ministerstwo sportu chce wnioskować do MSWiA o zmianę zapisów zakazujących handlu alkoholem na stadionach. Najprawdopodobniej przyjmiemy model brytyjski, gdzie piwo można pić w barze na stadionie, ale zakazane jest wnoszenie go na same trybuny.

Jednym z głównych sponsorów Euro 2012 jest Carlsberg, który już od 20 lat płaci gigantyczne pieniądze by móc korzystać z prawa do nazywania się oficjalnym sponsorem. Co to jednak za sponsor, który swoich produktów nie mógłby sprzedawać w trakcie mistrzostw?
(...)

http://finanse.wp.pl/kat,98674,title,Piwo-wraca-na-sta...Tomasz W. edytował(a) ten post dnia 26.08.10 o godzinie 02:19
Tomasz W.

Tomasz W. handlowiec,
specjalista ds
bezpieczeństwa; od
wyzwania do...

Temat: Carlsberg -piwo a ustawowy zakaz

Koniec prohibicji na stadionach

Do Sejmu trafi ustawa znosząca zakaz sprzedaży niskoprocentowych alkoholi podczas meczów.

Właściciele browarów liczą na milionowe zyski, kluby liczą na zwiększenie wpływów z reklam.

Jeśli na stadion przyjdzie 20 tys. kibiców i jedna czwarta z nich kupi kubek piwa, to w ciągu dwóch godzin sprzeda się ich 5 tys. Jeżeli część sympatyków futbolu po meczu zostanie na stadionie, to browar może liczyć na dziesiątki tysięcy zysków, bo na każdym kubku zarabia ok. 2 zł. Gdy tę liczbę przemnoży się razy 8 meczów w kolejce i 30 kolejek w czasie rozgrywek, widać, że gra toczy się o wielką stawkę. – Liczymy na korzyści bezpośrednie: możliwość zaistnienia podczas zawodów, w klubie, na stadionie i w świadomości kibiców – powiedział nam Sebastian Tołwiński, rzecznik Grupy Żywiec.

Jak ustalił „DGP”, także Ekstraklasa SA, która zrzesza najlepsze kluby w Polsce, od dawna lobbuje za zniesieniem prohibicji.

– To da klubom dodatkowy zysk ze sprzedaży piwa, z tytułu nowych umów sponsorskich z browarami oraz zwiększy frekwencję. Kibic, który ma ochotę obejrzeć mecz przy piwie, przyjdzie na stadion zamiast do pubu – mówi w rozmowie z „DGP” Ireneusz Trąbiński, dyrektor zarządzający Ekstraklasy.

Prohibicję na stadionach wprowadzono z powodów bezpieczeństwa. Od kilku lat wybryki chuligańskie zdarzają się głównie poza stadionami. !

– Jeśli sprzedaż niskoprocentowego alkoholu będzie się odbywać zgodnie z procedurami, to nie wpłynie to na zmniejszenie się poziomu bezpieczeństwa – mówi Sławomir Michalczyk, koordynator ds. bezpieczeństwa Euro 2012.

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/446276,koniec_pr...



Wyślij zaproszenie do