Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: Samobójcza reklama
Za Mediarun:Koncern Volkswagen zrezygnował z emisji kontrowersyjnego spotu, przedstawiającego mężczyznę probującego popełnić samobójstwo.
Reklama, przygotowana przez agencję Crispin Porter + Bogusky, prezentuje mężczyznę, który stoi na dachu budynku z zamiarem popełnienia samobójstwa. Rezygnuje, kiedy dowiaduje się, że Volkswagen oferuje trzy modele samochodów w cenie poniżej 17 tys. dolarów.
30-sekundowy film "Jumper" został oprotestowany przez amerykańskie organizacje zapobiegające samobójstwom - Suicide Prevention Action Network i National Alliance on Mental Illness.
- Kampania mówi o optymiźmie, który jest nieodłącznym elementem marki Volkswagen. Naszym zamiarem nie było jednak urażenie kogokolwiek, dlatego zdecydowaliśmy się usunąć reklamę z telewizji - tłumaczy Keith Price, rzecznik prasowy Volkswagen of America.
"Jumper" jest jednym z trzech nowych spotów przygotowanych przez Crispin Porter + Bogusky dla marki Volskwagen. Pozostałe ("Poet" i "Apocalypse"), zdaniem magazynu Adweek, nie zawierają kontrowersyjnych treści.
Usuniętą z telewizji reklamę można znaleźć w internecie pod adresem http://youtube.com/watch?v=NpUGukfZnzw
Mnie to nie razi. A Was?