konto usunięte

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Czy zgadzacie się z opiną, że prosta reklama jest najlepsza, a zarazem najtrudniejsza?
Czy kampania reklamowa z niskim budżetem ma szansę zaistnieć w naszej świadomości na dłużej?
Co sądzicie?

konto usunięte

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

zupełnie zgadzam się ze stwierdzeniem, że najlepszą reklamą jest reklama prosta. W prostocie siła! Od hasło reklamowe takiej marki jak np. Coca-Cola "to jest to!". Teraz ogromną wagę ma reklama internetowa, którą można się posłużyć przy niewielkich wkładach finansowych trafiając do milionów np. filmik wpuszczony w portale społecznościowy typu youtube, smog itp. Poza tym pozycjonowanie, banery... Duży efekt może przynieść również reklama szeptana.

Wszytko to i wiele innych sposobów można wykorzystać do promowania, ale wszystko musi być dokładnie przemyślane żeby nie odwróciło się przeciwko nam.

pozdrawiam
Wojciech Kowalczyk

Wojciech Kowalczyk MTG World, Head of
ad-sales and
marketing

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Myślę, że jest to kwintesencja reklamy. Reklama upraszcza stąd im prościej opowiemy o czymś tym... lepiej.
Przemek P.

Przemek P. Właściciel Visual71

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie: Czym jest prosta reklama?
- czy to krótkie hasło?
- czy to prosty przekaz reklamowy?
- czy to krótka historyjka?

Hasło Coca-coli może i proste, ale kreacja, strategia, ilość nośników jest złożona i bardzo rozbudowane!

Proste hasła jak najbardziej są fajne i przyjemne - nie zawsze natomiast można hasłem zyskać pożądany efekt. Człowiek nie może w nieskończoność zapamiętywać tych krótkich haseł. Z czasem coraz bardziej przyswajalne stają się proste animacje i wizualizacje - a to też prosta reklama, prawda?

Co o tym sądzicie?

konto usunięte

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

uważam, że chodzi o prosty przekaz reklamowy, dlatego też podałem inne propozycje, a nie jedynie hasło reklamowe oraz zaznaczyłem, iż wszystko musi być przemyślane aby odniosło sukces. Chyba zawsze proces tworzenia "prostej reklamy" jest procesem złożonym.
Wojciech Kowalczyk

Wojciech Kowalczyk MTG World, Head of
ad-sales and
marketing

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

prosta reklama to wg mnie proste przekazanie skomplikowanego przekazu w sposób realizujący marketingowe i biznesowe cele.

Prostota w przekazie. Strategia za przekazem stojąca - jak najbardziej przemyślana.
Małgorzata P.

Małgorzata P. Kierownik zespołu
handlowego

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Dobre krótkie trafione hasło to oczywiście dobra rzecz, jednak nawet najlepsze kampanie jeżeli nie będą często przypominane w końcu upadną i większość ludzi szybko o nich zapomni. Musi się opatrzeć i osłuchać musi jej być wszędzie pełno i jak najbardziej często a w końcu wszyscy to będą mieć w podświadomości bezwiednie zaczną powtarzać jakiś slogan czy hasło reklamowe – czy da się to osiągną tanio? Chyba jednak nie bardzo.
Bartosz Sokolinski

Bartosz Sokolinski Wiceprezes, Southern
Sun

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Prosta reklama... hmmm... Coca-cola to jest to... Czy, aby na pewno pijemy coca-colę, bo to jest to? A nie dlatego, że ma długą historię. Albo ładuje w marketing setki milionów? Albo dlatego, że to marka globalna i można ją kupić wszędzie. Albo dlatego, że jest smaczna? albo... albo... Ale czy dlatego, że ma prostą reklamę? A nie znacie reklam skomplikowanych? Jedni mówią, że teasery są skuteczne, inni, że nie, ale na pewno przekaz utrudniają i komplikują. A jak z pepsi? Też się nienajgorzej sprzedaje, a jakie ma hasło?

konto usunięte

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

A co z reklamami o małym zapleczu finansowym? Czy można skutecznie rozreklamować np. miejskie zoo albo ogród botaniczny?

Bo przecież nie jest sztuką wymyslić dobre hasło i poprzeć je filmami czy grafikami za wiele milionów (niesmiertelny przykład Coca Coli)...

Czy można wymyślić dobrą, ale TANIĄ reklamę?

konto usunięte

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

chcemy reklamować lokalnie czy globalnie?

konto usunięte

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Adam S.:
chcemy reklamować lokalnie czy globalnie?


zależy od podejścia:
1) chcemy zacęcić mieszkańców np dużych miast do spędzenia czasu w takich miejscach - ta sama reklama na szerszą skalę

2) chcemy wypromować konkretne miejsce (np ogód botaniczny) - to robimy reklame na skalę lokalna (bo wiadomo, ze są małe szanse zachęcić kogoś z Wrocławia, zeby przyjechał specjalnie do Łodzi)

konto usunięte

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

zależy od podejścia:
1) chcemy zacęcić mieszkańców np dużych miast do spędzenia czasu w takich miejscach - ta sama reklama na szerszą skalę

2) chcemy wypromować konkretne miejsce (np ogód botaniczny) - to robimy reklame na skalę lokalna (bo wiadomo, ze są małe szanse zachęcić kogoś z Wrocławia, zeby przyjechał specjalnie do Łodzi)

Można, w dodatku bezkosztowo. Ogród botaniczny po prostu sprzedaje fajne, niebanalne pamiątki, np. sadzonki. Niedrogie, ale odpowiednio "obrandowione", do umieszczenia na parapecie i pochwalenia się gościom.

Druga rzecz (to już będzie kosztowało) to imprezy okolicznościowe, nie wiem "Święto kwitnących azalii", "konwaliowa noc" - potrzeny pomysł, troche plakatów w różnych punktach miasta, może jakiś grajek...
Małgorzata P.

Małgorzata P. Kierownik zespołu
handlowego

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Barbara D.:
A co z reklamami o małym zapleczu finansowym? Czy można skutecznie rozreklamować np. miejskie zoo albo ogród botaniczny?

Bo przecież nie jest sztuką wymyslić dobre hasło i poprzeć je filmami czy grafikami za wiele milionów (niesmiertelny przykład Coca Coli)...

Czy można wymyślić dobrą, ale TANIĄ reklamę?


Myślę że warto zacząć od jakiejś strony www. informacji na rożnych darmowych portalach, masę osób zanim wyjdzie z domu szuka informacji o ciekawych miejscach w necie. Jak planuje wyjazd to zawsze sprawdzam w necie czy nie ma ciekawych miejsc po drodze wartych zobaczenia. Trafiłam tak w naprawdę wiele ciekawych miejsc i poleciłam je całej masie znajomych może to jest tez pewien sposób na tanią reklamę? coś w stylu poczty pantoflowej? A swoją drogą ciekawe jak zaczynał np. Bałtów ze swoimi dinozaurami? Ja ich znalazłam w necie ;)

konto usunięte

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

nie ma <prostej> odpowiedzi
jest taka teoria mowiaca o roznych kategoriach produktowych - wysokie postrzegane ryzyko zakupu powoduje wysokie zaangażowanie w proces zakupu, idac dalej jest szansa dotarcia z bardziej "skomplikowanym" komunikatem. odwrotnie w przypadku proszku do prania (na przyklad).
[ksiazka rossitera i percy'ego]
do tego waga mediow i czasu kontaktu, w samym ooh rozni sie krancowo (billboard a w4oczy)
nie ma jednej zasady proste = najlepsze

ale fakt, ze na proste rozwiazania wpasc najtrudniej. myslenie teasingiem - droga na skroty
Tadeusz Żórawski

Tadeusz Żórawski Prezes domu
mediowego Universal
McCann

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Tę zasadę związaną z zaangażowaniem opisywali też prof. Dariusz Doliński i Robert Cialdini: człowiek jest w stanie odpuścić 5 dolarów w sytuacji, gdy zamiast 120 dol. za płaszcz miałby zapłacić 115 dol. w innym sklepie, natomiast ten sam człowiek, jak się dowie, że jest promocja i kalkulator kosztuje w innym sklepie 10 dol, a nie 15, to będzie walił przez pół miasta do innego sklepu.

Marcin, pozdrowienia dla Kasi Łakińskiej :-)

Tadeusz
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Barbara D.:
Czy można wymyślić dobrą, ale TANIĄ reklamę?
można
za każdą reklamą musi stać pomysł - dobry pomysł to dobra reklama, gdy wiesz, że masz mały budżet, to nie wymyślasz filmu, tylko akcję ambientową (moje ulubione przykłady u mnie tutaj i tutaj) bądź reklamę prasową w oparciu o jakieś rzutkie hasło, a nie sesję za kilkanaście tyś.
zoo czy ogród? moim zdaniem bez problemu, właśnie w taki sposób...Mateusz Gruca edytował(a) ten post dnia 08.05.07 o godzinie 20:36

konto usunięte

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

najprostsze jest najskuteczniejsze. Kluczem do dobrej reklamy jest pomysł na dotarcie do interesującej nas grupy zgodnie z jej przyzwyczajeniami, złapać ją tam gdzie bywa, ale także zaskoczyć, zdziwić, czasem lekko zbulwersować.

Jesteśmy coraz bardziej uodpornieni na wszelkie działania marketingowe, więc walka o inność i innowacyjność musi być coraz bardziej kreatywna.

Ambient, marketing szeptany, to jest to co dziś jest w stanie wywołać dyskusję i tym samym przy niewielkich kosztach zapewnić nam darmowy PR. A jak wiemy w biznesie - nieważne jak mówią, ważne, że mówią :)

konto usunięte

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Barbara Daszkiewicz:
Czy można wymyślić dobrą, ale TANIĄ reklamę?

można

jedyny problem aby ta DOBRA reklama była reklamą SKUTECZNĄ.
a tutaj już tylko pod górkę...

analiza, analiza i jeszcze raz analiza. Jeśli dobrze zanalizujesz swój produkt, swoje potrzeby, swoje możliwości, swoją konkurencję, swój target, swój market i swój kapitał - to masz połowę sukcesu.

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Barbara Daszkiewicz:
Czy zgadzacie się z opiną, że prosta reklama jest najlepsza, a zarazem najtrudniejsza?
Czy kampania reklamowa z niskim budżetem ma szansę zaistnieć w naszej świadomości na dłużej?
Co sądzicie?

cała sztuka właśnie na tym polega.
nie trudno narobić hałasu jak się ma (kilku)milionowy budżet. Cały kłopot, żeby tak zaplanować podejmowane działania marketingowe by były efektywne również przy mniejszych budżetach. A to znacznie trudniejsze.

Temat: najprostsze rzeczy są najlepsze, ale też najtrudniejsze...

Ambient, marketing szeptany, to jest to co dziś jest w stanie wywołać dyskusję i tym samym przy niewielkich kosztach zapewnić nam darmowy PR. A jak wiemy w biznesie - nieważne jak mówią, ważne, że mówią :)
Zupełnie się z tym nie zgodzę. Bardzo ważne co mówią. Gdyby tak nie było to w zasadzie reklama mogłaby być robiona tylko przez mediaplanerów.

Następna dyskusja:

Agencje reklamowe i ich naj...




Wyślij zaproszenie do