Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Renata Żybura:
Ten artykuł być może daje jakieś światło na owe plany...

http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/51623,swarzedz...
Zastanawia mnie czy nowy inwestor planuje:
- wykorzystać "upadajacą marke" Swarzędz
- wykorzystać technologię i "siłę roboczą"
- uratować przed bezrobociem resztkę pracowników

... to ostatnie jakoś raczej mi się nie widzi.
Zakup marki swarzędz i inwestowanie w nowe technologie i nowy brief - zwłaszcza podany pomysł z meblami ogrodowymi... :/ no nie wiem..... Nie lepiej w takim wypadku stworzyć nową markę? Bo ta mi do ogrodu kompletnie jakoś nie pasuje.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Maciej Tesławski:
Renata Żybura:

Bez wątpienia. Swarzędz pozostanie Swarzedzem dla tych klientów, którzy już znają tą markę. W ich głowach wizerunek jest juz utrwalony, myślę nawet, że dobry. Ale dotychczasowi klienci to za mało. A do nowego TG niekoniecznie musi przemawiać dotychczasowa filozofia.
Markę trzeba odświeżyć, zdynamizować moim zdaniem.
Trzeba tylko baaardzo uważać, żeby nie stracić tych starych klientów, bo zanim zbudujemy markę u nowych, stracimy rynek.
Dokładnie tak jak z Camelem.

Ten stary rynek trzeba będzie też wkrótce odzyskiwać, jak wnioskuje po komunikatach z prasy. W momencie kiedy pozamykają salony, stary rynek zacznie kupowac gdzie indziej inne meble. Być może to ostatni dzwonek na reaktywację marki Swarzędz.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Edyta G.:
Renata Żybura:
Ten artykuł być może daje jakieś światło na owe plany...

http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/51623,swarzedz...
Zastanawia mnie czy nowy inwestor planuje:
- wykorzystać "upadajacą marke" Swarzędz
- wykorzystać technologię i "siłę roboczą"
- uratować przed bezrobociem resztkę pracowników

... to ostatnie jakoś raczej mi się nie widzi.
Zakup marki swarzędz i inwestowanie w nowe technologie i nowy brief - zwłaszcza podany pomysł z meblami ogrodowymi... :/ no nie wiem..... Nie lepiej w takim wypadku stworzyć nową markę? Bo ta mi do ogrodu kompletnie jakoś nie pasuje.

Te meble ogrodowe to cos zupełnie innego. Inna marka, inny rynek.
Artykuł mówi chyba o tym, że fabryka która wcześniej produkowała meble swarzedzkie ma produkowac, być może, meble ogrodowe dla innego producenta. Ale to i tak tylko przypuszczenia. Póki co są to na razie tylko oferty. Podobnie jak to wejście na giełdę.
Ja też nie widzę Swarzedza jako marki mebli do ogrodu i nie sądzę, aby do tego doszło (chociaz nigdy nic nie wiadomo:/
Inwestować trzeba i to bez wątpienia w obecną marke mebli do domu Swarzedz, bo ta ma jeszcze potencjał wg mnie

konto usunięte

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Renata Żybura:

Ten stary rynek trzeba będzie też wkrótce odzyskiwać, jak wnioskuje po komunikatach z prasy. W momencie kiedy pozamykają salony, stary rynek zacznie kupowac gdzie indziej inne meble. Być może to ostatni dzwonek na reaktywację marki Swarzędz.
A może to jest strategia marki trudno dostępnej ;)
Może mają jak Wedel, taką świadomość, że mogą sobie pozwolić na zamykanie salonów.
Nie wiem, nie znam badań...
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Maciej Tesławski:
Renata Żybura:

Ten stary rynek trzeba będzie też wkrótce odzyskiwać, jak wnioskuje po komunikatach z prasy. W momencie kiedy pozamykają salony, stary rynek zacznie kupowac gdzie indziej inne meble. Być może to ostatni dzwonek na reaktywację marki Swarzędz.
A może to jest strategia marki trudno dostępnej ;)
Może mają jak Wedel, taką świadomość, że mogą sobie pozwolić na zamykanie salonów.
Nie wiem, nie znam badań...

Myślę, ze taka strategia może być co najmniej interesująca ;) dla mebli zwłaszcza.
Powód zamykania salonów jest duzo bardziej trywialny - bankructwo. Meble są wyprzedawane z 40% zniżką. Salony po prostu padają. Taka marka raczej nie może sobie pozwolić na zamykanie salonów. Chyba że jest w tym inna metoda, np. zmiana profilu działalności z mebli domowych na meble ogrodowe, o jakich wspomniano dośc enigmatycznie w artykule

http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/51623,swarzedz...
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

To wiele wyjaśnia:
Swarzędz S.A z problemami finansowymi zmagała się od 1996 roku a jej próby restrukturyzacji okazały się nieskuteczne.

Podjęta decyzja wzbudziła duże emocje wśród pojedyńczych akcjonariuszy. Inwestor giełdowy - Mariusz Patrowicz jest przekonany, że można było uratować spółkę. Jego zdaniem, akcjonariusze stratą na decyzji. Zaznaczył przy tym, że będzie się starał, by osoby odpowiedzialne za niesłuszną według niego, likwidację spółki poniosły odpowiedzialność.

Drogą głosowania na stanowisko likwidatora powołany został były wiceprezes spółki Swarzędz S. A. - Marek Kamiński. Zapowiedział wyprzedaż majątku spółki w sposób zorganizowany, tak aby udało się znaleźć jednego nabywcę na jak największą część Swarzędza.

http://www.biznes.meble.pl/aktualnosci,stalo-sie-ikona...

oraz

Z uwagi na pojawiające się w mediach nieporozumienia i nieprawdziwe informacje odnośnie obecnej sytuacji w Spółce (patrz np. informacje zawarte w artykule pt. "Bolesny brak optymistów" autorstwa Cezarego Adamczyka w dzienniku "Rzeczpospolita" z dnia 18.02.2009 r.), Zarząd Swarzędz Meble S.A. pragnie jednoznacznie i wyraźnie wyjaśnić, że nie złożył wniosku o upadłość Spółki.
Spółka nie spełnia obecnie przesłanek do ogłoszenia upadłości.

W dniu 30.01.2009 r. Zarząd podjął uchwałę o zwołaniu Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia na dzień 10.03.2009 r. w celu podjęcia uchwały o rozwiązaniu Spółki po przeprowadzeniu jej likwidacji. Powyższa decyzja została podjęta w trosce o dobro akcjonariuszy oraz w celu zapobieżenia upadłości Spółki. Zdaniem Zarządu, skoro brak jest prognoz na osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego, a kontynuacja działalności przy stałym ponoszeniu straty prowadzi do "przejadania" majątku Spółki, dokonanie jej likwidacji jest sposobem na umożliwienie akcjonariuszom odzyskania największej możliwej części zainwestowanego kapitału.

Likwidacja Spółki jest procesem odmiennym i całkowicie niezależnym od upadłości.

http://www.biznes.meble.pl/aktualnosci,swarzedz-wyjasn...

...........
Nie dziwi mnie, że woleli likwidować niż ogłaszać upadłość i wpuszczać syndyka :/

Edit:
Żeby się powiodło musi być spełnione kilka podstawowych czynników, zakładając, że strategia jest i jest dobra to:
1. muszą wszyscy chcieć
2. musi im zależeć
3. muszą w to wierzyćEdyta G. edytował(a) ten post dnia 27.10.09 o godzinie 00:03
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Jeśli idzie w świat komunikat, że Swarzędz się kończy , ze salony się zamykaja sorry.... jfirma traci zaufanie=traci Klientów. Będzie bardzo trudno.

konto usunięte

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Dagmara D.:
Jeśli idzie w świat komunikat, że Swarzędz się kończy , ze salony się zamykaja sorry.... jfirma traci zaufanie=traci Klientów. Będzie bardzo trudno.
No właśnie wszystko opiera się na tym komunikacie, który idzie.
Można Pijarowo... (przepraszam) powiedzieć zamykamy, bo teraz aby kupić nasz meble musisz mieć przynajmniej jednego polecającego....
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Szkoda, że wiadomo, że "zamykamy, bo splajtowaliśmy". Oabwiam się, że nie tak prosto wejść z katastrofy w sukces.

konto usunięte

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Dagmara D.:
Szkoda, że wiadomo, że "zamykamy, bo splajtowaliśmy". Oabwiam się, że nie tak prosto wejść z katastrofy w sukces.
No tak, komunikat już poszedł. Trzeba kreatywnego, który wymyśli jak to przerobić na sukces...

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Renata Żybura:
W skrócie rzecz ujmując Swarzędz to meble stylowe o dość solidnym designie utrzymywanym raczej w tradycyjnej linii, dla ludzi zdecydowanie zamożniejszych od średniej krajowej

Stronka jest ok i meble wygladaja niezle, oczywiscie nie dla kazdego. Mysle, ze polski rynek na taki produkt to stanowczo za malo. Sprawdzilem strony paru niemieckich "konkurentow", tych z wyzszej polki, kazdy obowiazkowo sprzedaje w Rosji, czesto tez w USA czy Chinach.


On January 1, 2005, China began to implement a zero-tariff policy on imported furniture so the early days of the 21st century have been characterized by famous brands of foreign furniture makers entering the Chinese market in large numbers. The imports predominantly represent styles referred to as European classic, North European Minimalist, Italian Post-Modernist, and American Country. Furniture dealers in many countries have set their eyes on the Chinese market and it looks like there will be no let up.

http://www.chinatoday.com.cn/ctenglish/se/txt/2009-09/...
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

@Edyta
Amen. Zgadzam się całkowicie z Twoimi trzema punktami.

1. muszą wszyscy chcieć
2. musi im zależeć
3. muszą w to wierzyć

Bez tego żadna restrukturyzacja jakiejkolwiek firmy się nie powiedzie, o tym, zeby marka Swarzędz odniosła sukces nie wspominajac. Biorac pod uwagę komunikaty prasowe trudno wywnioskowac o co chodzi, bo kupiony ma byc Swarzędz i jego fabryka w Kościanie, ale w tej fabryce meble do domu marki Swarzędz nie będą produkowane tylko inne meble ogrodowe. Tutaj nie rozumiem w czym rzecz i chyba założenia przez Ciebie opisane nie są spełnione.

@Dagmara
Wyjście z katastrofy w sukces to faktycznie trudne, zwłaszcza, kiedy Swarzędz teraz sprzedaje, a w zasadzie wyprzedaje meble z 40% zniżkami i likwiduje salony. Dla rynku sygnał jest oczywisty - Swarzedz się kończy. Nie, zeby było to niemozliwe, ale na pewno karkołomne i trzeba do tego spełnić owe trzy punkty. Plus kilka innych. Dlatego, o ile marka Swarzędz ma nadal istnieć, a meble mają być sprzedawane nie tylko w Polsce, konieczne jest m.in. dokonanie nazwijmy to modyfikacji marki i dotychczasowej strategii. W jakim zakresie to oczywiście kwestia badań i analiz i raczej nie na ten wątek, nie mamy danych :)

@Andrzej
Ciekawa uwaga o rynku chińskim, amerykańskim i rosyjskim. Przy czym nie mogę się powstrzymać przed małym OT. Nie jestem do końca pewna jak marka IKEA jest postrzegana przez Amerykanów. U nas to dyskont, ale nie jestem pewna czy przypadkiem Amerykanie nie postrzegają tej marki dużo lepiej niż my. W Stanach IKEA to chyba coś lepszego niż u nas. Ale to rzecz do sprawdzenia, nie znam twardych danych.
Wracacjąc do Chin. Rzeczywiście zapominamy często, że w Chinach i Rosji jest coraz więcej bardzo bogatych ludzi, a ciagle pokutuje myslenie, ze w Chinach to mozna co najwyżej tanio wyprodukowac meble i sprzedawać je w Europie. Tymczasem meble marki Swarzędz, myślę, że mogą tam być sprzedawane. Oczywiście pod warunkiem zbudowania i wdrożenia strategii marketingowej opartej na realnych, solidnych fundamentach
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Renata Żybura:

@Dagmara
Wyjście z katastrofy w sukces to faktycznie trudne, zwłaszcza, kiedy Swarzędz teraz sprzedaje, a w zasadzie wyprzedaje meble z 40% zniżkami i likwiduje salony. Dla rynku sygnał jest oczywisty - Swarzedz się kończy. Nie, zeby było to niemozliwe, ale na pewno karkołomne i trzeba do tego spełnić owe trzy punkty. Plus kilka innych. Dlatego, o ile marka Swarzędz ma nadal istnieć, a meble mają być sprzedawane nie tylko w Polsce, konieczne jest m.in. dokonanie nazwijmy to modyfikacji marki i dotychczasowej strategii. W jakim zakresie to oczywiście kwestia badań i analiz i raczej nie na ten wątek, nie mamy danych :)


Pytanie jest na ile komunikat dotarł. A do tego trzeba zrobić badania.
I co wynika z "dotartego" komunikatu. Czy w ogóle opierać się na jakijkowlwiek konotacji ze "Swarzędz" czy sobie to serdecznie podarować i zacząć od zera.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Dagmara D.:
Renata Żybura:

@Dagmara
Wyjście z katastrofy w sukces to faktycznie trudne, zwłaszcza, kiedy Swarzędz teraz sprzedaje, a w zasadzie wyprzedaje meble z 40% zniżkami i likwiduje salony. Dla rynku sygnał jest oczywisty - Swarzedz się kończy. Nie, zeby było to niemozliwe, ale na pewno karkołomne i trzeba do tego spełnić owe trzy punkty. Plus kilka innych. Dlatego, o ile marka Swarzędz ma nadal istnieć, a meble mają być sprzedawane nie tylko w Polsce, konieczne jest m.in. dokonanie nazwijmy to modyfikacji marki i dotychczasowej strategii. W jakim zakresie to oczywiście kwestia badań i analiz i raczej nie na ten wątek, nie mamy danych :)


Pytanie jest na ile komunikat dotarł. A do tego trzeba zrobić badania.
I co wynika z "dotartego" komunikatu. Czy w ogóle opierać się na jakijkowlwiek konotacji ze "Swarzędz" czy sobie to serdecznie podarować i zacząć od zera.

Odważnie z tym zacząć od zera. Bez badań oczywiście za wiele sie nie zdziała. Ale z drugiej strony nie przekreślałabym tak zupełnie Swarzędza jako marki, nawet jeśli ten komunikat o likwidacji dotarł skutecznie do TG. Budowanie nowej marki na rynku tak zapchanym jak meblowy? hmmm, no nie wiem jeszcze... Na pewno kosztowałoby to duuuużo, ogromne pieniądze. Nie wiem czy w przypadku tej konkretnie sytuacji jest to w ogóle mozliwe
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Jak mawiają grubiorze (górnicy na kopalni) - w wersji light :
- chwiejne rozwalić, mocne podeprzeć.

O wiele trudniej poprawić zachlapany wizerunek, przekonać ludzi, żeby uwierzyli i zaufali niż postawić coś od zera - sprawdzając czego ludziom brakuje.
Piszesz o Ikei. Prawda - w weekend dzikie tłumy, ale....
Zobacz, że i Ikea przeszła ostatnio dużą zmianę. Już nie musisz pakować szafy na dach malucha - przywiozą. I już nie musisz sama składać mebli - oni Ci złożą. A jednak są ludzie, ktorzy w Ikei nie kupią ? Bo np. kuchnia jest tylko w kilku podstawowywch wymiarach. Niby mają Bluma, ale ten Blum nie bardzo pasuje do akcesoriuw oryginalnego Bluma i Servo Driva nie założysz. Coś się wydarzyło i Ikea zmienia dostawcę zmywarek.
Zawsze można sobie tę kuchnię z Ikei jakoś klepcić i wejdzie. Ale jesli chcesz mieć kuchnię inną niż w 5k domów wokół - nie kupisz w Ikae. Chociażby dlatego, że nie ma szafki z szufladami 90 cm. Albo dlatego, że architekt się skrzywił i z powątpiewaniem pokiwał głową.
A rynek na usługi architektów wnętrz - o dziwo - nieźle rośnie.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Zgoda co do IKEA, nie dyskutuję.
Zachlapany wizerunek też zgoda co do ogółu. Ale w przypadku konkretnie Swarzedza nie do końca jednak. Być może dlatego, że mimo wszystko mam ja jako ja sentyment do tej marki :) Niewykluczone, że wiecej ludzi też ma ten sentyment. Mniejsza o to :) Abstrahując jednak od takich sentymentalistów jak ja, którzy przecież tej marki z ruiny nie wyciągną, kilka postów wcześniej Maciej pisał o tym, żeby uwazac z majstrowaniem przy marce i jej pozycjonowaniu. Wg mnie jest w tym dużo racji. Od siebie dodam, że wyjście z czyms totalnie nowym w przypadku Swarzedza dla mnie jest dyskusyjne.
Poza tym projekty restrukturyzacji firm, które znajdowały się w likwidacji wraz z projektami, które przywracały na rynek ich marki, które miały zachlapany wizerunek też odnoszą powodzenie i sukces. Osobiście, ale to tylko moja prywatna opinia, wierzę, że przy odpowiednich pieniądzach (dużo musi ich być) oraz chęciach (szczerych) i planach (skutecznych) marka Swarzędz jest do uratowania.
Ale oczywiście trzeba PLANU przez wielkie P

cytat z grubiorzy - przepiękny ;)Renata Żybura edytował(a) ten post dnia 27.10.09 o godzinie 16:06
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Renatka - Twoja opinia na tema tej marki (wybacz) nie ma żadnego znaczenia. Może i kupisz sobie stł i krzesła, ale to nie podźwignie zniszczonego wizerunku.
Dopóki nie wiemy jak postrzegany jest Swarzędz możemy sobie gdybać. Majstrowanie przy totalnie położonej marce zupełnie nie ma żadnego sensu. NIe da się jej podnieść, a jesli już to jak wymrą pokolenia, które obserwowały jej upadek.
Natomiast nowa marka otwiera ogromne możliwości.
Najpier diagnoza - potem leczenie. Nie odwrotnie.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Dagmara D.:
Renatka - Twoja opinia na tema tej marki (wybacz) nie ma żadnego znaczenia. Może i kupisz sobie stł i krzesła, ale to nie podźwignie zniszczonego wizerunku.
Dopóki nie wiemy jak postrzegany jest Swarzędz możemy sobie gdybać. Majstrowanie przy totalnie położonej marce zupełnie nie ma żadnego sensu. NIe da się jej podnieść, a jesli już to jak wymrą pokolenia, które obserwowały jej upadek.
Natomiast nowa marka otwiera ogromne możliwości.
Najpier diagnoza - potem leczenie. Nie odwrotnie.

szkoooooooda... ;) ale pisałam, ze wiem o tym
Swoją drogą budowanie nowego to też jest potężne wyzwanie!
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Myślę, że ogromne - swoją drogą to fajna zabawa :)

konto usunięte

Temat: Strategia marketingowa dla mebli Swarzędz

Wydaję mi się, że marka mebli ze Swarzędza praktycznie już nie istnieje. Być może jest w pamięci pokolenia, które zna jej lata świetności, kiedy to wyznaczała trendy na rynku polskim.
Konieczne jest wyraźne ukierunkowanie na poszczególne segmentu klientów, począwszy od stylistyki, jakości (nie zawsze najwyższej) po metody promocji i dystrybucji. Być może obecny segment jest zbyt mały aby na nim zarabiać. Propozycja wartości będzie tak różna, że z pewnością wymagać będzie utworzenia nowych marek. Pamiętam lata prosperity kiedy wszyscy sprzedawali meble na wschód i wówczas wystarczyło tylko produkować meble składane (czyli łatwe w transporcie na wschód) jednak nawet tego Swarzędz nie zrobił. Szkoda naszej dobrej polskiej marki.



Wyślij zaproszenie do