konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Witam wszystkich miłośników strategii. Po lojalności przyszła kolej na zajęcie się strategią marketingową. Długo się zbierałem, ale w końcu wszystko "ogarnąłem" i zacząłem.
Zapraszam więc do lektury i subskrypcji: http://prostastrategia.wordpress.com/

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

O czym piszę?

To chyba najtrudniejsza do określenia część tego wyjaśnienia. Pomysł napisania książki poświęconej strategii pojawił się już dawno temu, bo jestem zwolennikiem teorii, że od strategii powinno się zaczynać wszelkie działania, ale odpowiedź na pytanie: „czym jest strategia” zostawiam na później.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/11/19/o-czym...Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 19.11.12 o godzinie 17:19

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Kto ze mną pisze?

W zasadzie to powinno się znaleźć na samym początku. Książka powstaje w sposób szczególny, tak jak poprzednia. Zaprosiłem ludzi interesujących się tematyką marketingową, bo uważam, że książka powstała „w zamknięciu” jest mniej czytelna.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/11/20/kto-ze...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Jaki jest cel?

Byłoby nieuczciwe gdybym pisząc o strategii nie napisał jaki jest cel tego pisania. Pomimo dość długiego już czasu rozwoju marketingu w tym kraju, wciąż spotykam się z całkowitym niezrozumieniem praw nim rządzących.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/11/21/jaki-j...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Czy potrzebna ci marka?

Pytanie wydawałoby się bez sensu, skoro w podtytule jest użyte pojęcie marki. Często się jednak okazuje, że w ramach działań marketingowych posługujemy się pojęciem produktu, a nie marki. Dlaczego?

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/11/22/czy-po...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Kiedy marka staje się silna?

Rankingi silnych marek powstają co rok. Robi je coraz więcej firm ale są to rankingi dla marek globalnych, czyli takich, które posiadają już swoją „siłę”. Jak mierzą siłę tych marek, tego nie wiadomo, algorytm jest ukryty jako know how firmy. Zaczęło się od Millword Brown, które do dzisiaj publikuje taki ranking.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/11/23/kiedy-...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Początek

Znajdziecie tutaj wstęp do książki z kilkoma miejscami do uzupełnienia w przyszłości. Będę ten plik aktualizował zawsze, gdy pojawią się nowe informacje. Zapraszam i przypominam, że treść merytoryczna jeszcze nie jest dostępna, jest w czasie tworzenia.

http://prostastrategia.wordpress.com/poczatek/

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Czym jest i czym nie jest strategia marketingowa

Spotykam się ostatnio z coraz częstszym używaniem terminu „strategia”. Często to, co jest opisywane nie ma ze strategią nic wspólnego. Warto więc poświęcić kilka zdań abyśmy w dalszym ciągu mieli jasność, o czym mówimy posługując się tym terminem.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/11/28/czym-j...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Przed rozpoczęciem projektowania

Tak, jeszcze przed rozpoczęciem trzeba ustalić, a właściwie uświadomić sobie na jakim etapie jest nasza marka. Do każdego bowiem etapu potrzebne będą inne dane do projektowania i nieco inna ścieżka myślenia.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/11/30/przed-...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Wymagane cechy stratega

Jeśli zgodzimy się, że w najbardziej ogólnym ujęciu strategia to planowane działanie, w przeciwieństwie do działań chaotycznych, to zrozumiałe jest, że ktoś, kto planuje działania musi posiadać pewne cechy charakterystyczne.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/12/03/wymaga...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Analiza SWOT

Analiza SWOT to jedna z najpopularniejszych heurystycznych (od sławnego “heureka” Archimedesa – odnaleźć) technik analitycznych, służąca do porządkowania informacji. Jest niezwykle często wykorzystywana w zarządzaniu strategicznym.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/12/04/analiz...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Model Jean – Noël Kapferera
i
Myślenie lateralne

Dzisiaj dwa tematy w jednym wpisie, bo się tyle napisało.

Zapraszam

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/12/08/model-...
i
http://prostastrategia.wordpress.com/2012/12/08/myslen...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

O strategii

Bardzo trudno jest podać uniwersalną definicję strategii w ogóle, a marketingowej w szczególności. Wyznając zasadę, że wszystko jest marketingiem, nie powinienem robić takich podziałów. Na szczęście nie wszyscy tę zasadę wyznają…

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/12/10/o-stra...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Grupa docelowa

Takimi słowami określa się konsumentów, do których będziemy kierowali naszą komunikację i w głowach których będziemy budowali naszą markę. To jedna z ważniejszych decyzji w procesie strategicznym. Nie jest prawdą, że marketing to manipulacja i można sprzedać wszystko każdemu. Marketing to walka na percepcje, warto o tym pamiętać od samego początku projektowania marki.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/12/17/grupa-...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Prosumenci

Kim jest prosument?
Prosument to proaktywny konsument. Osoba, która dzięki dostępowi do technologii i informacji jest bardziej niż przeciętnie zaangażowana w to, co dzieje się w sklepie, w polityce, w popkulturze – i w każdej dziedzinie życia, która ją interesuje.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/12/19/prosum...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Kolejność projektowania marki

Tak jak w logicznym myśleniu, tak w projektowaniu marki i jej komunikacji musi występować określona kolejność. Myślenie chaotyczne jest może dobre na poziomie kreatywnym, kiedy większą rolę odgrywa intuicja, którą się później uzasadnia racjonalnie.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/12/28/kolejn...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Insighty konsumenckie

Insight to olśnienie. To błysk zrozumienia potrzeb konsumenckich. Insight dotyczy produktu lub usługi, ale z punktu widzenia konsumenta. Insightów mogą dostarczyć jedynie konsumenci. Badacze czy twórcy marek mogą jedynie je zauważyć lub odkryć. Nie oni są uprawnieni do tworzenia insightów.

http://prostastrategia.wordpress.com/2012/12/31/insigh...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Osobowość marki

Osobowość marki, definiowana jako „zestaw ludzkich charakterystyk powiązanych z marką”, odnosi się do niematerialnego wymiaru marki. O osobowości marki można powiedzieć wtedy, gdy opisuje się daną markę nie odwołując się do jej fizycznych lub funkcjonalnych atrybutów.

http://prostastrategia.wordpress.com/2013/01/02/osobow...

konto usunięte

Temat: Po prostu strategia

Personifikacja marki (przykład)

Przy opisywaniu marki jako osoby, czyli jej personifikacji trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie, że nieważne jest co my sądzimy, ważne jest tylko to, co sądzi core target komunikacyjny. To w głowie u konsumenta budowana jest marka, a jakże często spotykam się z opisem osobowości marki przez marketerów!

http://prostastrategia.wordpress.com/2013/01/04/person...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Po prostu strategia

Charakter(ek) marki

Są przynajmniej dwa pojęcia dotyczące marek, które zostały zaczerpnięte z zupełnie innych dziedzin. Jedno z nich to słowo „budowlano-projektowe” – architektura, drugie znacznie bliższe markom jako takim, psychologiczne – osobowość. Zajmijmy się tym drugim.

http://prostastrategia.wordpress.com/2013/01/17/charak...

Następna dyskusja:

Strategia Mobilking




Wyślij zaproszenie do