Marcin Barciński

Marcin Barciński Head of Mobile and
Business Development
w NK.pl

Temat: trendy 2010

jestem w trakcie pisania artykułu o trendach w marketingu społecznościowym w przyszłym roku i chciałbym poprosić o konsultacje.

na co należy zwrócić uwagę? co według was stanie się w marketingu społecznościowym w 2010?
Łukasz Wydrzyński

Łukasz Wydrzyński producent tv, media
designer,
właściciel
medialook.pl

Temat: trendy 2010

Myśle, ze to bedzie rok integrowania serwisów spolecznosciowych w komórki.
Bedzie to mialo wplyw na reklamodawcow (docierają do medium, ktore uzytkownicy mają stale przy sobie i mogą reagować)
Poza tym nastepuje jeszcze wieksza komercjalizacja (np profile firmowe na facebook)
Marcin Barciński

Marcin Barciński Head of Mobile and
Business Development
w NK.pl

Temat: trendy 2010

dzięki, tak się zafiksowałem na internecie (w sensie komputera), że mobile mi trochę umknął
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: trendy 2010

gry gry gry gry :)

Stały rozwój gier społeściowych, gry wychodzące z sieci na ulicę, multiplatformowość rozwiązań (możliwość grania w sieci, na komórce etc.)

Gry społecznościowe z wykorzystaniem mobile
Marcin Barciński

Marcin Barciński Head of Mobile and
Business Development
w NK.pl

Temat: trendy 2010

Jacek, jak mógłbym o tym zapomnieć :-) z niecierpliwością czekam na fejsa na ps3, żebym mógł sie chawalić trofeami i ukonczonymi grami :-)

ale gdybys mial cos ciekawego o spolecznosciowych grach na kom (dane, wykresy, kejsy) - bede wdzieczny
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: trendy 2010

Postępuje zmiana w sposobie w jakim konsumujemy media internetowe. Następuje powolne odchodzenie od konsumpcji mediów bezpośrednio od wydawców. Coraz bardziej internauci wolą polegać na opinii znajomych i korzystać z usług, które umożliwiają konsumowanie mediów w sposób wygodniejszy.

W ostatnich latach na topie były: Google Reader, tematyczne agregatory treści (np. techmeme.com). Ich czas jeszcze nie dobiegł końca, ale powstają nowe konkurencyjne formy.

Do tego mamy społeczne agregatory z opcją votingową. Od dawna znane są serwisy typu Digg, czy Wykop. Powstaje ich nowa generacja np. TweetMeme.com, czy retweet.com, a Digg ma Facebook Connect. Różnica polega na tym, że nie trzeba mieć na nich konta, integrują się z zewnętrznymi serwisami społecznościowymi (w tym wypadku Twitterem).

Najnowsze trendy jakie obserwuję to newsy dostosowane do każdego użytkownika z osobna (na podstawie np. źródeł RSS w Google Reader, albo ludzi, których followuje użytkownik). Newsy są prezentowane w kolejności od najważniejszych do najmniej ważnych na podstawie rekomendacji ludzi z naszej sieci społecznej. Przykładami takich usług są: twittertim.es i wtyczki do Chrome, Firefox: feedly.com.

Ten trend nie tylko dotyczy newsów. To samo dzieje się z zakupami, rekomendacjami na stronie. Polecam wtyczkę GetGlue.

http://www.youtube.com/watch?v=udDRJGHPJ4k

Jakie będą trendy w 2010 roku globalnie? Modularność rozwiązań internetowych, popularyzacja aplikacji. Zmienia się również takie stare narzędzie jak mail. Warto zobaczyć jak social stała się nowa skrzynka Yahoo Mail, zwana również Social Inbox. Google startuje z alternatywnym rozwiązaniem Google Wave, które również wkrótce ma za pomocą aplikacji obsługiwać najważniejsze usługi internetowe (Flickr, Twitter, YouTube i inne).

A jeśli pytasz jakie będą trendy dla polskiego internetu w 2010, to pewnie takie jakie były dla świata w 2009. Choć i tak jesteśmy do przodu. Mam wrażenie, że ten "gap" się zmniejsza. Wszystko dzięki pomysłowości polskich startupowców, spolszczaniu zagranicznych serwisów, popularyzacji międzynarodowych serwisów internetowych (patrz Facebook). To też chyba jest trend, prawda?Dawid Pacha edytował(a) ten post dnia 25.11.09 o godzinie 13:59

konto usunięte

Temat: trendy 2010

Marcin Barciński:
co według was stanie się w marketingu społecznościowym w 2010?

IMO w końcu ruszą duże kampanie z dużymi budżetami. Klienci i domy mediowe przekonały się w tym roku do ciekawych akcji i 'śmiałość' projektów będzie rosła. Tego całej branży życzę ;)
Bartek Brzoskowski

Bartek Brzoskowski Account Director

Temat: trendy 2010

Rozwiązania i trendy technologiczne to jedna sprawa. Drugą są raczej rozwiązania marketingowe i powszechne wprowadzenie płatnej treści w internecie. Abstrahując od Murdocha, który bardzo poważnie myśli o wyjściu z Google, brytyjskie spółki medialna już (Johnson Press) eksperymentalnie wprowadziły płatny kontent na części swoich serwisów. Moim zdaniem tego typu rozwiązania przyjmą się w dużej ilości, szczególnie w przypadku usług adresowanych do pokolenia 30+.

Inną sprawą jest zaostrzenie konkurencji między blogerami a wydawnictwami. Być może jeszcze nie w przyszłym roku, ale na następnych 2-3 latach dojdzie do tworzenia blogerskich "spółdzielni", których zadaniem będzie efektywniejsza konkurencja na rynku reklamy. Duże firmy zaczęły już dostrzegać zagrożenie ze strony niezależnych twórców i stawiam na to, że w wielu przypadkach będzie kończyć się to w sądzie.

Jeśli polski trend będzie kontynuowany w przyszłym roku pogorszy się jakość treści serwowanych przez polskie portale. Chociaż wielu uważa, że to niemożliwe, cięcia kosztów wymuszą jeszcze niższe stawki co jest równoznaczne z zatrudnianiem niewykwalifikowanych osób.

Postępująca socjalizacja sieci jest raczej oczywistym następstwem obecnych działań. Można jednak zastanowić się, czy 2010 będzie przełomowy dla web 3.0 czyli sieci semantycznych, opierających się na rozumieniu treści i kontekstu.
Paweł Suchocki

Paweł Suchocki BUZZ MEDIA | Project
Ambient | The Next
Step

Temat: trendy 2010

Aloha!

Moim skromnym zdaniem będziemy świadkami zintegrowania działań off i online. Dobrze przemyślane eventy będą dalej żyły w sieci - komentowanie, oznaczanie zdjęć, filmów etc. w mediach społecznościowych. Interaktywne POS'y, itp. itd... Bardzo mocno ruszy mobile!!!

Jesteśmy już świadkami sytuacji,w której to internet / social media stają się "hubem" który dopina - spina całą strategię działań.

Pojęcie TTL ( through the line ) będzie na ustach ludzi z branży.

Pamiętajmy tylko, że nie każdy jest "social mediowym geek'em" i dlatego to wszystko zajmie trochę więcej czasu niż byśmy wszyscy tutaj zebrani chcieli...
Marcin Barciński

Marcin Barciński Head of Mobile and
Business Development
w NK.pl

Temat: trendy 2010

dzięki wszystkim za pomoc. jeżeli coś jeszcze się wam przypomni - mam czas do niedzieli, potem musze już oddac materiały

Temat: trendy 2010

warto zwrócić uwagę na hub informacyjno - komunikacyjny jaki rzwija się na na świecie i w Polsce dzięku brytyjskiemu Telnic (http://telnic.org), informacje polskojezyczne http://strategietel.pl

Internet na tyle szybko ewoluuje, że wkrótce ludzię zapomną że korzyrsało się z niego z komputera do niedawna:) Mobliny internet bedzie przejmował użytkowników - odwierciedlając tylko obecny styl życia wiekszości z nas.

Jak będzie ta technologia silnym trendem czas pokaże - jedno jest pewne potencjał popularności ma bardzo duży.

konto usunięte

Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: trendy 2010

Marcin Krzosek:
Polecam lekturę http://www.cnn.com/2009/TECH/12/03/cashmore.web.trends...

Śmiesznie, bo dokładnie to co opisał w sekcji pod nazwą "Content curation" Pete Cashmore, szef Mashable i autor tego artykułu dla CNN napisałem w tym wątku powyżej;). W skrócie: "Your friends are your filter".
Paweł Suchocki

Paweł Suchocki BUZZ MEDIA | Project
Ambient | The Next
Step

Temat: trendy 2010

http://www.surveymonkey.com/s/NYYK8BB

Wypełnijmy ankietę i dajmy znać o sobie :)

Następna dyskusja:

Cel Blipa na 2010 :)




Wyślij zaproszenie do