Aleksandra Belicka

Aleksandra Belicka Referent w Wydziale
Oświaty, Kultury i
Sportu

Temat: Study Case firm polskich na twitterze i blipie.

Witam,
W sieci pełno jest przykładów kampanii firm zagranicznych, a gdzie są firmy polskie? Znacie udane/nieudane kampanie firm, które odważyły się wejść na Twittera i Blipa?
Ilona Grzywinska

Ilona Grzywinska Konsultant PR i
Social
Media/Fulbright
Scholar

Temat: Study Case firm polskich na twitterze i blipie.

Customer service na Blipie od dawna robi Mbank, troszkę na wzór Bank of America w USA. Warto się przypatrzeć.

Temat: Study Case firm polskich na twitterze i blipie.

W Twoim pytaniu zawiera się własnie problem w myśleniu o tych narzędziach.

Oczywiście można mikroblogi wykorzystać jako jeden z kanałów komunikacji w kampanii ale przede wszystkim służą one do budowania relacji z konsumentami. To jest inwestycja długoterminowa. U nas niestety wciąż wiele firm nie widzi w tym wartości i zazwyczaj, jeśli w ogóle, wchodzą na mikroblogi i nie widząc szybkich efektów porzucają je lub marginalizują.

Ponadto wiele firm wciąż widzi mikroblogi jak coś w rodzaju dystrybutora rss. Wystarczy popatrzeć na liczby osób, które są przez brandy obserwowane i sposób dystrybucji kontentu... Mamy w Polsce mało ciekawych kejsów, bo mimo iż mamy boom na social media to wiele firm wciąż ich nie rozumie...

Zgadzam się z Iloną, iż mBank robi kawał dobrej roboty na Blipie. Sam przekonałem się, że ten kanał komunikacji jest w ich przypadku skuteczniejszy niż chociażby infolinia. Jest to jednak długotrwała, konsekwentna i odpowiedzialna komunikacja mająca na celu budowanie relacji, zaufania i wizerunku a nie kampania, w której chodzi jedynie o pokazanie słupków zarządowi (choć bez słupków się pewnie i tak nie obejdzie ;))

Jeśli chodzi o inne przykłady to myślę, że z pewnością przytoczyć można Radom, który od dłuższego czasu konsekwentnie komunikuje się z ludźmi poprzez Blipa, co w przypadku polskich miast / regionów jest rzadkością.
Z tak zwanych celebrytów, na pewno Hołdys świetnie sobie radzi.
Ostatnio zauważyłem również, że Polskie Radio Czwórka czy Radio Kolor w fajny sposób włączają social media do swojego istnienia.

Znalazło by się pewnie jeszcze kilka ciekawych przykładów prowadzenia działań na mikroblogach, niestety wciąż jednak więcej jest tych niewłaściwych...
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: Study Case firm polskich na twitterze i blipie.

Wystarczy poszukać większych brandów na Twitterze czy Blipie, aby się przekonać jak działają. Zazwyczaj działają tak, że z automaty wrzucane sa tam te same newsy co na każde inne miejsce, o jakiejkolwiek komunikacji nie ma mowy. Przykład - Legia Warszawa na Blip.pl
Aleksandra Belicka

Aleksandra Belicka Referent w Wydziale
Oświaty, Kultury i
Sportu

Temat: Study Case firm polskich na twitterze i blipie.

Wynika więc z tego, że wchodząc na twittera czy blipa, najważniejszym punktem dla tych firm jest zbudowanie pozytywnej relacji z klientem. Ale też z drugiej strony, wszystkie kierowane do konsumenta reklamy przecież z zasady powinny sie na tym opierać.
Zaistnienie na takich stronach jak Twitter czy Blip wymaga od firm maksymalnego zaangażowania i skupienia na tym co się umieszcza. W porównaniu do Facebooka utrzymanie klienta jest o wiele trudniejsze. Komunikacja z klientem opiera się tylko i wyłącznie na contencie, a na FB dostępny jest szereg narzędzi zachęcających użytkowników do "polubienia" profilu.

Gdzie leży więc granica między udanym a nieudanym microblogingiem? Suche zamieszczenie informacji, takich samym jak na wszystkich dostępnych kanałach, może znudzić się klientowi, a znowu z drugiej strony wciąganie użytkownika do dyskusji czy udziału w jakimć evencie może także być odbierana negatywnie.

konto usunięte

Temat: Study Case firm polskich na twitterze i blipie.

A co myślicie o TwitterFeed:
""twitterfeed będzie skanował nasz kanał RSS w poszukiwaniu nowych artykułów i automatycznie dodawał nagłówki do stron przez nas zdefiniowanych. Dodatkowo, twitterfeed zapewnia statystyki z kliknięć z linków przez niego wygenerowanych, można je obejrzeć po zalogowaniu się na konto na stronie Dashboard ".

Mnie strasznie irytuje...
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: Study Case firm polskich na twitterze i blipie.

Paulina Nazaruk:
A co myślicie o TwitterFeed:
""twitterfeed będzie skanował nasz kanał RSS w poszukiwaniu nowych artykułów i automatycznie dodawał nagłówki do stron przez nas zdefiniowanych. Dodatkowo, twitterfeed zapewnia statystyki z kliknięć z linków przez niego wygenerowanych, można je obejrzeć po zalogowaniu się na konto na stronie Dashboard ".

Mnie strasznie irytuje...

Moim zdaniem fajnie, że takie usługi istnieją. Nie polecałbym ich firmom, które chcą prowadzić komunikację na mikroblogach (tu Twitter), ale w innych przypadkach czemu nie. Np. świeże posty z tej grupy można znaleźć na: http://twitter.com/smmgl i to właśnie dzięki takiemu narzędziu jakim jest TwitterFeed.



Wyślij zaproszenie do