konto usunięte

Temat: marki banków w polskim internecie

Ze względu na duże zainteresowanie branża bankową postanowiliśmy je zbadać w sieci. Załączony monit badawczy jest oparty na naszej autorskiej metodzie semantycznej kuli śniegowej i pokazuje jak tam banki radzą sobie w necie i gdzie ich szukać. Ciekawej lektury! Jestem bardzo ciekaw opinii dotyczących monitoringu sieci i przede wszystkim social media. narzędzi w sumie jest trochę.

zapraszamy do lektury Marki banków w polskim internecie. stan na 28.10.2009
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: marki banków w polskim internecie

Ciekawa metodologia - kula śnieżna. Czy możesz coś więcej o niej powiedzieć?

Jarosław Zieliński
http://labirynty.net/

konto usunięte

Temat: marki banków w polskim internecie

Jasne ;)

W klasycznej kuli śnieżnej mamy najpierw naszą grupę respondentów która spełnia pewne kryteria i każda z tych osób podaje swoich znajomych o których wie że również spełniają te kryteria itd itd....
Opracowana przez nas semantyczna kula śnieżna zamiast osób "pyta" domeny, zamiast pytań poddaje analizie semantycznej ich treści.
W ten sposób wyabstrahowane z ogólnej sieci internetu domeny, tworzą podsieć domen na temat np. banków w ogólnej sieci wszystkich domen.

Inaczej mówiąc rezultatem jest odtworzenie struktury domen branżowych, która stanowią nasz obiekt badawczy. W ten sposób badamy obiektywnie dobraną populację domen branżowych.
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: marki banków w polskim internecie

No ale kiedyś musicie się przecież zatrzymać... nie macie nieskończonej liczby czasu na zbadanie całego Internetu... jaka jest więc pewność że pierwsze powiedzmy 10 tysięcy domen to dobrze dobrana próba?

Jarosław Zieliński
http://poszukiwania.net/Jarosław Zieliński edytował(a) ten post dnia 04.11.09 o godzinie 12:29
Mariusz Rafał K.

Mariusz Rafał K. Social Network
Analysis Geek

Temat: marki banków w polskim internecie

Jarosław Zieliński:
No ale kiedyś musicie się przecież zatrzymać... nie macie nieskończonej liczby czasu na zbadanie całego Internetu... jaka jest więc pewność że pierwsze powiedzmy 10 tysięcy domen to dobrze dobrana próba?
Zatrzymujemy się nie po jakiejś określonej ilości domen lub czasu a po odtworzeniu sieci domen odnoszących się do danego dyskursu internetowego (nazwijmy to przestrzenią internetową odpowiadającą za dyskurs o bankach). Ponieważ internet jest dynamiczny nasze obiekty badawcze pokazywane są w raportach w danym interwale czasowym i za miesiąc może pojawić się jakiś większy gracz i struktura może się zmienić....

Dodatkowo:
Każda domena określana jest między innymi statystyką nasycenia badanymi treściami internetowymi.W ten sposób możemy określić które domeny jak dobrze pasują nam do zadanych kryteriów.
Mamy też do dyspozycji szereg analiz wywodzących się z paradygmatu analizy sieci społecznych mówiących nam o pozycji, prestiżu i roli poszczególnych domen w dyskursie.....

By the way: nasza metodologia jest jedyną znaną mi obiektywną i w pełni automatyczną metodą doboru prób domen internetowych pod względem zadanych kryteriów.

Na końcu jako badacz mogę powiedzieć, iż ostateczną weryfikacją doboru próby są dane, których spójność świadczy za dobrym doborem próby badawczej :)

MKMariusz Rafał Karbowski edytował(a) ten post dnia 04.11.09 o godzinie 13:16
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: marki banków w polskim internecie

Jak rozumiem uwzględniacie w swych badaniach wszelkie formy branych pod uwagę słów kluczowych czy na przykład tylko mianowniki? Bo samo to byłoby ewenementem na skalę polską...

...oraz słowa bliskoznaczne, używane często zamiast danego terminu?
Mariusz Rafał K.

Mariusz Rafał K. Social Network
Analysis Geek

Temat: marki banków w polskim internecie

.Mariusz Rafał Karbowski edytował(a) ten post dnia 04.11.09 o godzinie 16:35

konto usunięte

Temat: marki banków w polskim internecie

Definiując słowa kluczowe bierzemy pod uwagę wszelkie formy odmiany tego słowa przez przypadki. Uwzględniamy również wszelkiej maści zdrobnienia, literówki które mogą zrobić internauci (bank milenium i bank millenium), znaki interpunkcyjne (z "-" i bez "-").

Jeżeli chodzi o słowa bliskoznawcze to przy markach mija się to trochę z celem. Przy osobach np. celebrytach jasne, bierzemy przykładowo przezwiska/pseudonimy etc.
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: marki banków w polskim internecie

To rozwiązuje jedną moją wątpliwość ale ciągle fascynuje mnie dobór próby. Bo nie jesteście w stanie znać się na każdej tematyce w polskim Internecie, więc też nie jesteście w stanie (tak sądzę) sprawdzić, jak dobrze dobrane są badane finalnie domeny czy też strony.

Poza tym, badacie w obszarze .pl czy polskojęzyczne strony?

konto usunięte

Temat: marki banków w polskim internecie

Nie znamy się. Poza specjalistami z danej dziedziny, nikt nie jest w stanie być na bieżąco z każdą branżą i znać jej wszystkich niuansów ;)

Stąd nasz pomysł wykorzystania marek - unikalnych słów kluczowych, przypisanych bezpośrednio do konkretnych segmentów gospodarki. Na przykład: marki leków - identyfikują internetowy dyskurs o lekach, marki banków - o bankach etc.

Badamy polskojęzyczne strony, liczy się tylko to by treść była po polsku.
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: marki banków w polskim internecie

Ciekawe, zobaczymy po większej liczbie badań czy to coś ma wspólnego z rzeczywistością.
Mariusz Rafał K.

Mariusz Rafał K. Social Network
Analysis Geek

Temat: marki banków w polskim internecie

Jarosław Zieliński:
Ciekawe, zobaczymy po większej liczbie badań czy to coś ma wspólnego z rzeczywistością.
Jasne, zachęcam do śledzenia kolejnych naszych publikacji i porównywania z konkurencją :) .
To "coś" czyli nasza metodologia nie boi się weryfikacji i broni się sama.

pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie

MKMariusz Rafał Karbowski edytował(a) ten post dnia 04.11.09 o godzinie 22:25
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: marki banków w polskim internecie

Fajne badanie i metoda - ale jakich narzędzi ożywacie? Czy to tajemnica? Czy może po prostu google? :)

konto usunięte

Temat: marki banków w polskim internecie

Narzędzia są autorskie ;)

Mamy dedykowany panel do zbierania takich danych jak prezentuję monit bankowy, jak również drugi panel do zbierania danych w trybie ciągłym.
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: marki banków w polskim internecie

Potwierdzam, że Marcin i Mariusz to prawdziwi naukowcy. Nie żaden tam Google i ściema. Używają profesjonalnych, autorskich narzędzi.
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: marki banków w polskim internecie

Ja to doskonale wiem, znam obu Panów (jednego z nich nawet osobiście..), chciałem tylko wyciągnąć nieco więcej informacji licząc na to, ze podzielą się nieco swoim know how.. :)
Mariusz Rafał K.

Mariusz Rafał K. Social Network
Analysis Geek

Temat: marki banków w polskim internecie

Michał Sławiński:
Ja to doskonale wiem, znam obu Panów (jednego z nich nawet osobiście..), chciałem tylko wyciągnąć nieco więcej informacji licząc na to, ze podzielą się nieco swoim know how.. :)
Michale,
Napisz co konkretnie Cie interesuje?
Jeżeli chodzi o narzędzia to tak jak pisał Marcin, wszystko jest w pełni autorskimi rozwiązaniami. Częścią know how nie chcemy się dzielić (z wiadomych przyczyn), ale oczywiście część jest całkiem publiczna i między innymi pisze o niej nasz kolega Albert na swoim blogu http://zniwiarz.wordpress.com/. Cały czas rozwijamy nowe rzeczy, a nasi informatycy pracują na pełnych obrotach :).
pozdrawiam
MK
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: marki banków w polskim internecie

Interesują mnie wasze narzędzia właśnie, ale nie za bardzo mam jak pytać nie posiadając wiedzy na ich temat. Bardziej techniczne sprawy mnie interesowały. Nie będę niepotrzebnie ciągnął za język.. :)

Co do wyników dotyczących prestiżu - czy Wasz system w jakiś sposób jest w stanie określić czy dane linki są, że tak powiem, pozytywne, negatywne czy neutralne? Czy np. wiążą się jakąś określoną grupą słów? Bo mam wrażenie, że wynik całego badania może zostać zachwiany przez jedną informację negatywną, która w necie nabierze rozpędu i będzie szeroko komentowana i opisywana w artykułach. Czy moje wrażenie jest mylne?
Mariusz Rafał K.

Mariusz Rafał K. Social Network
Analysis Geek

Temat: marki banków w polskim internecie

Co do wyników dotyczących prestiżu - czy Wasz system w jakiś sposób jest w stanie określić czy dane linki są, że tak powiem, pozytywne, negatywne czy neutralne?Bo mam wrażenie, że wynik całego badania może zostać zachwiany przez jedną informację negatywną, która w necie nabierze rozpędu i będzie szeroko komentowana i opisywana w artykułach. Czy moje wrażenie jest mylne?

Hmm jeżeli chodzi Ci o same linki- to odbudowywanie struktury sieci na dany temat w ogóle nie wchodzi w negatywne/pozytywne. Efektem jest po prostu sieć domen na których mówi się na dany temat.
Świetnym przykładem a propo zmian o których piszesz jest tutaj to co widać w monicie dot. banków - bank BOŚ zyskał bardzo dużo dzięki aferze, która wybuchła bodajże na dzień przed zbieraniem przez nas danych. Takie rzeczy jak kontekst można sprawdzić z poziomu panelu, który dostaje klient a który wygląda tak

Obrazek


Prawdę mówiąc trochę wyprzedzasz fakty bo emocje: pozytywne-negatywne to jest coś co właśnie rozwijamy. Póki co mamy jedynie w ramach modelu zdrowia marki ( to można znaleźć np. w naszym raporcie o kosmetykach) jeden z wymiarów którym jest emocjonalność marki.
Czy np. wiążą się zjakąś określoną grupą słów?

Jeżeli chodzi o same wiązki słów (w obrębie sieci "banki" domeny określane np. jako dotyczące kredytów) to jesteśmy w stanie to zrobić (być może to jest właśnie dobry pomysł na nasz kolejny monit :)).
Jesteśmy w stanie zrobić to też dla konkretnych marek.

Póki co można takie wiazki z domen politycznych poogladac w prezentacji z doktoratu Alberta ;] (az sam sie dziwie ze robie mu taką reklamę).


Obrazek


http://www.slideshare.net/Albert.Hupa/dyskurs-polityczny

pozdrawiam
MKMariusz Rafał Karbowski edytował(a) ten post dnia 09.11.09 o godzinie 20:09
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: marki banków w polskim internecie

Zobaczymy. Na razie widzę tu pomieszanie źródeł informacyjnych z politycznymi i jakąś tajemniczą "centralną blogosferą". Ale to pewnie błąd interpretacji.

Na razie wasze badania nie wzbudzają mojego zaufania. To znaczy ściślej wzbudzają mniejsze niż ostatnio.

Następna dyskusja:

Warsztaty "Budowa strategii...




Wyślij zaproszenie do