konto usunięte

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Witam,
W centrum moich zainteresowań jest marketing nieruchomości. Chciałbym poznać Wasze opinie na temat: skuteczność social media w marketingu nieruchomości?

Przy sprzedaży produktów masowych social media na pewno odnoszą sukces (nawet tp w swoich telewizyjnych reklamach "chwali się" stroną na facebook'u). Nieruchomości to jednak specyficzny "produkt" dlatego chciałbym poznać Wasze zdanie.
Edwin Z.

Edwin Z. Kierownik Sekcji
Stron Internetowych
i Social Media

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Konrad Artur:
Witam,
W centrum moich zainteresowań jest marketing nieruchomości. Chciałbym poznać Wasze opinie na temat: skuteczność social media w marketingu nieruchomości?

Przy sprzedaży produktów masowych social media na pewno odnoszą sukces (nawet tp w swoich telewizyjnych reklamach "chwali się" stroną na facebook'u). Nieruchomości to jednak specyficzny "produkt" dlatego chciałbym poznać Wasze zdanie.

Niestandardowo Ci odpowiem Konradzie:
Wczoraj podpisałem cyrograf z diabłem na 30 lat. Jak szukłem deveopera pytałem o opinie na FB. Moi znajomi chętnie angażowali się w temat dyskusji, nawet dzięki czemu stałem się fanem Dom Development na FB, w sumie jednym z prawie 9.000 fanów. Ten developer oraz opinie zaczerpnięte na jego temat w SM spowodowały że jestem szczęśliwym posiadaczem kredytu hipotecznego. Wniosek prosty SM oraz WOMM są dobrym rozwiązaniem marketingowym według mnie.

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

maly developer - sm moga dac mu cos na ksztalt reason to believe, ale raczej nie społecznosc, duzy developer moze sobie juz pozwolic na budowe spolecznosci lokalnych, dodatkowo dajacych mu rtb. tak, czy inaczej - pewnie, ze potrzebne, pewnie, ze efektywne ale... pod jednym warunkiem. solidnie przepracowanych scenariuszy kryzysowych, bo nieruchomosci w sensie ogolnym to branza chyba tak samo prowokująca krytykę, jak i finanse.
ja bym wsparla jednak dzialania sm skuteczną kampania sprzedażowo - wizerunkowa w innych mediach

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

przepraszam za brak pl znakow, tymczasowo nic z tym nie zrobie:(
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Jest cała grupa produktów, w których ciężko zweryfikować raz podjętą decyzję – jej zweryfikowanie jest ciężkie albo nieopłacalne. Wybór konta bankowego, kredytu hipotecznego, wybór organizacji pożytku publicznego, na którą przeznaczymy 1% podatku czy nawet… wybór marki klimatyzatora. Robimy raz i już potem ciężko to zmienić.

W takich sytuacjach najczęściej zdajemy się na opinie innych. Dlatego te branże są bardzo odpowiednie do robienia marketingu w społecznościach – nawet mała firma z dobrą opinią jest w stanie konkurować z większymi.

Zatem tak, inwestowałbym w social media w marketingu nieruchomości. Inna sprawa, jak to robić. Jeśli chcesz być dobry w mediach społecznościowych, musisz być przede wszystkim doskonałym źródłem informacji – ludzie dodają Cię do ulubionych nie dlatego, że Cię lubią, ale dlatego, że będą mogli na Tobie polegać.

Do przemyślenia dla wszystkich administratorów stron, którzy zaczynają dzień od „dzień dobry, jak się macie?” ;-)

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

i od tego "czy u Was też pada?", żeby nie powiedzieć o wpisach Oreowych w stylu "Jakiej muzyki słuchacie, jedząc popołudniowe Oreo"::P
Edwin Z.

Edwin Z. Kierownik Sekcji
Stron Internetowych
i Social Media

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Paweł, Kinga

Macie dużo racji w tym co piszecie. Ale przykład Oreowych postów to komunikacja w moim odczuciu ukierunkowana na life style.
Przy nieruchomościach, kredytach etc. etc. liczy się wiedza ekspercka. Nie wkładajmy wszystkiego do jednego wora.

Ps. to tylko moja skromna opinia :)
Łukasz Skorupski

Łukasz Skorupski Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Przy nieruchomościach, kredytach etc. etc. liczy się wiedza ekspercka. Nie wkładajmy wszystkiego do jednego wora.

Ps. to tylko moja skromna opinia :)

Wiedza ekspercka ma swoje mankamenty - zwykle podawana jest w sposób mało przyswajalny, pokazuje jedynie informacje mocno formalne, no i co najważniejsze - co ekspert to opinia:).

Jak pokazują badania 80% z nas ufa opinii innych użytkowników danego produktu, a tylko 14% ufa treści reklam. Media społecznościowe bez względu na produkt dają po pierwsze możliwość wglądu w opinie naszych klientów lub potencjalnych klientów, po drugie identyfikują ich obawy związane z wyborem naszego produktu (bez względu na to czy mowa o kredycie, samochodzie czy telefonie komórkowym), a co najważniejsze pozwala nam na te opinie i obawy wpływać.

Myślę że poza tym ze komunikacja w wypadku nieruchomości musi być bardzo różna od tej "Oreo", to cel jednak jest wspólny, a do "ugrania" jest znacznie więcej. Trzeba pamiętać ze w tej branży klient podejmuje decyzje zdecydowanie dłużej i trudniej, ma więcej obaw i silniej bada temat.

Każdy produkt w mediach sołecznościowych funkcjonuje tak czy inaczej, pytanie tylko czy chcecie mieć w tym swój udział i wpływać na jego postrzeganie czy nie. Jednak przed Social media nie uciekniecie.

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Ja się uśmiałam z tego ostatniego m.in. czytając takie reakcje jak na załączonym obrazku:

Obrazek

konto usunięte

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Kinga Nurska:
Ja się uśmiałam z tego ostatniego m.in. czytając takie reakcje jak na załączonym obrazku:

Jak widzę spoty reklamowe w TV, w których niemiecki, francuski lub amerykański model rusza ustami, a w tle słychać polskiego lektora, to mam ochotę wyrzucić odbiornik przez okno. I kampania Oreo niechlubnie wpisuje się na taką listę. Listę brandów, których działalność reklamowa jest kompletnie nieprzystosowana do krajowych realiów i mentalności.

I to też świetnie widać po wpisach globalnie zarządzanego profilu na Fb. Ich poziom od dna oddzielają już tylko dowcipy Strasburgera w Familiadzie. Mnie to kompletnie nie przekonuje. Swoją drogą ciekawe, czy Oreo zadaje podobne pytania w innych językach do lubisiów w innych krajach i w jakim tonie utrzymywane są ew. komentarze i dyskusje?

A co do branży "nieruchomistów", to bez dwóch Paweł ma tutaj rację: to nie są produkty szybko zbywalne, a więc proces podejmowania decyzji zakupowych jest z pewnością bardziej skomplikowany, rozłożony w czasie i podparty innymi motywacjami, niż w przypadku chociażby ciasteczek. Zanim ktoś kupi mieszkanie, czy weźmie kredyt, będzie zasięgał opinii i dokonywał analiz. Dlatego w procesie podejmowania decyzji na pewno większa rolę odegrają Ci, którym ufamy najbardziej: znajomi, rodzina, eksperci, specjalistyczna prasa. I dlatego skłaniam się ku temu, co napisał Edwin: ja też oczekiwałbym od takich podmiotów działań na polu edukacyjno-eksperckim. Ważna przy tym jest bardzo dobra współpraca osób, o szerokiej wiedzy specjalistycznej (produktowej) z ludźmi słowa (np. copywriterzy, dziennikarze), którzy w przystępny sposób przedstawią omawiany problem.Kamil N. edytował(a) ten post dnia 16.11.11 o godzinie 12:55

konto usunięte

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Wywiązała się interesująca dyskusja. Ciekawe jest zwrócenie uwagi na aspekt: "ekspercko-edukacyjny". Nasuwa się jednak pytanie: czy np. deweloper na swoim FanPage'u będzie odbierany jako wiarygodne i obiektywne źródło informacji? Moim zdaniem niekoniecznie. Potencjalny klient może postrzegać taki FanPage jak "tubę propagandową".

Nawiązując wypowiedzi Edwina (jeżeli chodzi o Dom Development), przygotowując jakiś czas temu artykuł na stronę, wpisałem w youtube właśnie frazę "Dom Development" - moim oczom ukazał się ... z resztą sami sprawdźcie.

Jak widzimy social media mogą być groźną bronią...
Edwin Z.

Edwin Z. Kierownik Sekcji
Stron Internetowych
i Social Media

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Konrad Artur:
Wywiązała się interesująca dyskusja. Ciekawe jest zwrócenie uwagi na aspekt: "ekspercko-edukacyjny". Nasuwa się jednak pytanie: czy np. deweloper na swoim FanPage'u będzie odbierany jako wiarygodne i obiektywne źródło informacji? Moim zdaniem niekoniecznie. Potencjalny klient może postrzegać taki FanPage jak "tubę propagandową".

Racja a zarazem fałsz...
Nazwa strony: Pięknie Mieszkać (http://www.facebook.com/piekniemieszkac)
Kampania: Dom Development
Gdyby ta kampania opierała się na temat wykończenia wnętrz, tego co modne, fajne i praktyczne w mieszkaniu a przy okazji szeptała o mieszkaniach sądzę że byłaby to bardzo fajna strona z zakresu nieruchomości.W żadnej branzy przekaz bezpośredni od firm mówiący w superlatywach o produktach/usługach nie jest obiektywny.
Nawiązując wypowiedzi Edwina (jeżeli chodzi o Dom Development), przygotowując jakiś czas temu artykuł na stronę, wpisałem w youtube właśnie frazę "Dom Development" - moim oczom ukazał się ... z resztą sami sprawdźcie.

Jak widzimy social media mogą być groźną bronią...
Chyba nie ma developera u którego nie można byłoby doszukać się błędów.
Ps. nie strasz :)

konto usunięte

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Konrad Artur:
Wywiązała się interesująca dyskusja. Ciekawe jest zwrócenie uwagi na aspekt: "ekspercko-edukacyjny". Nasuwa się jednak pytanie: czy np. deweloper na swoim FanPage'u będzie odbierany jako wiarygodne i obiektywne źródło informacji? Moim zdaniem niekoniecznie. Potencjalny klient może postrzegać taki FanPage jak "tubę propagandową".

Nawiązując wypowiedzi Edwina (jeżeli chodzi o Dom Development), przygotowując jakiś czas temu artykuł na stronę, wpisałem w youtube właśnie frazę "Dom Development" - moim oczom ukazał się ... z resztą sami sprawdźcie.

Jak widzimy social media mogą być groźną bronią...

Konrad,

zwróć uwagę, w jaki sposób sformułowane jest pytanie w wątku i o czym Paweł i ja mówimy. Mówimy o social media. Naprawdę zaskakuje mnie, że na hasło SM, wszyscy zaczynają sprowadzać całą problematyką do fb.

Przecież wizerunek ekspercki można budować przy pomocy eksperckiego bloga, gdzie jest miejsce na dłuższe, poradnikowe wypowiedzi. A treściami dzielić się w innych kanałach, rozwijając dyskusję. Można też przecież prowadzić skuteczną kampanię edukacyjną na YouTube, czego dobrym przykładem jest np. coś w rodzaju wideo bloga mBanku.

PR i ludzie słowa mogą też np. tworzyć wartościowe, o dużych walorach użytkowych teksty poradnikowe do prasy, w których będą wplecione wypowiedzi ekspertów z danej firmy. I oczywiście we wszystkich przypadkach dbać o wysokiej jakości treści, które będą niosły dla odbiorców wartość użytkową. Dziś wiele osób zadaje sobie pytanie: a co ja z tego będę miał? Trzeba więc dać praktyczne wskazówki, wartościowe porady, opakowane w jasny i zrozumiały styl.Kamil N. edytował(a) ten post dnia 17.11.11 o godzinie 00:09

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Dodam jeszcze, że działania w social media można prowadzić ( i trzeba) nie tylko pod nazwąmarki, ale też np. z wykorzystaniem ambasadorów, idei etc. I nie mówię wcale o żadnych oszustwach. Zastanówmy się, co się sprawdza, dajmy sobie spokój już z negatywami, bo i tak wszyscy dookoła tylko piszą o tym, co się nie udało...
Malvina P.

Malvina P. Pisać, biegać i
wyciskać. Jak
cytrynę!

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Odnoszę wrażenie, że sm wykorzystywane są jako forma promocji głównie w największych na rynku firmach zajmujących się analizą rynku nieruchomości. Deweloperzy od lat ignorują potencjał internetu. Świadczą o tym chociażby ostatnie badania International Service Check, które pokazują, że z samym kontaktem mailowym z klientami nie radzi sobie ok. 50% deweloperów.

Z ankiety, którą przeprowadzaliśmy na przełomie lata i jesieni, jasno wynika, że jako dobrą formę promocji mailing uznaje zaledwie 2,6 % deweloperów, z wirtualnych spacerów korzysta 20%, a z wyszukiwarek nieruchomości - 14%. Wiem, że mówimy tu o social media, ale jeśli ktoś nie wierzy w zwykły mailing, to jak ma uwierzyć w potęgę Facebooka, Twittera czy Goldenline?

konto usunięte

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Malvina Pająk:
Wiem, że mówimy tu o social media, ale jeśli ktoś nie wierzy w zwykły mailing, to jak ma uwierzyć w potęgę Facebooka, Twittera czy Goldenline?
Malvina,

Jest wiele branż, które na edukację i sprzedaż usług w SM są tak odporne i twarde jak chleb z Biedronki. Na GL powstawało już kilka wątków o tym, jak sprzedawać SM. Jeśli ja dziś robię szkolenie albo wchodzę do działu marketingu i okazuje się, że Ci ludzie nawet nie mają prywatnego konta na Facebooku, to co dopiero mówić o sprzedaży takich usług dla firmy? To się tyczy oczywiście głównie małych i średnich przedsiębiorstw. I dopóki pokolenie X nie będzie zajmowało decyzyjnych stanowisk w firmach, sprzedaż usług SM w zacofanych branżach nie będzie łatwe.

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Wiem, że
mówimy tu o social media, ale jeśli ktoś nie wierzy w zwykły mailing, to jak ma uwierzyć w potęgę Facebooka, Twittera czy Goldenline?

Może nie są świadomi konwersji mailingu i dlatego nie wierzą? Inna sprawa, że CTRy to nie wszystko
Malvina P.

Malvina P. Pisać, biegać i
wyciskać. Jak
cytrynę!

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Kamil N.:
Malvina Pająk:
Wiem, że mówimy tu o social media, ale jeśli ktoś nie wierzy w zwykły mailing, to jak ma uwierzyć w potęgę Facebooka, Twittera czy Goldenline?
Malvina,

Jest wiele branż, które na edukację i sprzedaż usług w SM są tak odporne i twarde jak chleb z Biedronki. Na GL powstawało już kilka wątków o tym, jak sprzedawać SM. Jeśli ja dziś robię szkolenie albo wchodzę do działu marketingu i okazuje się, że Ci ludzie nawet nie mają prywatnego konta na Facebooku, to co dopiero mówić o sprzedaży takich usług dla firmy? To się tyczy oczywiście głównie małych i średnich przedsiębiorstw. I dopóki pokolenie X nie będzie zajmowało decyzyjnych stanowisk w firmach, sprzedaż usług SM w zacofanych branżach nie będzie łatwe.

Kamil, zgadzam się w zupełności. Najpierw trzeba otworzyć oczy, żeby móc obserwować świat :) Problem w tym, że dopóki pokolenie pre-X samo nie będzie chciało tych oczu otworzyć, to nawet najciekawsze szkolenie mu nie pomoże. Ot co, ignorancja = niewiedza.
Adam Wiatkowski

Adam Wiatkowski Data Architect |
E-commerce & Digital
Data Leader

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Tyle pięknych słów tutaj padło, ale nikt nie napisał - a przynajmniej nie zauważyłem - o najważniejszym powodzie istnienia social marketingu.

Po co to w ogóle powstało? Aby zastąpić nudne bannery? Nie do końca. Pomysły na Social marketing zostały szybko podchwycone przez oszustów i krętaczy, które chcieli uczynić ze swoich firm istoty z ludzką twarzą. Miały to być dobre, wrażliwe firemki z cudownymi produktami, o których mówi społeczność. A skoro społeczność o nich mówi, uwiarygadniamy swój przekaz, markę, produkty, bo taki Nowak czy Kowalski, kiedy spojrzy na fejsika i zobaczy, że wszyscy mówią o tym produkcie, to on zły być nie może, nie ma mowy.

Dlatego korporacje wynajmują szczurki do pisania e-PR artykulików pochwalnych, skąd też powstał - trudne słowo - Amplifying internetowy.

Tak więc czy warto zarzucać sieci na rybki? Pewnie że warto. Łosi u nas dostatek, a nawet marny produkt rybki mogą ponieść na głębokie morze. Kwestia odpowiedniej motywacji dla klientów:)Adam Wiatkowski edytował(a) ten post dnia 23.11.11 o godzinie 18:18
Edwin Z.

Edwin Z. Kierownik Sekcji
Stron Internetowych
i Social Media

Temat: Czy social media są efektywne w marketingu nieruchomości?

Adam Wiatkowski:
Tyle pięknych słów tutaj padło, ale nikt nie napisał - a przynajmniej nie zauważyłem - o najważniejszym powodzie istnienia social marketingu.

Po co to w ogóle powstało? Aby zastąpić nudne bannery? Nie do końca. Pomysły na Social marketing zostały szybko podchwycone przez oszustów i krętaczy, które chcieli uczynić ze swoich firm istoty z ludzką twarzą. Miały to być dobre, wrażliwe firemki z cudownymi produktami, o których mówi społeczność. A skoro społeczność o nich mówi, uwiarygadniamy swój przekaz, markę, produkty, bo taki Nowak czy Kowalski, kiedy spojrzy na fejsika i zobaczy, że wszyscy mówią o tym produkcie, to on zły być nie może, nie ma mowy.

Dlatego korporacje wynajmują szczurki do pisania e-PR artykulików pochwalnych, skąd też powstał - trudne słowo - Amplifying internetowy.

Tak więc czy warto zarzucać sieci na rybki? Pewnie że warto. Łosi u nas dostatek, a nawet marny produkt rybki mogą ponieść na głębokie morze. Kwestia odpowiedniej motywacji dla klientów:)

Jak dla mnie porównanie ludzi z branży do szczurków kiepsko wypada tak samo jak internautów do Łosi!

Od trzech lat obracam się w sektorze klientów MŚP którzy zawsze i wszędzie podkreślali że mają klienta z polecenia który staje się docelowo klientem stałym! Morał prosty teraz rynek reklamowy daje możliwość w pozytywny sposób użyć tych stałych, zadowolonych klientów w celach reklamowych opartych o SoM.

Pozdrawiam Szczurku :)

Następna dyskusja:

Czy marketingu w Social Med...




Wyślij zaproszenie do