Temat: Wasze ulubione książki z PR, Reklama, Komunikacja w...
Witam,
jest wiele książek poświęconych reklamie, ale większość powiela te same hasła, przykłady i nie zgłębia zbytnio tematu.
Ja polecam
Wiedzę o reklamie. Od pomysłu do efektu Karoliny Janiszewskiej [et al.]. Książka ta została wydana w 2009 roku i można w niej znaleźć takie zagadnienia jak historia reklamy (również z obszernym podrozdziałem o historii polskiej reklamy) czy język i retoryka w reklamie. Poza tym znajdziemy również rozdziały poświęcone strategii, badaniom, planowaniu mediów czy prawnym aspektom reklamy w Polsce. Pozycja godna polecenia nie tylko dla studentów, ale i praktyków.
Następną godną polecenia pozycją jest
Nowoczesna reklama na współczesnym rynku autorstwa Mariana Strużyckiego i Tomasza Heryszka. Również stosunkowo nowa pozycja (2007 rok), w której znajdziemy informacje o tym, jak racjonalnie skonstruować media-mix, jak odbierana jest reklama. Dużym plusem książki jest opis wskaźników mediowych i rzetelnie opisana reklama w Internecie.
Polecam również
Disruption Live. Zmiana reguł gry na rynku autorstwa Jean Marie Dru. W Polsce książka została wydana przez agencję TBWA\ w 2002 roku. Świetna książka pokazująca inne spojrzenie nie tylko na marketing i komunikację (reklama, PR) ale przede wszystkim na sposób zarządzania przedsiębiorstwem / marką / produktem. Moim zdaniem, każdy strateg komunikacji i konsultant biznesu powinien ją przeczytać.
Jako ostatnią książkę polecę
Promocję sprzedaży, czyli jak sprzedać więcej Jacka Kalla. Bodajże jedyna wydana w Polsce tak obszerna pozycja poświęcona promocji sprzedaży. Zawiera dużo przykładów, niestety wiele jest już przestarzałych (książka wydana w 1994 roku) i z rynku amerykańskiego. Mimo wszystko wartościowa i ciekawa.
Pozdrawiam,
Tobiasz
edit - błąd w jednym z tytułów.
Tobiasz Jaskuła edytował(a) ten post dnia 15.03.11 o godzinie 13:54