konto usunięte

Temat: reklama społeczna a prawo

Witam.

W jaki sposób kampanie społeczne regulowane są prawnie w Polsce?

- Kodeks Etyki Reklamy nie ma zastosowania w przypadku r.społecznych.

Zastosowanie mają:
- ust. z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (DzU 1993, nr 7, poz. 34 z późn. zm.),
- ust. z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (DzU 1996, nr 10, poz. 55, z późn. zm.)
- ew. rozporządzenia KRRiTV.

czy istnieją jeszcze jakieś regulacje? stwórzmy wspólną bazę - to cenne źródło informacji.

czy jeśli tworzymy kampanię dotyczącą zapobiegania AIDS, i przekierowywać będziemy do Fundacji, która z AIDS walczy - czy jest to reklama społeczna, czy już reklama fundacji (bądź 2 w 1?)Anna Kowalska edytował(a) ten post dnia 09.06.09 o godzinie 16:26
Monika Tomczyk

Monika Tomczyk asystent,
Uniwersytet
Szczeciński

Temat: reklama społeczna a prawo

zastanawiam sie nad wzkorzystaniem w reklamie spolecznej fragmentu grz komputerowej. Tyn chlopiec sobie siedzi przed komputerem i gra a na ekranie wudac gre. czz mozna wzkorzystac taki obraz )okolo 3 sekundy i gdzie sie ewentualnie dopytywac o regulacje_?
Marcin I.

Marcin I. Koordynator
projektów

Temat: reklama społeczna a prawo

Z tego co mi wiadomo wykorzystanie tego typu materiałów podpada pod prawo autorskie.
Pamiętam że przy jakiejś kampanii był problem z wykorzystaniem np. kilku sekund meczu które oglądał bohater, dlatego wykorzystano tylko "odgłosy" meczu.

Jeżeli kampania miałaby wskazywać na złe skutki grania na komputerze to wątpię by właściciele gry zgodzili się na jej wykorzystanie.

pzdr



Wyślij zaproszenie do