Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Witam
Mam do Was kilka pytań.
Czy są jakieś zasady stosowania wykresów w reklamach?
Czy zastosowanie wykresu malejącego jest poprawne?
Czy znacie jakieś przykłady zastosowanie takiego wykresu w reklamie?

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Bardzo ogólnie zadałeś swoje pytanie... Doprecyzuj proszę a z pewnością ktoś Ci pomoże :)

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Mirella Zygler:
Bardzo ogólnie zadałeś swoje pytanie... Doprecyzuj proszę a z pewnością ktoś Ci pomoże :)
Oki dzieki za wskazówkę...

Dzisiaj usłyszałem od znajomego że nie powinno sie w reklamach stosować wykresów słupkowych malejących tego typu
Obrazek


Chciałbym sie dowiedzieć czy to jest prawda?
Jakub Król

Jakub Król chief marketing
officer

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Bartosz J.:
Dzisiaj usłyszałem od znajomego że nie powinno sie w reklamach stosować wykresów słupkowych malejących tego typu
Chciałbym sie dowiedzieć czy to jest prawda?
Pewnie istnieje jakieś ryzyko, że ktoś z Twojej reklamy zapamięta tylko dwie rzeczy:
- Twoją markę,
- tendencję spadkową.

I już jest szansa na efekt halo - coś nie spodoba mu się w opakowaniu: przypisze to do spadku; coś zaszwankuje w obsłudze klienta: przypomni sobie "no tak, mogłem się spodziewać po tym wykresie".

Generalnie wzrost kojarzy się z czymś idącym do góry. To, co idzie w dół, bez głębszej analizy, może być asocjowane z dołowaniem.

konto usunięte

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Bartosz J.:
Mirella Zygler:
Bardzo ogólnie zadałeś swoje pytanie... Doprecyzuj proszę a z pewnością ktoś Ci pomoże :)
Oki dzieki za wskazówkę...

Dzisiaj usłyszałem od znajomego że nie powinno sie w reklamach stosować wykresów słupkowych malejących tego typu
Obrazek


Chciałbym sie dowiedzieć czy to jest prawda?

Moim zdaniem jest to prawda. Bo reklama nie może reklamować czegoś, co jest do kitu - chyba, że jako jeden z elementów pozytywnej zmiany. Sądzę, że to o czym mówisz to element warszatu uważnego marketingowca: uważaj, żeby nie zaprezentować trendów spadkowych.

W Polsce ma to jeszcze dodatkowe znaczenie. Pokutuje bowiem magiczne myślenie, zaklinanie rzeczywistości i wiele zabobonów, że jeśli pokażemy swój produkt/usługę w niekorzystnym świetle, to nagle firma upadnie. W związku z tym cała masa "prezesów" chucha i dmucha na zimne - zamiast się skoncentrować na sprawach istotnych ;-) Dlatego projektant/marketingowiec musi być uważny, żeby nie został obwiniony o kryzys na rynku :D

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Moim zdaniem jest to prawda. Bo reklama nie może reklamować czegoś, co jest do kitu - chyba, że jako jeden z elementów pozytywnej zmiany. Sądzę, że to o czym mówisz to element warszatu uważnego marketingowca: uważaj, żeby nie zaprezentować trendów spadkowych.

A np zastosowanie takich wykresów spadkowych przy prezentacji sloganów typu "ceny spadają" czy "najtańsze OC" ma sens czy lepiej ogólnie unikać tych wykresów?
Jakub Król

Jakub Król chief marketing
officer

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Bartosz J.:
Moim zdaniem jest to prawda. Bo reklama nie może reklamować czegoś, co jest do kitu - chyba, że jako jeden z elementów pozytywnej zmiany. Sądzę, że to o czym mówisz to element warszatu uważnego marketingowca: uważaj, żeby nie zaprezentować trendów spadkowych.

A np zastosowanie takich wykresów spadkowych przy prezentacji sloganów typu "ceny spadają" czy "najtańsze OC" ma sens czy lepiej ogólnie unikać tych wykresów?
To lepiej pokaż, że za 1zł kupisz teraz już nie 1 opakowanie tylko 2.
Albo jeszcze lepiej 3.

konto usunięte

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Bartosz J.:
Moim zdaniem jest to prawda. Bo reklama nie może reklamować czegoś, co jest do kitu - chyba, że jako jeden z elementów pozytywnej zmiany. Sądzę, że to o czym mówisz to element warszatu uważnego marketingowca: uważaj, żeby nie zaprezentować trendów spadkowych.

A np zastosowanie takich wykresów spadkowych przy prezentacji sloganów typu "ceny spadają" czy "najtańsze OC" ma sens czy lepiej ogólnie unikać tych wykresów?

Nie umiem odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Obawa jest taka czy na pewno ludzie zorientują się, że wykres spadkowy dotyczy spadającej ceny. To jest pytanie do psychologów.

Obecnie można zauważyć animizację czy wręcz personifikację ceny - cena Twój wróg, cena ucieka, chowa się, krzyczy, etc. Taki trend jest częściej spotykany na rynku. Ale to moda.

Proponuję, żeby na to pytanie odpowiedział ktoś, kto dobrze zna zachowania konsumentów poparte badaniami.

konto usunięte

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Póki co nic nie wiemy o grupie docelowej. A tego typu wykresy mogą być zrozumiałe (bądź nie) dla osób z różnym wykształceniem. Czyli jeśli chcesz reklamować produkt skierowany do szerokiej grupy to zastanów się 2 razy nad takim wykresem. Jeśli natomiast odbiorcami reklamy mają być przede wszystkim osoby z wyższym wykształceniem to być może użycie takiego wykresu będzie zasadne.

Nie wiemy też nic o formie reklamy. Czy będzie to reklama, która mignie konsumentowi (outdoor, spot telewizyjny) czy będzie to reklama, na którą będzie można popatrzeć dłużej niż przez kilka sekund. W pierwszym przypadku raczej można zniechęcać do takiego wykresu. W przypadku spotu telewizyjnego może lepiej zastosować wykres z jednym słupkiem, który będzie najpierw na poziomie np. 80%, później zmieni kolor i zacznie się zmniejszać/lecieć w dół?

Ja osobiście mam takie odczucie, że w reklamie należy raczej stawiać na prostotę (oj kiepsko to brzmi w języku polskim, od razu ma jakieś negatywne konotacje) tak żeby reklama była zrozumiała, czytelna etc. Stąd nie wiem czy stosowanie takiego wykresu będzie funkcjonalne... z drugiej strony jak już wcześniej pisałem nie wiemy co to za produkt/usługa, w jakiej formie ma być reklama, jak wygląda target group, więc doradzanie w takiej sytuacji to trochę jak wróżenie z fusów.

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

o widzisz ile pomocnych dłoni :)
Joanna Karolina M.

Joanna Karolina M. Growth Marketing

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Bartosz J.:
A np zastosowanie takich wykresów spadkowych przy prezentacji sloganów typu "ceny spadają" czy "najtańsze OC" ma sens czy lepiej ogólnie unikać tych wykresów?

lepiej jest mówić o wnioskach z tychże wykresów, jednym słowem o korzyściach, jakie klient może uzyskać kupując produkt. Poza tym nigdy nie wiesz, co zostanie w głowie klienta, może zobaczy wykres spadkowych cen ale już o nich nie usłyszy ;-)Joanna M. edytował(a) ten post dnia 04.03.11 o godzinie 17:54
Magdalena B.

Magdalena B. z-ca dyr ds
sprzedaży ; Media
Kielce

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Myślę, że są sposoby na lepsze pokazanie, że coś potaniało, że ceny spadły
Powinno być to bardziej obrazowego jeśli już - jakiś symbol/ruch spadania
no chyba że targetem jest branża finansowa - słupki, wykresy to część ich życia.
Wykres pokazujący wzrost ( czyli większą korzyść) jest ok, ale spadanie cen, jak już ktoś tu napisał, nie jest dobrym pomysłem. Może spowodować, że przekaz przyniesie odwrotne skutki, niż te zakładane.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Dwa prawa zapamiętywania liczb:

1. Nie zapamiętujemy liczb, tylko relację między nimi. Dlatego wykresy są używane do pokazania „to kosztuje więcej/mniej” – słupek ogarniamy jednym spojrzeniem, a różnica mięcy 878 a 886 jest już trudniejsza do ogarnięcia.

2. Nie pamiętamy liczb skrajnie wielkich, skrajnie małych i abstrakcyjnych. Nie wiem, czy odległość Ziemi od Słońca to milion czy sto milionów kilometrów, ale nie robi mi to wielkiej różnicy. I tak jest to bardzo daleko. Lepiej liczby sprowadzać do skali zdrowego rozsądku albo porównać do innej liczby (znowu: pokazać zależność).

Temat: Stosowanie wykresów w marketingu

Dziękuje serdecznie za wypowiedzi... rozwialiście moje wątpliwości :)

Następna dyskusja:

Oprogramowanie do email mar...




Wyślij zaproszenie do