Temat: Stosowanie wykresów w marketingu
Póki co nic nie wiemy o grupie docelowej. A tego typu wykresy mogą być zrozumiałe (bądź nie) dla osób z różnym wykształceniem. Czyli jeśli chcesz reklamować produkt skierowany do szerokiej grupy to zastanów się 2 razy nad takim wykresem. Jeśli natomiast odbiorcami reklamy mają być przede wszystkim osoby z wyższym wykształceniem to być może użycie takiego wykresu będzie zasadne.
Nie wiemy też nic o formie reklamy. Czy będzie to reklama, która mignie konsumentowi (outdoor, spot telewizyjny) czy będzie to reklama, na którą będzie można popatrzeć dłużej niż przez kilka sekund. W pierwszym przypadku raczej można zniechęcać do takiego wykresu. W przypadku spotu telewizyjnego może lepiej zastosować wykres z jednym słupkiem, który będzie najpierw na poziomie np. 80%, później zmieni kolor i zacznie się zmniejszać/lecieć w dół?
Ja osobiście mam takie odczucie, że w reklamie należy raczej stawiać na prostotę (oj kiepsko to brzmi w języku polskim, od razu ma jakieś negatywne konotacje) tak żeby reklama była zrozumiała, czytelna etc. Stąd nie wiem czy stosowanie takiego wykresu będzie funkcjonalne... z drugiej strony jak już wcześniej pisałem nie wiemy co to za produkt/usługa, w jakiej formie ma być reklama, jak wygląda target group, więc doradzanie w takiej sytuacji to trochę jak wróżenie z fusów.