Adrian Budek

Adrian Budek Specjalista ds.
marketingu i
informatyki.,
Hurtownia Elek...

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

Witam
Mam delikatny problem ze zleceniem. Jak optymalnie dobrać dni i godziny dla spotu radiowego.
Problemy: radio jest nowe (2 miesiące), ciężki do określenia target.
Muzyka w ciągu dnia jest uniwersalna dla młodych i starszych. Na wieczór przechodzi bardziej pod osoby młode. Jest lista przebojów i radio randka, a także wieczory z pozdrowieniami.

Target reklamy: kobiety w każdym wieku. Reklama firmy zajmującej się wizażem.

Początkowa liczba spotów (30 na miesiąc), kampania dynamiczna (można wybierać ilość na dzień. Tylko dni robocze.

Czy znacie może jakieś uniwersalne statystyki słuchalności wśród kobiet?
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

od ogółu do szczegółu - sprawdzić generalne makro krzywe słuchalności dobowej i pójść tym kierunkiem

podobieństwem - znaleść podobne stacje, sprawdzić badania tychże i na ich podstawie dobrać

kontekstowo - spojrzeć na ramówkę i "wkleić się" tam, gdzie warto

r.
Magdalena B.

Magdalena B. z-ca dyr ds
sprzedaży ; Media
Kielce

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

Nie ma co sie opierać na żadnych badaniach w tym wypadku bo
jeśli radio nowe to i słuchacze nowi - albo zostaną na dłużej żeby poznać radio albo przełączą się na inna stacje, zatem zero pewności nawet porównując do innych stacji radiowych o podobnym profilu
zatem chyba rozsądnie będzie rozlokować spoty przez cały dzień
dwie emisje w pasmie 7-10 ; dwie w pasmie 12-14 i dwie 16-18
oczywiście każdego dnia inne godziny,
później bym sobie darowała bo to pasmo do 20 r życia i nie sadze aby były to potencjalne klientki.
Oczywiście wszystko pod warunkiem ze jesteś pewien, ze to radio to dobry nośnik reklamy.

konto usunięte

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

No właśnie... czy radio jest odpowiednie.
To, że zapewne tanio nie będzie oznaczać, że trafisz w target. On może po prostu jeszcze o tej stacji nie wiedzieć.
Adrian Budek

Adrian Budek Specjalista ds.
marketingu i
informatyki.,
Hurtownia Elek...

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

Jak na razie to najlepszy nośnik, który nie jest jeszcze zapchany różnymi innymi reklamami. Nasz region długo starał się o swoje radio i wreszcie się udało. Plusem jest to, że to słuchacze decydują o muzyce. Jest konkurencja ESKA, ale przy ich różnorodności muzycznej są duże szanse na przejęcie słuchaczy. Jest prasa lokalna, ale w gąszczu reklam efekty kampanii mogą być niezauważalne. Jeśli chodzi o radio to zaczęły pojawiać się reklamy banków i innych ogólnopolskich firm (jest ich na razie mało). Firmy miejscowe korzystają ze spotów wykonanych w całości przez radio (ich lektorzy, ich scenariusz). Ja poszedłem bardziej do przodu: studio zewnętrzne, lektor w miarę znany, mój scenariusz. Niestety z powodu przydzielonego mi budżetu mam 10sek, więc scenariusz jest bardziej informacyjny niż fabularny. Ustaliłem już w miarę częstotliwość. Reklama rusza od 27.06.11. O efektach poinformuje za 4 tygodnie.

Pozdrawiam
Adrian Budek

Adrian Budek Specjalista ds.
marketingu i
informatyki.,
Hurtownia Elek...

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

Nie zauważyłem wpisu Tomasza.
Do reklamy przymierzam się już miesiąc. Radio posiada audycje z pozdrowieniami i radiorandką. Z dnia na dzień liczba płatnych smsów wysyłanych przez słuchaczy zwiększa się systematycznie. W wielu lokalach słychać tą stację. Wnioskuję więc, że idzie to w dobrym kierunku.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

Magdalena B.:
zatem chyba rozsądnie będzie rozlokować spoty przez cały dzień
dwie emisje w pasmie 7-10 ; dwie w pasmie 12-14 i dwie 16-18

what???

porównaj sobie dowolne ratingi sluchalnosci (rownież CPP chociaz bedzie barziej plaskie) w tych pasmach w dowolnej stacji radiowej i powiedz jeszcze raz, ze to jest optymalne dopasowanie

radia nie kupuje sie na kilogramy (czyli ilosc emisji) !!!

na kilogramy to pomidorki w warzywniaku ;(

r.
Magdalena B.

Magdalena B. z-ca dyr ds
sprzedaży ; Media
Kielce

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.


what???

porównaj sobie dowolne ratingi sluchalnosci (rownież CPP chociaz bedzie barziej plaskie) w tych pasmach w dowolnej stacji radiowej i powiedz jeszcze raz, ze to jest optymalne dopasowanie

radia nie kupuje sie na kilogramy (czyli ilosc emisji) !!!

na kilogramy to pomidorki w warzywniaku ;(

r.

No patrz a ja już tyle lat sprzedaję reklamy
I po cholerę ja tą wagę ze sobą cały czas taszczę :)

Czas w radiu lokalnym inaczej sie sprzedaje niż w radiu ogólnopolskim. badania słuchalnosci w tym wypadku nie są miarodajne.
teoretycznie można się posłużyć kwadransowymi na podstawie innej stacji. Teoretycznie.
Takie jest moje zdanie.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

Teoretycznie można zapłacić za to, co sprzedają
nawet worka z kotem nie otwierając
bo i po co?
r.
Magdalena B.

Magdalena B. z-ca dyr ds
sprzedaży ; Media
Kielce

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

W sumie to powinnam zacząć od pytania dlaczego Zleceniodawca pyta na forum w jakich godzinach rozplanować emisję, zamiast zdać się na handlowca radia czy też media plannera..w końcu oni najlepiej znają i swoją stację radiową i jej ramówkę i powinni doradzić godziny emisji.

edit: teraz spojrzałam na profil pytającego i jestem więcej niż pewna że chodzi o famę wołomin. ta radio-randka jakoś była mi dziwnie znajoma..
Zatem bez szans na badania słuchalności od handlowca bo nie mają do nich dostępu.Magdalena B. edytował(a) ten post dnia 22.06.11 o godzinie 20:19
Michał Gawrzyjał

Michał Gawrzyjał Założyciel
Organizacji Krezus
MG

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

Moje sugestie:

1. Radiorandka (tuż przed) - temat typowo kobiecy + trafienie w taget pewniejsze, bo jedno z drugim można efektywnie powiązać. Sugestia by zacząć przed jest raczej intuicyjna. Kobieta czekająca na swój program włączy radyjko przed jego nadawaniem by niczego nie przeoczyć a kiedy program (radiorandka) się konczy istnieje ryzyko, że zmieni stację zanim zacznie się Twój czas antenowy...

2. Target jest osobą pracującą (bezrobotne kobiety mogą słuchać radia 24h na dobę, ale nie stać je na wizaż). Zakładając, że target nie ma możliwości słuchania radia w pracy sugerowane godziny między 7.00 - 9.00 oraz od 16.00 do 20.00 Po 20.00 Target ogląda M jak Miłość i inne cuda telewizji.
Piotr Muzyka

Piotr Muzyka digital|marketing |
online |offline |
social media |

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

Intuicja - rzecz w życiu ważna, ale badania przy planowaniu emisji, to podstawa.

Dodatkowo, w 4 litery sobie można włożyć badania prezentowane przez handlowców z danej stacji. Ich wiarygodność zazwyczaj jest wątpliwa.

Adrianie, na Twoim miejscu, miast inwestować w spoty, zrobiłbym konkurs na antenie.
Michał Gawrzyjał

Michał Gawrzyjał Założyciel
Organizacji Krezus
MG

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

Zgadzam się z Tobą. Niedawno pisałem na temat przekłamanych badań i manipulowaniem statystykami w celu podniesienia renomy oraz marki.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Spot radiowy - rozplanowanie w czasie.

Rafał S.:
Magdalena B.:
zatem chyba rozsądnie będzie rozlokować spoty przez cały dzień
dwie emisje w pasmie 7-10 ; dwie w pasmie 12-14 i dwie 16-18

what???

porównaj sobie dowolne ratingi sluchalnosci (rownież CPP chociaz bedzie barziej plaskie) w tych pasmach w dowolnej stacji radiowej i powiedz jeszcze raz, ze to jest optymalne dopasowanie

radia nie kupuje sie na kilogramy (czyli ilosc emisji) !!!

na kilogramy to pomidorki w warzywniaku ;(

r.

Nie no Rafał - nie przesadzaj...
Jeśli to małe radio i dobrych danych nie ma - powyższa propozycja jest dobra jak każda inna. Będą spoty w radiowym prime i będą w (tanim jak sądzę) środku dnia. Z braku laku - good enough :)

Następna dyskusja:

Czy instytucje finansowe po...




Wyślij zaproszenie do