Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Reklamy sponsorów na EURO 2012 a równość podmiotów :)

Na Rondzie de'Gaulla w Warszawie stoi wielka piłka Adidasa - postawiona zapewne w związku z EURO 2012. Przytoczę fragment pisma od Zarządu Dróg Miejskich z dnia 14 listopada 2011, które dostałem w odpowiedzi na prośbę o umożliwienie ustawienia na Rondzie Dmowskiego 8-metrowej kuli :)

"W ocenie ZDM umieszczenie reklamy na środku Ronda powodowałoby niszczenie oraz zmniejszenie trwałości przedmiotowego obiektu a także zagrażałoby bezpieczeństwu ruchu drogowego".

Podobne przypadki można by mnożyć. Podejrzewam nawet, że piłka Adidasa stoi tam całkowicie za darmo - w sensie, miasto nie pobrało opłaty na podstawie umowy z UEFA.

Czyli tak - na legalu - niektóre firmy mają lepiej, a inne gorzej. O równości traktowania podmiotów można zapomnieć. Pytanie tylko, jak to się ma do polskiego prawa. Niechybnie znowu złożę do ZDM pismo z prośbą o zgodę na ustawienie kuli na Rondzie - a jako załącznik dodam zdjęcie piłki Adidasa. Ciekaw jestem odpowiedzi.

konto usunięte

Temat: Reklamy sponsorów na EURO 2012 a równość podmiotów :)

Polskie prawo budowlane i drogowe oraz ustanowione gdzieniegdzie plany miejscowe zakazują jednoznacznie umieszczania ośmiometrowych kul, gumowych dinozaurów i krzyży pamiątkowych, w dowolnym punkcie przestrzeni publicznej, a w szczególności - w pasie drogowym.
Jest to podyktowane dbałością o komfort i bezpieczeństwo ludzkie, trwałość substancji miejskiej i estetykę przestrzeni.

Obecność piłki Adidasa na Rondzie de Gaulle'a jest efektem czasowego zrzeczenia się przez państwo swoich praw na rzecz prywatnego podmiotu (UEFA), a więc piłka jest "eksterytorialna". (Mimo to narusza autorskie prawa osobowe Joanny Rajkowskiej do integralności umieszczonego tam dzieła sztuki; te prawa objęte są międzynarodowymi konwencjami, więc zapewne autorka będzie dochodzić odszkodowania drogą sądową...)

Podsumowując: legalnie nie masz szans na 8-metrową kulę reklamową w żadnym miejscu podlegającym ZDM i nikłe szanse na legalne ustawienie tego rodzaju obiektu w centrum Warszawy, chyba że będzie to kula niereklamowa autorstwa Anisha Kapoora.
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Reklamy sponsorów na EURO 2012 a równość podmiotów :)

Hubert Tatarkiewicz:
Obecność piłki Adidasa na Rondzie de Gaulle'a jest efektem czasowego zrzeczenia się przez państwo swoich praw na rzecz prywatnego podmiotu (UEFA),

Tak, problem w tym, że to się ma nijak do Konstytucji i całej masy innych ustaw. Jak niby Państwo ma się zrzec swoich praw :) Poza tym, jeśli zrzekło się na rzecz UEFA, to czemu miałoby się nie zrzec na rzecz innego podmiotu? Śmiechu to jest warte :) Poza tym pytanie, czy zrzekło się Państwo, czy miasta organizatorzy - a jeśli miasta organizatorzy, to jak niby samorząd lokalny może wyłączać stosowanie ustaw..

konto usunięte

Temat: Reklamy sponsorów na EURO 2012 a równość podmiotów :)

Igor Downar-Zapolski:
Jak niby Państwo ma się zrzec swoich praw :)
To się nazywa "gwarancjami i zobowiązaniami". Ty natomiast nie masz szans na wielką kulę reklamową i po prostu nie kombinuj, nie zawracaj tym ludziom głowy. Tu nie chodzi o "równość podmiotów", tylko o zrozumienie najbardziej podstawowej rzeczy: w pasie drogowym nie ustawiamy niczego!
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Reklamy sponsorów na EURO 2012 a równość podmiotów :)

Hubert Tatarkiewicz:
Igor Downar-Zapolski:
Jak niby Państwo ma się zrzec swoich praw :)
To się nazywa "gwarancjami i zobowiązaniami". Ty natomiast nie masz szans na wielką kulę reklamową i po prostu nie kombinuj, nie zawracaj tym ludziom głowy. Tu nie chodzi o "równość podmiotów", tylko o zrozumienie najbardziej podstawowej rzeczy: w pasie drogowym nie ustawiamy niczego!

Hubert, nie masz racji. Jeśli niczego się nie ustawia, to czemu stoi tam piłka adidasa. I czemu stoi tam palma. Itd. itp. Podmioty publiczne mają obowiązek traktować przedsiębiorców na takich samych zasadach i tyle. EURO mnie nie interesuje. W związku z EURO przyjęto całą masę przepisów, które po prostu są niezgodne z naszym porządkiem prawnym. Ale rozumiem, że to zagadnienie bardziej prawne, niż marketingowe.

konto usunięte

Temat: Reklamy sponsorów na EURO 2012 a równość podmiotów :)

Walczysz / chcesz walczyć z wiatrakami . Powodzenia.

konto usunięte

Temat: Reklamy sponsorów na EURO 2012 a równość podmiotów :)

Palma stoi legalnie, na zieleni miejskiej, utrzymywana przez miasto. Piłka adidasa nie mogłaby tam stanąć, gdyby nie euro, ponieważ narusza 1) dzieło sztuki 2) plan miejscowy.



Wyślij zaproszenie do