Temat: Nowy design napojów mlecznych
Agnieszko, Dagmaro, przepraszam za zamieszanie. Pewnie zauważyłyście, że lubię sobie czasem stępić różnych cwaniaczków; tym razem jednak moja paranoja zaszła za daleko :) Zatem już na spokojnie, do rzeczy:
Ten "bardzo nowoczesny design" nie jest w ogóle nowoczesny; to tylko język słabego PR. Użyto standardowych opakowań przemysłowych, które okraszono dość przypadkowym rozwiązaniem graficznym. Egzekucja jest na poziomie zero, a szkoda, bo nazwa ma niesamowity potencjał - to, że nikt nie wie jak to przeczytać, fizjologiczne skojarzenia... zmarnowano to.
Przypominam że design to gałąź przemysłu, która zajmuje się rozwiązywaniem problemów z komunikacją (przekazywaniem informacji) i przewidywaniem konsekwencji. W tym wypadku zatem, z designem nie mamy do czynienia. Opakowanie ma do powiedzenia niewiele a konsekwencje są oczywiste. A nie powinno być tak, bo skoro to realunch - sytuacja zobowiązywała do pomyślenia.
Czyli nie mówimy o designie, bo go tu nie ma.
PS: O, tu mam design:
...i żeby nie być gołosłownym. Nie pokazuję minimalu Fukasawy jako jedynego słusznego wzoru "nowoczesnego designu". Popatrzcie na zdjęcia: to jest pełen program, strategia w pigułce. Macie za jednym razem USP, experience, pole do popisu dla reklamy, darmowy buzz (właśnie to robię)... wszystko czego trzeba. W jednym.
- A co to takie fajne, tu? Bo nie piszą.
- A, to Kupa.
- Aaa... Kupa! Wezmę jedną.
Hubert Tatarkiewicz edytował(a) ten post dnia 06.10.10 o godzinie 08:58