Artur
Ziółkowski
MindFizzer -
Marketing zaczyna
się od pomysłu!
Temat: Koncept: czy mozna by tak reklamowac wyroby tytoniowe?
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Artur Ziółkowski:
Cały proces ma się odbić PODŚWIADOMIE, czyli bez ingerencji świadomego, racjonalnego myślenia o potrzebach, zaletach itd.
A czy ja móówię że nie? :)
Tylko uściślam :)
czyli tego na czym bazuje reklama "tradycyjna".ano nie do końca, jest wiele reklam odwołujących się do emocji a nie konkretu.
Heh :) Oczywiście że reklama tradycyjna odwołuje się również do do emocji - nieprecyzyjnie się wyraziłem. Sek w tym, że reklama tradycyjna odwołuje się do wszelkich argumentów w formie poniekąd bezpośredniej, angażującej świadomość (emocje też mogą być świadome)
Różnica jest taka, że reklama tradycyjna pokazuje produkt jako "potrzebny" w bardziej lub mniej racjonalny sposób - dowodząc argumentami, konkretami, emocjami czy projekcją przyszłych korzyści, że jeśli jesteś w grupie docelowej to właśnie tego produktu potrzebujesz.
Reklama podprogowa natomiast wykorzystuje takie "brudne chwyty", wykorzystując Twoje lęki, czy kompleksy, i nimi usprawiedliwia w Twojej podświadomości zwiększone zapotrzebowanie na dany produkt - czy to płatki na mleku, czy fajki, czy akohol.
W sumie można chyba powiedzieć, że reklama podprogowa, ma za zadanie wywołać u nas pożądany odruch, a nie świadomą decyzję zakupową ;)
a czym to rozróżniasz? bo na reklamę też można zadziałać odruchowo i nieświadomie :)
No właśnie tym - podejściem :) Bo pamiętać należy, że obie formy reklamy są łączone i często mamy "przekaz na wierzchu" i "przekaz pod spodem" - odbieramy obydwa, ale tylko z jednego zdajemy sobie sprawę :)
Zachęcam do przejrzenia przykładów na podawanej wcześniej stronie http://www.subliminalsex.com - 1 przykład wart 1000 słów ;)