Artur Ziółkowski

Artur Ziółkowski MindFizzer -
Marketing zaczyna
się od pomysłu!

Temat: Koncept: czy mozna by tak reklamowac wyroby tytoniowe?

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Artur Ziółkowski:

Cały proces ma się odbić PODŚWIADOMIE, czyli bez ingerencji świadomego, racjonalnego myślenia o potrzebach, zaletach itd.
A czy ja móówię że nie? :)

Tylko uściślam :)
czyli tego na czym bazuje reklama "tradycyjna".
ano nie do końca, jest wiele reklam odwołujących się do emocji a nie konkretu.

Heh :) Oczywiście że reklama tradycyjna odwołuje się również do do emocji - nieprecyzyjnie się wyraziłem. Sek w tym, że reklama tradycyjna odwołuje się do wszelkich argumentów w formie poniekąd bezpośredniej, angażującej świadomość (emocje też mogą być świadome)

Różnica jest taka, że reklama tradycyjna pokazuje produkt jako "potrzebny" w bardziej lub mniej racjonalny sposób - dowodząc argumentami, konkretami, emocjami czy projekcją przyszłych korzyści, że jeśli jesteś w grupie docelowej to właśnie tego produktu potrzebujesz.

Reklama podprogowa natomiast wykorzystuje takie "brudne chwyty", wykorzystując Twoje lęki, czy kompleksy, i nimi usprawiedliwia w Twojej podświadomości zwiększone zapotrzebowanie na dany produkt - czy to płatki na mleku, czy fajki, czy akohol.
W sumie można chyba powiedzieć, że reklama podprogowa, ma za zadanie wywołać u nas pożądany odruch, a nie świadomą decyzję zakupową ;)
a czym to rozróżniasz? bo na reklamę też można zadziałać odruchowo i nieświadomie :)

No właśnie tym - podejściem :) Bo pamiętać należy, że obie formy reklamy są łączone i często mamy "przekaz na wierzchu" i "przekaz pod spodem" - odbieramy obydwa, ale tylko z jednego zdajemy sobie sprawę :)

Zachęcam do przejrzenia przykładów na podawanej wcześniej stronie http://www.subliminalsex.com - 1 przykład wart 1000 słów ;)
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Koncept: czy mozna by tak reklamowac wyroby tytoniowe?

Aleksander Lenart:
Dominika Dworak:
Alek, powiem szczerze, ze nie wiem jak to ostatecznie jest, bo przepisy zmieniaja sie w szalonym tempie, ale ponoc skutecznosc jest duza a ustawa mocno ograniczajaca.

Jakieś przykłady takich zbanowanych reklam?


"Zbanowani" zostali producenci papierosow, gdy zakazano reklamy wyrobow tytoniowych i jakiejkolwiek ich promocji.
Nie ma bana, jest zakaz, a od momentu jego wprowadzenia nie reklamuje sie fajek.

Temat: Koncept: czy mozna by tak reklamowac wyroby tytoniowe?

Dominika Dworak:
"Zbanowani" zostali producenci papierosow, gdy zakazano reklamy wyrobow tytoniowych i jakiejkolwiek ich promocji.
Nie ma bana, jest zakaz, a od momentu jego wprowadzenia nie reklamuje sie fajek.

Interesuje mnie tylko owo wykorzystanie charakterystycznych elementów graficznych - gdzie jest granica przekroczenia prawa :) Czy np. takie plakaty podchodziły by juz pod paragraf czy nie (jeśli w ogóle by się "dobrze" kojarzyły)?:


Obrazek



Obrazek


;)

konto usunięte

Temat: Koncept: czy mozna by tak reklamowac wyroby tytoniowe?

Olek, robimy cala serie ?

Temat: Koncept: czy mozna by tak reklamowac wyroby tytoniowe?

Łukasz K.:
Olek, robimy cala serie ?

Jasne ale poczekajmy na zleconko ;)
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Koncept: czy mozna by tak reklamowac wyroby tytoniowe?

Aleksander Lenart:
Dominika Dworak:
"Zbanowani" zostali producenci papierosow, gdy zakazano reklamy wyrobow tytoniowych i jakiejkolwiek ich promocji.
Nie ma bana, jest zakaz, a od momentu jego wprowadzenia nie reklamuje sie fajek.

Interesuje mnie tylko owo wykorzystanie charakterystycznych elementów graficznych - gdzie jest granica przekroczenia prawa :) Czy np. takie plakaty podchodziły by juz pod paragraf czy nie (jeśli w ogóle by się "dobrze" kojarzyły)?:


Obrazek



Obrazek


;)


Powiem Ci, ze nie wiem :(
Podciagnelismy to w tej dyskusji pod przekaz podprogowy, ale w koncu w tym tez mozna sie pogubic.
Trzeba zapytac specjaliste od prawa reklamy. Albo moze Rada Reklamy Ci podpowie, jesli potrzebujesz odpowiedzi na 100 proc. pewnej :)

Następna dyskusja:

Kilometrówka czy tak można?




Wyślij zaproszenie do