konto usunięte

Temat: Key Visual

Jak widzicie Key Visual produktu farmaceutycznego marki niemieckiej, która istnieje na rynku DE 15 lat, a obecnie wchodzi na rynek PL. Tak, aby odświeżyć wizerunek, nadać mu charakter profesjonalny i atrakcyjny wizualnie. Jakie elementy powinien zawierać Waszym zdaniem dobrze zaproponowany Key Visual. Nie chcę podawać czego to produkt, czego dotyczy, bowiem chcę zobaczyć głębsze Wasze spostrzeżenia.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Key Visual

"głębsze wasze spostrzeżenia" powinny oprzeć się właśnie na szczegółowym info.

Wewnętrznie sprzeczny ten Twój post.



Farmaceutyk z jakiej grupy? Do kogo kierowany? Zawezisz?

Z moich doswiadczen wynika, ze rynek niemiecki jest o miliony lat swietlnych od naszego.

Co za tym idzie na pewno wolalbym odciac sie od korzeni - i raczej zbudowac na nowo...

konto usunięte

Temat: Key Visual

implementowanie key visualu w często niezmienionej formie graficznej to głęboka pomyłka. Był on zaprojektowany z myślą o konkretnym targecie, cechującym się często zupełnie innymi asocjacjami w percepcji, niż Ci, do których trafił on w innym kraju (tak jak w Twoim przypadku z jednej strony Niemcy, z drugiej Polacy). Różna mentalność, różne systemy wartości, różne podłoże kulturowe, skojarzenia,... wymieniać można by długo. Część osób powie, że to cena jaką się płaci za budowę jednolitego brandu globalnego. Oni jednak nie będą mieli racji, gdyż reszta ludzi, bardziej oświeconych doskonale wie, że spójny brand globalny to jeden cel, a konieczność dopasowania każdego przekazu brandu do specyfiki targetu to drugie, a oba te poziomy działań muszą żyć w idealnej symbiozie.

ale... to wszystko tylko zarys teorii. Jak wspomniał powyżej Rafał, bez szczegółów praktycznych uwag nikt nie udzieli... bo niby jak?

charakterystyka produktu, rynku, targetu, brief z danymi odnośnie szczegółów kampanii, a dopiero potem kreacja...

kolor ścian też wybierasz dopiero po zbudowaniu domu;)

pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Key Visual

Farmaceutyk z jakiej grupy? Do kogo kierowany? Zawezisz?

Farmaceutyk - opakowanie do żelu (ból kręgosłupa) - wg. bref-u wiek powyżej 35 lat

Małgorzata Jackowska

Małgorzata Jackowska Jr Brand Manager,
WYBOROWA S.A. Pernod
Ricard

Temat: Key Visual

Bardzo dobrze, ze wspomialas, ze jest to zel na problemy z kregoslupem dla osob powyzej 35 roku zycia, gdyz pierwsza rzecza, ktora przyszla mi do glowy byl lek wspomagajacy koncentracje do TG: 18-25 lat. Jakze rozne bylby to komunikacje:)). Jezeli chodzi o roznego rodzaju adaptacje, to trzeba zachowac wyczucie. Jedne rzeczy mozna wykozystac, innych zas nie. Najczesciej dochodzi do tego typu rozwiazan z powodu braku funduszy. Nalezy jednak pamietac, ze czesto zle komunikowany produkt rzuca cien na dalsze zycie marki. Mysle, ze produkt tego typu powinien miec wiarygodna i czytelna (kierowany jest do osob doroslych) komunikacje. Jest to produkt funkcjonalny tak wiec key visual powinien jasno mowic o benefitach.

konto usunięte

Temat: Key Visual

Gosiu (mogę tak mówić?), masz rację, że to produkt funkcjonalny, jednak nie podejmowałbym tak szybko decyzji co do charakteru przekazu (na skali emocjonalny-logiczny). Możliwe, że masz rację, ale... znów za mało mamy informacji, żeby to stwierdzić.

Z jakiej półki to produkt? I co się z tym łączy- w jakiej cenie jest oferowany? Inaczej bowiem zbudujemy komunikację marki żelu z wyższej, bądź najwyższej półki, a inaczej z niższej, bardziej pospolitego, za niższą cenę. Jeżeli żel ten będzie kosztował ok. 200 zł (ceny z sufitu, nie analizowałem rynku żelów do kręgosłupa), to wartość dodana pod tytułem "tydzień i po bólu" będzie niewystarczająca, gdy konkurencja mówi to samo i sprzedaje swój żel za 25 zł (znów cena z sufitu). Trzeba będzie poszerzyć wartość dodaną naszego żelu o otoczkę emocjonalną, postawić na siłę samej marki.

A to już nie takie proste, gdyż wiąże się to z przeprowadzeniem intensywnej, skutecznej kampanii brandingowej z przekazem sprzyjającym tak centralnej, jak i pozacentralnej percepcji (silnie asocjacującej).

Po kolei:
a. porządne badanko (rynku, grupy docelowej),
b. dostosowanie marki i marketingu do specyfiki rynku i targetu,
c. budowa strategii brandingowej długofalowej,
d. budowa strategii reklamowej (długofalowej i na najbliższe 2-3 lata) spójnej z wytycznymi strategii brandingowej,
e.ciekawa kampania launchingowa, będąca mocnym początkiem kampanii reklamowej, brandingowej oraz działań PR.

Chodzi o ból, więc postawiłbym na wypracowanie silnych asocjacji emocjonalnych u targetu w rodzaju nasz żel=ulga, uśmierzenie bólu. Pamiętałbym również o budowaniu wciąż wysokiej świadomość marki (jeśli założyliśmy, że to żel z wyższej półki, angażujący, to warto postarać się o zbudowanie bazy danych klientów i wykorzystywaniu narzędzi komunikacji wysoko spersonalizowanej)... etc.


Gdy mamy wysoką świadomość marki i silne asocjacje, jesteśmy w domu.

Pozostaje tylko nie nawalić przy pozostałych 6 P (to już w gestii marketingu) i sukces murowany.

Obawiam się więc Joanno, że nie pytanie "co powinno się znaleźć na key visualu" powinnaś zadać, lecz "jak te elementy dostosować". A na to pytanie odpowie marketing, który Ci zlecił przygotowanie key visualu, albo już na nie odpowiedział poprzez zawarcie odpowiednich informacji w briefie. Może wystarczy je przeanalizować i wyciągnąć z nich wnioski. Jeśli ich nie podali, dopytaj o nie.
Chyba, że nic nie podali, bo nie mają na przykład o tym pojęcia, i wtedy i tak marnie wyjdzie im sukces marki w dłuższej perspektywie czasowej, niezależnie od tego jak wspaniały layout im przygotujesz.

Ponieważ jednak my briefu nie znamy, a info które podałaś są zbyt skąpe, to znów tylko teoretyzujemy...

nooooo nieee, ależ się rozpisałem... :]

Następna dyskusja:

Key Visual - definicja, zar...




Wyślij zaproszenie do