Wojciech Kmiecik

Wojciech Kmiecik Właściciel, MAPRIT

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

Account to takie ładne polskie słowo ;)
Na wątku o podręczniku, dyskusja skręciła trochę w tą stronę, więc popronuję ją kontynuować tutaj.
Chyba większość klientów agencji reklamowych i nie tylko reklamowych zgodzi się, że bardzo ważnym ogniwem we współpracy agencji z klientem jest account.
Sukces klienta i agencji zależy więc od umiejętności i wiedzy accounta. Czy wiecie jakie doświadczenie i wiedzę mają najczęściej osoby pracujące na stanowiskach Account Managerów? Czy to nie są jednak stanowiska głównie sprzedażowe?
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

Trzy rzeczy:
- pierwsze wrażenie: tak np. rekrutuję accountów. Pozostałych rzeczy można ich nauczyć, pierwszego wrażenia nie za bardzo. Brutalne, ale prawdziwe.

- wiedza i samodzielność: account, który jest zagubiony w meandrach oferty własnej firmy, który musi kontaktować się z szefem o każdy drobiazg to nie jest dobra rzecz.

- komunikacja i szczerość: dobry kontakt się liczy, ale liczy się też przyznanie do własnego błędu i śmiałość powiedzenia Klientowi "to nie jest dobre rozwiązanie". Tak się zdobywa szacunek ;)

Takie moje trzy grosiki :D
Wojciech Kmiecik

Wojciech Kmiecik Właściciel, MAPRIT

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

Paweł T.:
- wiedza i samodzielność: account, który jest zagubiony w meandrach oferty własnej firmy, który musi kontaktować się z szefem o każdy drobiazg to nie jest dobra rzecz.

- komunikacja i szczerość: dobry kontakt się liczy, ale liczy się też przyznanie do własnego błędu i śmiałość powiedzenia Klientowi "to nie jest dobre rozwiązanie". Tak się zdobywa szacunek ;)


No właśnie, czy wobec tego account nie powinien być dobrym specem od marketingu? W końcu jak ma na partnerskim poziomie dyskutować z klientem, którym jest doświadczony marketer? W przeciwnym razie account jest tylko jak chłopiec na posyłki i to jeszcze dobrze, gdy po drodze nie gubi wiadomości ;)

konto usunięte

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

no baaardzo podoba mi się to podejście ;)
gdybym... (tak spekuluję) tak przez przypadek...
wywarła dobre wrażenie...
i w firmie MIDEA potrzebny byłby Account na pół etatu... to może nie odmówiłabym ;)
no ale to tylko hipoteza ;D

konto usunięte

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

Dobry account powinien znać się na reklamie i na marketingu.
Główne determinanty skutecznej reklamy są niezmienne, zasady
4P, umiejętność prowadzenia marki, są to rzeczy, których znajomość pozwala na opracowanie skutecznej komunikacji marketingowej praktycznie w każdej branży. Należy tylko wydobyć od klienta niezbędne informacje, nakłonić go do wypełnienia briefu.
A co do roli accounta, to dużo zależy od samej agencji.
Jeśli account pracuje np. w firemce nazwanej niewiadomo czemu agencją, produkującej głównie wizytówki i ulotki, to jego rola sprowadza się głównie do sprzedawcy a nie do specjalisty ds reklamy.

konto usunięte

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

Dobry account powinien znać się na reklamie i na marketingu.
Główne determinanty skutecznej reklamy są niezmienne, zasady
4P, umiejętność prowadzenia marki, są to rzeczy, których znajomość pozwala na opracowanie skutecznej komunikacji marketingowej praktycznie w każdej branży. Należy tylko wydobyć od klienta niezbędne informacje, nakłonić go do wypełnienia briefu.
A co do roli accounta, to dużo zależy od samej agencji.
Jeśli account pracuje np. w firemce nazwanej niewiadomo czemu agencją, produkującej głównie wizytówki i ulotki, to jego rola sprowadza się głównie do sprzedawcy a nie do specjalisty ds reklamy.
Zbigniew Jan W.

Zbigniew Jan W. przedsiębiorca
Nieruchomosci + Nowe
Media

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

Zgadzam sie z Wami, dodam jeszcze ze powinien kierowac sie"

wyobraznia ze prowadzi biznes klienta - najtrudniejsze to chyba umiec wyobrazac sobie ze jest na miejscu swojego klienta i samemu decydowac czy to co agencja proponuje jest dobre, czyli miec wiare i chec realizacji tego z czym tak naprawde przychodzi.

nie pracowac tylko dla pieniedzy- account bedzie mial wielokrotnie sytuacje gdzie bedzie widzial mozliwosc dodatkowego zarobku kosztem niewiedzy klienta. Musi wiedziec ze to jest krotkotrwale i nie buduje relacji na przyszlosc.

nie brac i nie dawac gratyfikacji nieformalnych - funkcjonowanie w ukladach gdzie sie jest dajacym badz bioracym prowadzi do patologii.

poszerzac swoja wiedze na temat biznesu klienta - uczyc sie biznesu klienta, uczyc sie jego branzy, uczyc sie jak on prowadzi biznes - bo klient jednak juz odniosl sukces - skoro sie do nas zwrocil ;-)

byc samodzielnym - umiejetnie korzystac z zasobow agencji

nie byc sprzedawca - account nie sprzedaje - on pomaga dobierac najlepsze mozliwe rozwiazania, jest konsultantem, opiekunem, a przede wszystkim ma sprawic ze klient wie ze jego dzialania marketingowe sa w dobrych rekach i chetnie placi za gwarancje ze jest dobrze ;-)


Zbigniew Jan Woźnowski edytował(a) ten post dnia 22.12.06 o godzinie 18:06
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

być zawsze po stronie kreacji(?)

konto usunięte

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

Hej! :) Pięknie by było w takim idealnym świecie ;)

Ale z życia (w naszym świecie) znam przypadki, że jako accounci zaczynają nowo przyjęte, młode osoby...Czyli tak, jakby była to praca nieskomplikowana, nieobarczona odpowiedzialnością...

Tymczasem na "na dzien dobry" osoby takie dostają poważne zadania, zdarza się, że nie dostają nawet opieki jakiegoś "mentora"...I po 1-3 miesiącach gonitwy za deadlinami, grafikami, prezentacjami itp...się zwalniają [popieram!].

To moje obserwacje ze znanych mi przypadków w różnych agencjach. To smutne...

konto usunięte

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

no wlasnie, a jesli ktos nie skonczyl kierunku zw z marketingiem a chcialby sie wkrecic na praktyki do agencji i sie czegos nauczyc to czy ma taka mozliwosc? czy dla "poczatkujacego accounta" sa jakies szkolenia? czy wystarczy przeczytac cialdiniego wpływ na ludzi i mozna ruszac do boju?:)
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

oprócz Cialdiniego warto jeszcze przeczytać coś więcej, ot tak;)
Zimbarda, Aronsona...
wpływ na ludzi to brzmi dumnie, ale druga strona też ma go za sobą (zapewne) ;)
szkolenia? chyba nie, najlepiej uczyć się w ogniu;)
bo w pracy przydaje się wiedza i z księgowości i z produkcji plus jakiś język oraz umiejętności negocjacyjne i nazywane pięknie interpersonalnymi;)
to wszystko, prawda że niewiele;) ?

konto usunięte

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

hmmm no z jezykami nie bedzie problemu, wszelkie umiejetnosci interpersonalne - do sprawdzenia w ogniu do tej pory nie mialam problemoooow na tym polu ale ksiegowosc..?? umm... wiec jednak trzeba sie do czegos przylozyc.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

Ano trzeba :) To account przecież dba o papierki. Im więcej obowiązków zdejmie z barek Klienta, tym lepiej...

konto usunięte

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

Ada W.:no wlasnie, a jesli ktos nie skonczyl kierunku zw z marketingiem a chcialby sie wkrecic na praktyki do agencji i sie czegos nauczyc to czy ma taka mozliwosc? czy dla "poczatkujacego accounta" sa jakies szkolenia? czy wystarczy przeczytac cialdiniego wpływ na ludzi i mozna ruszac do boju?:)

Najlepszym szkoleniem jest sama praktyka. Żadna książka nie jest w stanie zastąpić wiedzy praktycznej (co nie znaczy, że masz rezygnować z podręczników i prasy specjalistycznej - wręcz przeciwnie). Wykształcenie marketingowe nie jest niezbędne, pod warunkiem, że wiedzę z marketingu i reklamy potrafisz uzupełnić samodzielnie.
Jeśli masz możliwość zdobycia doświadczenia poprzez praktyki/staże w dobrej agencji, to walcz o to, nawet jeśli miałabyś udzielać się bez wynagrodzenia, wiedza pozyskana tam
pomoże Ci w początkowej fazie kariery.

Krzysztof Pietrek

Krzysztof Pietrek Dyrektor
Artystyczny, Fourtka
Design,

Temat: Jak się rodzą Accounci w agencjach?

Przeczytałem Wasze wypowiedzi i dorzuciłbym jeszcze jedno:
dobry account to człowiek, który zna odpowiedzi na pytania, które jeszcze nie padły z ust klienta lub potencjalnego klienta. To człowiek, który wie gdzie ma przyjść z świeżymi ciastkami na rozmowę a gdzie indziej porozmawiać o problemach życia codziennego - z klientem oczywiście. Reasumując, to człowiek który ma stać się przyjacielem kienta.



Wyślij zaproszenie do