Karolina L.

Karolina L. Z-ca redaktora
naczelnego -
Marketing w
Praktyce.

Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne

Witam,
pilnie poszukuje informacji na temat zjawiska Kultury Zip..czy ktoś z was może mi coś polecić?

Z góry dziękuje za pomoc.

konto usunięte

Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne

a co to takiego ta kultura Zip? Jedyne co mi do głowy przychodzi to Zip Skład ;)

Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne

Coś mi się kołacze, że to taki kolejny sztuczny termin określający tendencje do kompresowania i upraszczania informacji/wiedzy, itd.
Ja mogę polecić zajęcie się czymś poważnym:>*.

*Ale ja się prawdopodobnie nie znam.
Karolina L.

Karolina L. Z-ca redaktora
naczelnego -
Marketing w
Praktyce.

Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne

* prawdopodobnie tak...

konto usunięte

Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne

Dalej czekamy na info, cóż to za kultura ta Zip.
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne

To pierwsza oznaka upadku. Kolejnym stadium będzie 'human advertising', które wejdzie w interakcję z 'social mashup' a końcowym przystanku będą maleńkie wyspy intelektu na bezkresnym oceanie głupoty :D

Acha, a konstytucja rozpoczynać się będzie od słowa "konwergencja" ;)
Karolina L.

Karolina L. Z-ca redaktora
naczelnego -
Marketing w
Praktyce.

Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne

Michał S.:
Dalej czekamy na info, cóż to za kultura ta Zip.

Proszę Michale - z jedynej dostępnej mi informacji jaką otrzymałam:

"Jest to jeden z ważniejszych trendów, który będzie rządził polskim konsumentem w 2008r. Kultura zip to tendencja do upraszczania, kompresowania informacji. Jest to następny wyróżnik naszych czasów. Wielość otaczających nas informacji powoduje, że nie możemy poświęcić dużo czasu na wczytywanie się w nie. Przez natłok wiadomości człowiek musi nauczyć się przyswajania krótkich komunikatów w sposób szybki i prosty Informacje w tych czasach mają na celu wywołanie emocji, a nie jak było kiedyś refleksji"

konto usunięte

Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne

ciekawe ile ktoś dostał kasy za taką super kategorię ;)heheh ;)
a potem się biedni studrenci musza uczyć tych mega przełomowych mądrości ;)

Całe szczęście, że są ludzie, którzy nie muszą...Aneta G. edytował(a) ten post dnia 02.06.08 o godzinie 22:44

konto usunięte

Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne

Aha, to już wiem skąd to. Raczej uderzał bym w tej sprawie bezpośrednio do Tequili - skoro uknuli sobie taki zgrabny termin na potrzeby badań, to niech się tłumaczą, bo jak na razie raport TrendScope 2008 to chyba jedyne miejsce, gdzie taki termin się w ogóle pojawił. Swoją drogą całkiem zgrabny i taki web 2.0 ;)

Odnośnie samego tematu, czyli przeładowania informacyjnego, to jest rozwijany od co najmniej lat 70-tych ubiegłego wieku i nie rozumiem, czemu akurat upraszczanie, filtracja i agregacja informacji ma rządzić polskim konsumentem w 2008 roku, skoro rządzi nim od wielu lat.
Wątek dość szeroki, bo aby go porządnie opisać należałoby wyjść od teorii rozwoju społeczeństwa informacyjnego, przejść przez samo zagadnienie "information overload" i skończyć na narzędziach służących właśnie walce z natłokiem informacji w dobie internetu (Agregatory RSS, filtry newsów, social networking, blogi, kanały tematyczne, wyszukiwarki kontekstowe, semantic web itp itd) i ich wpływie na konsumpcję i kreację treści przez użytkowników.

Zagadnieniem, z marketingowego punktu widzenia, zajmuje się m.in. Steve Rubel
( http://www.micropersuasion.com/ , http://www.netdimensions.com/blog/?p=209 ).
Konkretnych publikacji natomiast nie polecę - nie spotkałem się z niczym satysfakcjonującym, a moja baza linków niestety odeszła w niebyt.Michał S. edytował(a) ten post dnia 02.06.08 o godzinie 23:42

konto usunięte

Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne

to jest chyba taka trywialna definicja początków web 3.0, a przynajmniej takie mam wrażenie.

o web 3.0, a właściwie o próbach zdefiniowania rozwoju można przeczytac tu: http://sramanamitra.com/2007/02/14/web-30-4c-p-vs/marek gronowski edytował(a) ten post dnia 03.06.08 o godzinie 04:07
Karolina L.

Karolina L. Z-ca redaktora
naczelnego -
Marketing w
Praktyce.

Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne

Michał S.:
Aha, to już wiem skąd to. Raczej uderzał bym w tej sprawie bezpośrednio do Tequili - skoro uknuli sobie taki zgrabny termin na potrzeby badań, to niech się tłumaczą, bo jak na razie raport TrendScope 2008 to chyba jedyne miejsce, gdzie taki termin się w ogóle pojawił. Swoją drogą całkiem zgrabny i taki web 2.0 ;)

Odnośnie samego tematu, czyli przeładowania informacyjnego, to jest rozwijany od co najmniej lat 70-tych ubiegłego wieku i nie rozumiem, czemu akurat upraszczanie, filtracja i agregacja informacji ma rządzić polskim konsumentem w 2008 roku, skoro rządzi nim od wielu lat.
Wątek dość szeroki, bo aby go porządnie opisać należałoby wyjść od teorii rozwoju społeczeństwa informacyjnego, przejść przez samo zagadnienie "information overload" i skończyć na narzędziach służących właśnie walce z natłokiem informacji w dobie internetu (Agregatory RSS, filtry newsów, social networking, blogi, kanały tematyczne, wyszukiwarki kontekstowe, semantic web itp itd) i ich wpływie na konsumpcję i kreację treści przez użytkowników.

Zagadnieniem, z marketingowego punktu widzenia, zajmuje się m.in. Steve Rubel
( http://www.micropersuasion.com/ , http://www.netdimensions.com/blog/?p=209 ).
Konkretnych publikacji natomiast nie polecę - nie spotkałem się z niczym satysfakcjonującym, a moja baza linków niestety odeszła w niebyt.Michał S. edytował(a) ten post dnia 02.06.08 o godzinie 23:42

Dzięki Michale za cenne wskazówki, jeśli chodzi o internet właśnie w tym temacie miałam największe "czarne dziury", do tematu trendu kultury zip chce włączyć także outdoor, tv..

Następna dyskusja:

informacje na temat marek w...




Wyślij zaproszenie do