Temat: Informacje na temat Kultury Zip - pilne
Aha, to już wiem skąd to. Raczej uderzał bym w tej sprawie bezpośrednio do Tequili - skoro uknuli sobie taki zgrabny termin na potrzeby badań, to niech się tłumaczą, bo jak na razie raport TrendScope 2008 to chyba jedyne miejsce, gdzie taki termin się w ogóle pojawił. Swoją drogą całkiem zgrabny i taki web 2.0 ;)
Odnośnie samego tematu, czyli przeładowania informacyjnego, to jest rozwijany od co najmniej lat 70-tych ubiegłego wieku i nie rozumiem, czemu akurat upraszczanie, filtracja i agregacja informacji ma rządzić polskim konsumentem w 2008 roku, skoro rządzi nim od wielu lat.
Wątek dość szeroki, bo aby go porządnie opisać należałoby wyjść od teorii rozwoju społeczeństwa informacyjnego, przejść przez samo zagadnienie "information overload" i skończyć na narzędziach służących właśnie walce z natłokiem informacji w dobie internetu (Agregatory RSS, filtry newsów, social networking, blogi, kanały tematyczne, wyszukiwarki kontekstowe, semantic web itp itd) i ich wpływie na konsumpcję i kreację treści przez użytkowników.
Zagadnieniem, z marketingowego punktu widzenia, zajmuje się m.in. Steve Rubel
(
http://www.micropersuasion.com/ ,
http://www.netdimensions.com/blog/?p=209 ).
Konkretnych publikacji natomiast nie polecę - nie spotkałem się z niczym satysfakcjonującym, a moja baza linków niestety odeszła w niebyt.
Michał S. edytował(a) ten post dnia 02.06.08 o godzinie 23:42