konto usunięte

Temat: NO GURU!

Czy nie macie wrażenia że jesli chodzi o sprawy związane z promocją kraju i regionów zapanował - w uproszczeniu - jakiś totalny miszmasz w którym każdy ze wszystkim się zgadza, wszystkim się wszystko podoba i każdy każdego za wszystko chwali?

A potem, jak wychodzi skandal...

O ile wychodzi. Bo przecież bardzo często nie wychodzi NIC.
Miasto wydaje kasę. Cos tam za to powstaje... oratorium, ulotka albo chiński recznik w ciapki.

Za miesiac nikt o tym nie pamieta. I moze dobrze ze nie pamieta bo jeszcze by sie skończyło jak w Białymstoku?

Raz na jakiś czas pojawia się jakiś guru - vide famous Wally Olins - który jest promowany jako zbawca ojczyzny i jedyny posiadacz tajemnej i niezwykłej wiedzy o nas samych.
I zwalnia wszystkich z obowiązku myślenia. Wystarczy się z nim zgodzic zeby miec racje.

Kto dzis pamieta o Olinsie? A przeciez jak sie przesledzi prase to dla mnie wynika z jej lektury jeden wniosek - był to człowiek który wiedział wszystko i miał racje w kazdej sprawie :)

Ta powszechna zgoda wydaje mi się co najmniej podejrzana. Choćby dlatego że istotą demokracji jest dyskusja w kazdej sprawie.

Oczywiscie nie próbuję tym tekstem udowodnić że jestem nowym guru. Moją intencją jest wywołać prawdziwie demokratyczną kłótnię:) Zapraszam :)Łukasz Łuniewski edytował(a) ten post dnia 30.12.08 o godzinie 22:43
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: NO GURU!

Łukasz opisałeś oczywistą oczywistość i o co się kłócić? że tak nie jest?

PS. tylko kto powiedział że demokracja, to najlepsze co nas spotyka... Demokracja lubi uśrednianie...Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 30.12.08 o godzinie 22:46
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: NO GURU!

problem polega na tym, ze jestesmy tak przekonani o naszej (polskiej)markowej świetności :):):)ze przestalismy słuchać mądrzejszych od nas.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: NO GURU!

Magdalena G.:
problem polega na tym, ze jestesmy tak przekonani o naszej (polskiej)markowej świetności :):):)ze przestalismy słuchać mądrzejszych od nas.
i w ramach demokracji wolimy głupszych :)
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: NO GURU!

w ramach demokracji udajemy,że przecież NAS ten problem nie dotyczy,że polska marka ma się świetnie :)
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: NO GURU!

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Magdalena G.:
problem polega na tym, ze jestesmy tak przekonani o naszej (polskiej)markowej świetności :):):)ze przestalismy słuchać mądrzejszych od nas.
i w ramach demokracji wolimy głupszych :)

Jeśli już nie głupszych, to raczej mniej merytorycznych
a ładniejszych i gładszych i złotoustszych.
Bo nad merytoryką trza zawsze trochę pomyśleć.
A to już trudniejsze. Od pilotażu. Telewizora.

konto usunięte

Temat: NO GURU!

Jakie sa w takim Państwa zdaniem razie podstawowe problemy które blokują rozwój wizerunku Polski i jej regionów na świecie?

konto usunięte

Temat: NO GURU!

Czy żaden guru marketingu nigdy nie odwiedził waszego miasta? :) Czy strategie, plany, studia i analizy nie były nigdy uzasadniane cytatem z książki z którą się nie polemizuje? :)

Pytanie jest poważne.
Co sądzicie o kulcie guru i jego wpływie na to co się dzieje z promocją Polski?
Arek Kozak

Arek Kozak Visual Art

Temat: NO GURU!

To jest tak samo jak z domem pokaz mi jak mieszkasz a powiem ci kim jestes tak samo jest z Polska...: )...
moja babcia zawsze mi mowila jak bylem maly mozesz chodzic w starych rzeczach byle by byly czyste i wyprasowane...: )...
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: NO GURU!

a i owszem, odwiedził, i to nie jeden :) ja nie uprawiam kultu guru - ale owszem zdaza mi się korzystać z wiedzy, umiejętności i doświadczenia tych madrzejszych ode mnie.

konto usunięte

Temat: NO GURU!

Piękny Wally podobno wrócił. Wciąż te same okularki i mucha której
fantazyjnych wzorów pozazdrościć może sam Janusz Korwin-Mikke.

Obiło mi się o uszy że dał w Polsce wywiad w którym informuje nas
że jeden z polskich rządów ośmieszył Polskę i dlatego cudowne
lekartstwo na nasze bolączki jakim jest koncepcja Kreatywnego
Ciśnienia nie została wdrożona.
Zapomniał jednak dodać pewnej niemal nieistotnej informacji. Ów
rząd nie dał też na Kreatywne Ciśnienie kasy. Co również mogło się
nieznacznie przyczynić do upadku tego pomysłu :)

Ciśnienie mi podnosi (oczywiście ciśnienie kreatywne)
intelektualna pustka która wyziera z tego wywiadu. Powtarzane do
znudzenia puste frazesy i banały. "Francja różni się od Anglii"
itp.

Głębię tej wiedzy trudno przecenić :)

Korzystajmy więc, bo jeśli kolejne rządy też nie dadzą na
Kreatywne Ciśnienie kasy to Pięknego Wally'ego możemy już nie
zobaczyć.

Temat: NO GURU!

Łukasz Łuniewski:
Piękny Wally podobno wrócił. Wciąż te same okularki i mucha której
fantazyjnych wzorów pozazdrościć może sam Janusz Korwin-Mikke.

Obiło mi się o uszy że dał w Polsce wywiad w którym informuje nas
że jeden z polskich rządów ośmieszył Polskę i dlatego cudowne
lekartstwo na nasze bolączki jakim jest koncepcja Kreatywnego
Ciśnienia nie została wdrożona.
Zapomniał jednak dodać pewnej niemal nieistotnej informacji. Ów
rząd nie dał też na Kreatywne Ciśnienie kasy. Co również mogło się
nieznacznie przyczynić do upadku tego pomysłu :)

Ciśnienie mi podnosi (oczywiście ciśnienie kreatywne)
intelektualna pustka która wyziera z tego wywiadu. Powtarzane do
znudzenia puste frazesy i banały. "Francja różni się od Anglii"
itp.

Głębię tej wiedzy trudno przecenić :)

Korzystajmy więc, bo jeśli kolejne rządy też nie dadzą na
Kreatywne Ciśnienie kasy to Pięknego Wally'ego możemy już nie
zobaczyć.

Podobno dał wywiad czy go gdzieś czytałeś?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: NO GURU!

zapewne mowa o tym wywiadzie:
http://brief4poland.pl/aktualnosci/art340.html

konto usunięte

Temat: NO GURU!

Czy kult guru szkodzi czy pomaga?
Inspiruje czy zwalnia z myślenia?
Poszerza horyzonty czy je ogranicza?

Ciekaw jestem Państwa odpowiedzi.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: NO GURU!

każdy projekt - a zwłaszcza związany z promocją posiada inspiracje związane albo z miejscem, albo z "guru" lub jak to woli liderem...
wg mnie zawsze poszerza horyzonty i inspiruje.
problem w tym, że chyba w Polsce nie mamy guru pod względem promocji o której tu dyskutujemy :)
Robert S.

Robert S. ekspert marketingu
terytorialnego i
politycznego /
www.Wy...

Temat: NO GURU!

Brak nam zarówno guru jak i osób, które mają na tyle dużą siłe sprawcza, że powiedzą "ten i ten powiedział o nas to i to. Nie mozemy być tak postrzegani, musimy sie stosować do jego rad". Ale niestety wszyscy sobie tylko mówią i nikt nawet zabardzo nie zwraca uwagi na wypowiedzi guru...
Moze mniej mówić - więcej robić?
http://marketingmiejsca.com.pl
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: NO GURU!

jak się okazuje wiele można zrobić, ale bez specjalistycznej wiedzy i właściwego podejścia nawet wielkie działania mogą skończyć się wielkim fiaskiem ;) i mam tu na myśli wielkie kampanie marketingowe miast o których nie raz dyskutowaliśmy ;)

konto usunięte

Temat: NO GURU!

Czy potrzebni nam guru? Czy ciężka praca?

Jest pole do popisu w tym wątku :)

PS
Czy ktoś widział ostatnio pięknego Wallego? :)
Czy nadal próbuje nas oświecać światłem swej mądrości? ;)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: NO GURU!

Łukasz, a czy Ty masz awersje do jego działań?
ja widziałam ostatni wywiad z nim tutaj:
http://brief4poland.pl/aktualnosci/art340.html

konto usunięte

Temat: NO GURU!

Nie mam awersji do niczego. Awersja jest czymś irracjonalnym. Niekoniecznie popartym argumentacją.

Tymczasem ja uzasadniam swoja krytykę "Kreatywnego Ciśnienia" tym ze argumentacja typu "Francja różni się od Anglii a Polska to nie Ameryka" mnie nie przekonuje.

Podobnie jak nie przekonuje mnie twierdzenie że Polacy są niezdolni do działania w grupie.
Vide: siatkówa, pierwsze miejsca w światowych konkursach w programowaniu grupowym, rozwój korporacji w Polsce, Solidarność.

A nawet gdyby tak było (choć nie jest) - każdy kto ma pojęcie o gospodarce wie że ostatnią rzeczą którą świat powinien o Polsce słyszeć jest to że Polacy nie potrafią współpracować.
Nie ma celniejszej, skuteczniejszej, bardziej destrukcyjnej ANTYREKLAMY.

Nikt mnie również nie przekona że jakiekolwiek hasło reklamowe samo w sobie(żeby nawet ulepiono je ze złota) ma jakąkolwiek wartość i może mieć rzeczywisty wpływ na gospodarczą rzeczywistość.
Pole do popisu tkwi zupełnie gdzie indziej i wymaga zaangażowania specjalistów z różnych dziedzin. Kluczem jest mrówcza praca do zrobienia, a nie żaden genialny slogan.

Ale o Pięknym wspomniałem mimochodem. Wróćmy do rozmowy o Guru. To ciekawy temat.

Czy nie za duża jest ta łatwość z którą lubimy zwalniać się z obowiązku analizy informacji, bo jakiś guru powiedział że "tak będzie dobrze"?

PS
Oczywiście parafrazuję - nie cytuję. A ten wpis to nie żadna pogłębiona krytyka tylko skrócona do minimum argumentacja. Nie uważam się za jedynego sprawiedliwego i zostawiam pole do popisu tym którzy chcieliby piekności Wallego bronić.

Następna dyskusja:

Guru fotografii - portfolio




Wyślij zaproszenie do