Maciej Wyszyński

Maciej Wyszyński Managing Director
CEE - sociomantic
labs Sp. z o.o.

Temat: Marketing afiliacyjny, zło konieczne? Komu to się tak...

Kampanie w modelu efektywnosciowym ciesza sie coraz wieksza popularnoscia. Jest coraz wiecej sieci partnerskich i coraz wiecej programow. Reklamodawcy uwielbiaja ten model, bo placa tylko za efekt, czyli za unikalnego uzytkownika, sprzedaz czy pozyskanie danych za pomoca formularza kontaktowego.

Ale jak to widza wydawcy? Slyszalem wiele zdan na ten temat:

1. "Wysokie dochody sa mozliwe wylacznie wtedy jezeli rozliczamy sie za odslony."

2. "Majac blog lub strone tematyczna dobrze wypozycjonowana, zarabiam jezeli podpiety na stronie program partnerski pasuje do tresci i tym samym zapewnia wysoka konwersje. Afiliacja pozwala mi tak naprawde cokolwiek zarobic, bo mam malo odslon i w modelu CPM zarobilbym grosze."

3. "Nasz portal ma tyle odslon, ze afiliacja by nam zepsula biznes. Rozliczamy sie zdecydowanie za odslony, w koncu juz samo wyswietlanie reklamy ciagnie za soba branding effect. Nie ukrywam jednak, ze puszczamy tez programy partnerskie na nasze powierzchnie reklamowe, jezeli nie mozemy ich zapelnic kampaniami w modelu CPM (tzw. ranment inventory)"

3. "Moge powiedziec, ze caly moj business model bazuje na afiliacji. Srednie miesieczne dochody z moich serwisow internetowych siegaja 150.000 Euro, ktore generuje w 4 sieciach partnerskich."

Czy więc afiliacja to zło konieczne?
Zachęcam do dyskusji.Maciej Wyszyński edytował(a) ten post dnia 04.07.10 o godzinie 19:06