Patrycja C.

Patrycja C. Channel Head - Sales
Department

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Czego częściej chcą sklepy?

Oczywiście pomijając to, że najlepiej jedno i drugie i to najlepiej w dużych ilościach ;)
Patrycja C.

Patrycja C. Channel Head - Sales
Department

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Kochani - czy według Was cokolwiek zmieniło się w ostatnim czasie w tym temacie?
Agnieszka Rzecznik

Agnieszka Rzecznik Everything is
possible. The
impossible just
takes longer.

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Moim zdaniem to zależy od sklepu... od tego jak jest "poukładany"
Jak jest sensowny kierownik i radzi sobie ze stoiskiem... to wiadomo, pracownicy poprzez prace własną nie wyrównają braków ;)
Karina L.

Karina L. Dyrektor Operacyjny

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Nie tylko zależy to od kierownika, ale także od polityki sieci . Są sieci, które w polityce personalnej uwzględniają obecność sił zewnętrznych i zatrudniają mniejszą liczbę ludzi. W tych sieciach przy dużej firmie, to jest podstawowy warunek. Niestety merchandising jest teraz traktowany jako dodatkowe ręce do pracy.
Mała firma ( kilka SKU)może sobie poradzić samym gratisem.
Piotr K.

Piotr K. Programy
lojalnościowe

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Zasięgnełem języka i teraz bardziej preferowany jest gratis, ponieważ służy to wyrównaniu strat jakie kierownik ma na stoisku. Gratis może być w dowolnej formie, czy to przez zakup gratisu na sklepie ( zwiększenie rotacji na produktach ;-))) i większe zamówienie) lub gratis z samochodu ;-).

Coraz więcej sieci i firm zaczyna to preferować.

W zamian możemy wynegocjować końcówkę na dwa tygodnie z zamówieniem.
Patrycja C.

Patrycja C. Channel Head - Sales
Department

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

No i właśnie tego się obawiałam ... rynek reaguje w zależności od potrzeby chwili ... jeszcze dwa - trzy lata temu kierownicy "zabiliby" się lub kogoś dla godzin merchandisingowych, teraz zdecydowanie preferują gratis ... czym to jest spowodowane? Zmiany zależności w premiach kierowników i pracowników poszczególnych działów????
Karina L.

Karina L. Dyrektor Operacyjny

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Gratisy zawsze były w cenie. Moim zdaniem aktualnie obecność merchandiserów jest tak powszechna , że po prostu kierownicy nie odczuwają tu braków. Gdyby duże firmy zabrały swoich ludzi sytuacja by zapewne się odwróciła.
Piotr K.

Piotr K. Programy
lojalnościowe

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Racja, więc i przy okazji można zapełnić luki kadrowe ;-)

A gratisami załatwiane są straty na dziale. Słyszałem, że jest na to przywolenie, więc kierownicy nie mają teraz oporów.

Oczywiście zmienia się to w zależności od zapotrzebowania. Za rok możne być co innego w cenie.

Patrycja Twoja firma ma fajny patent na to ;))))
Patrycja C.

Patrycja C. Channel Head - Sales
Department

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Piotr - co dokładnie masz na myśli pisząc "patent"? Poza tym mówimy o UL czy Danone? Czy może Option One? Z każdą z tych firm się identyfikuję - hehehe
Piotr K.

Piotr K. Programy
lojalnościowe

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Mam na myśli UL ;-) a szczegółów nie zdradzę muszę chronić informatorów ;-)
Patrycja C.

Patrycja C. Channel Head - Sales
Department

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Piotr K.:
Mam na myśli UL ;-) a szczegółów nie zdradzę muszę chronić informatorów ;-)


Piotr - dzięki za info ... szczerze nie wiem o czym piszesz, ale to wynika z tego, że obecnie nie pracuję w rynku nowoczesnym, więc temat merchandisingu w UL jest mi niestety na tą chwilę obcy :(
Monika Orłowska

Monika Orłowska Angażuję się w
doradztwo z
dziedziny marketingu
w social ...

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Wśród kierownictwa sklepów rośnie świadomość zalet, jakie niesie ze sobą profesjonalnie prowadzony VM, jednak obawiają się o to, że każdy ciągnie w swoją stronę, zatem "czystszy" układ zapewnia im gratis.
Marcin T.

Marcin T. Regional Manager

Temat: Gratis czy godziny merchandisingowe?

Kilka lat mojej obserwacji: 10 lat temu o merchandisera kierownik niemal prosił na kolanach. Na przestrzeni lat troszkę się zmieniło. Po "odpływie" młodych potencjalnych pracowników do innych krajów, sytuacja troszkę się zaczeła zmieniać. Obecnie widzę, że się uspokoiło i od roku, może dwóch (trudniej z pracą) jest troszkę lepiej. Merchandiserzy są i chcą pracować, kierownicy ich znowu bardziej potrzebują, bo był okres, że sieci handlowe nalegały aby każda większa i mniejsza firma zapewnila im dodatkowe ręce do pracy. Obecnie firmy, które potrzebują serwisanta, zapewniają go.
Ostatnio zauważam chętniejsze otrzymywanie gratisu drogą oficjalna na pokrycie strat. Wręcz sugestie i prośby o takie załatwienie tematu.

Następna dyskusja:

Czy po 5 latach jako mercz ...




Wyślij zaproszenie do