konto usunięte
Temat: Wojas i jego pierwsza kampania telewizyjna
Witam,ciekawą jest zawsze obserwacja poczynań reklamowych firm wchodzących dopiero z pierwszą kampanią - w tym przypadku telewizyjną producenta obuwia Wojas.
23 lutego wystartował z ogólnopolską kampanią telewizyjną.
Cele kampanii (za info na wirtualnychmediach.pl) to:
- skojarzenie marki z produktami obuwniczymi wysokiej klasy oraz pokazanie firmy jako eksperta w dziedzinie produkcji butów ze skóry naturalnej, których wytwarzaniem zajmuje się już od 1990 roku
- drugi cel to poinformowanie o planach wejścia firmy Wojas na GPW
Do kampanii warto sprofilować odpowiedni target. O ile w przypadku inwestorów liczą się głównie ich pieniądze i otwartość na giełdę, o tyle klientów powinno się wyselekcjonować wg obranych kryteriów, najczęściej demograficznych.
Wg info w WM, Wojas chce nadać swoim produktom wizerunek wysokiej klasy butów skórzanych. Nia sądzę zatem, by kierowali kampanię do niemal 23 milionów Polaków, deklarujących zakup butów (za TGI X'06-IX'07).
Warto zatem, wg mnie, spojrzeć na profile osób deklarujących dokonanie zakupu kilku marek (badanych w TGI). Poza Wojasem wybrałem ECCO, Gino Rossi oraz Ryłko.
Wojas jako jedyny z czwórki cechuje się wysokim udziałem mężczyzn deklarujących zakup w ciągu ostatnich 12 m-cy.
Naturalne wydaje mi się założenie rozszerzenia targetu o kobiety, może nie z dużą nadreprezentacją (w końcu męskiego targetu pozbyć się nie chcą), ale zdobycie kilku procent udziału byłoby wskazane, napewno przecież nie kosztem mężczyzn, już identyfikujących się z marką (najlepszym przykładem jestem ja, gdyż Wojas oferuje duże rozmiary obuwia od dość dawna, więc jako posiadacz takowej stopy zdążyłem się do Wojasa przyzwyczaić).
Jeśli zaś chcemy dotrzeć także do kobiet, telewizja wydaje się trafnym wyborem.
Jeżeli jest zainteresowanie kontynuowaniem przeze mnie studium tego przypadku, proszę o komentarze. Jeżeli nie, dziękuję za uwagę.