konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

Jako grafik jestem ciekawa jakie macie pomysły na kreacje, przedstawienie 'marketingu zapachowego', jakich środków, mediów, obrazów, fotografii, wizualizacji i przekazu byście użyli, aby zaprezentować jak najlepiej 'zapach' ? pozdrawiam

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

hi,hi pokazanie zapachu:) dobry temat. My generalnie staramy się zapach prezentowac live na pokazach. Ciężko z klientem rozmawia sie o zapachu stosując tylko opis, rysunek itp.Klient musi to poczuć!! A Ty masz jakiś pomysł?Moze skorzystamy.

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

ZBIGNIEW C.:
hi,hi pokazanie zapachu:) dobry temat. My generalnie staramy się zapach prezentowac live na pokazach. Ciężko z klientem rozmawia sie o zapachu stosując tylko opis, rysunek itp.Klient musi to poczuć!! A Ty masz jakiś pomysł?Moze skorzystamy.

Masz racje Zbyszku, że trzeba to poczuć. Ale coraz częściej od kilku miesięcy spotykam się z tematem marketingu zapachowego. Dostaję zlecenia o tematyce - powiem ogólnie: wchodzi nowy produkt na rynek PL i klient zleca mi jego kreację, a podkreśla, że to jest istotna sprawa bowiem mamy do czynienia z marketingiem zapachowym. I teraz szukam emocji, skojarzeń, korzystam z wiedzy i doświadczenia, aby znaleźć odpowiedni środek wyrazu w designie danego produktu. Nie tylko węch bywa skuteczny, doznanie wzrokowe również jest istotne, tworzy jakieś oczekiwane, wyobrażenie... zresztą nie chce tutaj prowadzić wywodu. Design to jeden z najistotniejszych elementów biznesu, produkcji i codziennego życia. Musi być w nim metoda, konsekwencja i realizm ale też emocje i pasja jak wszędzie tam, gdzie niezbędna jest kreacja.Ale moje pytanie dotyczy Waszego postrzegania, tego jak indywidualnie podchodzicie do tematu: zapach, czym on dla Was jest, jaką odgrywa rolę, jakbyś go starali się przekazać, pokazać, nie zamykając go tylko w ramy węchu...

Klient musi to
poczuć!! A Ty masz jakiś pomysł?Moze skorzystamy.

To zależy o tematu i specyfikacji, oczekiwań. A przede wszystkim zapach to ogólne określenie. Gdzie "go" prezentujesz, co chcesz przez to osiągnąć, na co wpłynąć, kogo poruszyć i do kogo adresujesz... Ponad to, rozmawiamy o danym produkcie/ach..., czy zglobalizujemy temat. A pomysły... Zbyszku :) Zawsze się znajdą. Pozdrawiam.
Marta Z.

Marta Z. Kierownik ds
projektów
marketingowych i
convention bureau

Temat: jak przedstawić zapach?

W "pachnidle" zapach pokazany był przez muzykę , która rozwijała się jak nuty zapachu ! Taki zapachowy przebój ;) to chyba dobry pomysł ???Marta Zawiła - Piłat edytował(a) ten post dnia 19.03.07 o godzinie 14:46

Temat: jak przedstawić zapach?

witam,

ciekawe pytanie. Sądzę że wiele zalezy od odbiorcy na ile mocno odbiera świat wszystkimi zmysłami, ...kwestia wyobraźni...
WYdaje mi się że tu przekaz musi być bardzo prosty i bezpośredni, bez << woalek>>, choć może z wprowadzeniem?.
obiekty które mają bardzo szczególne zapachy ( kawa, cynamon, pomarańcza, wanilia, stare drewno.......... soczyste kolory.
co czujecie jak widzicie sypiącą się kawę, chmurkę pary unoszącą się nad ciemnobrązową filiżanką?
starty cynamon ?
obierana pomarańcza, opadające krople soku.....?
całość w otoczeniu swojej bazy kolorystycznej, z muzyką w tonie koloru ..... brązy i pomarańcze - ciepła spokojna muzyka.
delikatny przekaz słowny gdzieś w tle , coś właśnie o zapachu, czuciu..... tu już pozostawiam pole do popisu copywritter`om.

Z takim czymś można podziałać choć na pewno nie we wszystkich branżach , spożywka, meblarstwo.... , bo znowóż nie wyobrażam sobie jakby tu pokazać zapachy na stronach www firm branży komputerowej:)))).

hmmm.

POzdrawiam

AGnieszka

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

Witam,

powiem szczerze, ze o "marketingu" zapachowym dowiedziałam się z tego forum. (chyba z tych opoznionych jestem:).

Moze nie w tym temacie powinnam zadac pytanie, ktore zamierzam ale nie widze innego. Prosze zatem o wyrozumialosc :)

Owszem słyszałam, że rozstawia sie zapachy w miejscach potencjalnych nabywcow jakiegos towaru. Wplywaja w ten sposob na pobudzenie Twojego zmyslu wechu.
Tak jak z muzyka w sklepach - dziala zmysl sluchu.
Towar lepiej sie sprzedaje i wiecej!

Ale, że ze zmyslu wechu zrobila sie juz dziedzina? Hmm....

Nic to, moje pytanie brzmi: czym jest marketing zapachowy?
Czy chodzi o dzialania prowadzace do sprzedazy jakiegos towaru przy uzyciu konkretnego zapachu? (kadzidelka, perfumy, odswiezacze etc...)czy pobudzenie zmyslu wechu bez ww. srodkow poprzez skojarzenia, ktore go pobudza?

Z gory dziekuje za jakiekolwiek oswietlenie mnie w tej kwestii :)

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

Czy moje pytanie bylo glupie?, nie na miejscu? nie we wlasciwym czasie czy sami nie znacie odpowiedzi?

:)
Znajdzie sie ktos kto ma wiedze w tym zakresie? i jest na forum "marketing zapachowy"?

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

Oczywiście, że nie głupie. Ale myślę że Zbyszek jest tutaj najlepszym źródłem wiedzy w tym zakresie i najrozsądniej Ci wytłumczy. Tylko gdzieś uciekł z forum.

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

Joanna K.:
Oczywiście, że nie głupie. Ale myślę że Zbyszek jest tutaj najlepszym źródłem wiedzy w tym zakresie i najrozsądniej Ci wytłumczy. Tylko gdzieś uciekł z forum.


Joasiu, tez tak mysle....ze powinien byc podpora w trudnych pytaniach ....:)

No coz....poczekam, az odpowie....wtedy bede mogla zabrac glos w Waszych pytaniach.

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

o.k :) pozdrawiam

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

Marta Zawiła - P.:
W "pachnidle" zapach pokazany był przez muzykę , która rozwijała się jak nuty zapachu ! Taki zapachowy przebój ;) to chyba dobry pomysł ???Marta Zawiła - Piłat edytował(a) ten post dnia 19.03.07 o godzinie 14:46

to ja przy okazji- troszkę zbaczając z tematu, pozwolę sobie zapytac- jaka muzyka jest na Pachnidle?

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

Wojciech W.:
Marta Zawiła - Piłat:
W "pachnidle" zapach pokazany był przez muzykę , która rozwijała się jak nuty zapachu ! Taki zapachowy przebój ;) to chyba dobry pomysł ???Marta Zawiła - Piłat edytował(a) ten post dnia 19.03.07 o godzinie 14:46

to ja przy okazji- troszkę zbaczając z tematu, pozwolę sobie zapytac- jaka muzyka jest na Pachnidle?


Pytasz o odczucia? .....fajna, tworzaca klimat, wlasciwa.... :)

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

bardziej chodzilo mi o styl:)) wolna, szybka, nastrojowa, ponura etc etc:)) Filmu nie znam, wiec klimat tez jest mi obcy:)

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

Juz się wypowiadam w tym temacie, rozległym bardzo. Więc na poczatek wprowadzenie: obecnie w świecie marketingu najskuteczniej działa ten, kto stale dostosowuje i kreuje swoje metody dotarcia do klienta, do zmieniających się warunków. Tradycyjny marketing realizuje swoje cele oddziaływując na zmysł wzroku i słuchu klienta, stara się wpłynąć na ich decyzje konsumenckie. Oddziaływanie takie, mimo osiągnięcia wysokiego poziomu skuteczności (ATL, BTL, CI), ma jednak kilka wad, z których najważniejsza wynika ze sposobu odbioru tego rodzaju informacji przez nasz mózg. Przekaz wzrokowy czy dźwiękowy odbierany jest przez nas świadomie. Mózg na tym poziomie przeprowadza analizę, której efektem są emocje. Próby pominięcia świadomego odbioru były czynione wielokrotnie ale z miernym skutkiem. Stosowanie mechanizmu tzw. reklamy podprogowej jest zresztą prawnie zabronione.
Istnieje jednak sposób oddziaływania bezpośrednio na podświadomość człowieka, który można swobodnie wykorzystać w działaniach marketingowych. Jest to oddziaływanie na zmysł węchu. – czyli marketing zapachowy !Bodźce zapachowe docierają do mózgu szybciej i bardziej bezpośrednio, niż sygnały pochodzące z innych zmysłów, ponieważ niosą biologicznie ważne informacje, organizm reaguje na nie również bardzo szybko, często bez udziału świadomości. Zmysł powonienia ma także duży wpływ na stany uczuciowe człowieka i stany jego pamięci. utrata węchu dotkliwie zubaża naszą percepcję świata i pozbawia ją bardzo ważnego wymiaru.Pamiętacie smak potrawy, gdy macie mocny katar??Praktyka dowodzi że świeży, ładny zapach jest substytutem dobrej jakości i odwrotnie jest ostatnią deską ratunku w odróżnieniu dobrego od złego. W przypadku gdy produkt i jego wygląd są estetyczne, ale zapach nie jest zgodny z oczekiwaniem następuje rezygnacja z zakupu. Zmysł powonienia, jest najbardziej pierwotnym z naszych zmysłów . Dzięki niemu zapach dociera do układu limbicznego (gdzie powstają nasze emocje - sympatie i antypatie) w sposób nie przefiltrowany z każdym wdechem, staje się bezpośrednią drogą do świata naszych emocji.Rozwijać temat??

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

jak najbardziej. to interesujący temat.

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

zatem możliwe wydaje się stworzenie schematów - zapach - pozytywne emocje – zakup - zapach - pozytywny nastrój - dłuższy pobyt w danym miejscu, zapach - uczucie głodu lub pragnienia.
Określone zapachy mogą wywoływać u nabywców określone stany emocjonalne jak np. relaks, spokój, uczucie komfortu, ale i agresję, zdenerwowanie.
Mechanizm zapach - emocje - reakcje ma na celu taką modyfikację otoczenia, która wywoła u klienta pożądaną reakcję.
Klika przykładów: Metodą często stosowaną przez biura pośredników nieruchomości jest rozpylanie w przeznaczonych do sprzedaży domach zapachu wanilii – witających nowych klientów świeżością i przytulnością ogniska domowego.
W salonach samochodowych zapach mahoniu i skóry kojarzony z nowymi samochodami najwyższej klasy – podnosi prestiż prezentowanego modelu samochodu średniej klasy.
Na stacjach benzynowych zapachy cytrusów i kawy zwiększają łaknienie i pragnienie gości przez co obroty barów rosną..

Tworząc poprzez profesjonalne zastosowanie marketingu zapachowego przyjemną atmosferę będącą dopełnieniem wizerunku firmy, stwarzamy klientowi optymalne warunki zakupowe. Coraz powszechniejsza jest opinia, że przy wyborze sklepu przez potencjalnego nabywcę ważniejszy jest jego stosunek do jednostki handlowej (atmosfery w niej panującej) aniżeli do samego produktu.

Temat: jak przedstawić zapach?

Joanna K.:
ZBIGNIEW C.:
hi,hi pokazanie zapachu:) dobry temat. My generalnie staramy się zapach prezentowac live na pokazach. Ciężko z klientem rozmawia sie o zapachu stosując tylko opis, rysunek itp.Klient musi to poczuć!! A Ty masz jakiś pomysł?Moze skorzystamy.

Masz racje Zbyszku, że trzeba to poczuć. Ale coraz częściej od kilku miesięcy spotykam się z tematem marketingu zapachowego. Dostaję zlecenia o tematyce - powiem ogólnie: wchodzi nowy produkt na rynek PL i klient zleca mi jego kreację, a podkreśla, że to jest istotna sprawa bowiem mamy do czynienia z marketingiem zapachowym. I teraz szukam emocji, skojarzeń, korzystam z wiedzy i doświadczenia, aby znaleźć odpowiedni środek wyrazu w designie danego produktu. Nie tylko węch bywa skuteczny, doznanie wzrokowe również jest istotne, tworzy jakieś oczekiwane, wyobrażenie... zresztą nie chce tutaj prowadzić wywodu. Design to jeden z najistotniejszych elementów biznesu, produkcji i codziennego życia. Musi być w nim metoda, konsekwencja i realizm ale też emocje i pasja jak wszędzie tam, gdzie niezbędna jest kreacja.Ale moje pytanie dotyczy Waszego postrzegania, tego jak indywidualnie podchodzicie do tematu: zapach, czym on dla Was jest, jaką odgrywa rolę, jakbyś go starali się przekazać, pokazać, nie zamykając go tylko w ramy węchu...

Klient musi to
poczuć!! A Ty masz jakiś pomysł?Moze skorzystamy.

To zależy o tematu i specyfikacji, oczekiwań. A przede wszystkim zapach to ogólne określenie. Gdzie "go" prezentujesz, co chcesz przez to osiągnąć, na co wpłynąć, kogo poruszyć i do kogo adresujesz... Ponad to, rozmawiamy o danym produkcie/ach..., czy zglobalizujemy temat. A pomysły... Zbyszku :) Zawsze się znajdą. Pozdrawiam.


Asiu, myślę, że zapach i jego odbieranie to nie tylko węch..moze się myle;) ale każdy z nas ma z zapachem skojarzenia a te z kolei to obraz...To tak jak ktos keidyś zadał pytanie jak opisać lato...i dostał odpowiedx "Widziałeś teledysk pisenki Santany "Maria, Maria?...ta tańcząca kobieta jest jak lato"
I moze w tym tkwią szczegóły..
Być moze zapach, to wizualna lekkość, egzotyka,i te niedopowiedziane słowa, kóre tak jak w zapachu, jego poznawaniu pozwalają kazdemu dopowiedzieć to coś...Powodują, ze wyobraźnia zaczyna pracować..:)
Powodzenia w kreowaniu:)

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

Oczywiście, że nie tylko chodzi o węch, ale i o węch właśnie :), postrzeganie, wyobraźnię i kreację. Stąd też prowadzimy tą dyskusję. Zbyszek pokazuje przykłady zastosowania marketingu zapachowego i w świetny sposób opisuje ten temat, konkretnie. A ja trochę dodaję siły postrzegania i wyobraźni, bo mnie interesują właśnie wspomniane obrazy kojarzące się z danymi zapachami. Szukam też magicznej magii przekazu, gdzie na przestrzeni węchu i emocji, ukazuje się obraz... jaki on jest ? jaki budzi skojarzenia? jak najlepiej przedstawia się coś, co wydaje się przecież tak oczywiste... każdy ma jakieś ukryte, bądź po prostu prozaiczne skojarzenia.

Temat: jak przedstawić zapach?

Joanna K.:
Oczywiście, że nie tylko chodzi o węch, ale i o węch właśnie :), postrzeganie, wyobraźnię i kreację. Stąd też prowadzimy tą dyskusję. Zbyszek pokazuje przykłady zastosowania marketingu zapachowego i w świetny sposób opisuje ten temat, konkretnie. A ja trochę dodaję siły postrzegania i wyobraźni, bo mnie interesują właśnie wspomniane obrazy kojarzące się z danymi zapachami. Szukam też magicznej magii przekazu, gdzie na przestrzeni węchu i emocji, ukazuje się obraz... jaki on jest ? jaki budzi skojarzenia? jak najlepiej przedstawia się coś, co wydaje się przecież tak oczywiste... każdy ma jakieś ukryte, bądź po prostu prozaiczne skojarzenia.

DOKŁADNIE O TYM MÓWIE:)

konto usunięte

Temat: jak przedstawić zapach?

:)

Następna dyskusja:

czym jest zapach?




Wyślij zaproszenie do