Katarzyna M.

Katarzyna M. MayLily.pl

Temat: Jak odmówić klientowi?

Pytanie do pracowników agencji reklamowych/interaktywnych: Czy spotkaliście się z taką sytuacją, że Klient zlecił wprost napisanie 100/500/14536 wpisów wirusowych na forach?
Jak odmawiać? Opowiadać o kodeksie WOMMA? Straszyć konsekwencjami wykrycia oszustwa? Edukować?

Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii?
Maciej K.

Maciej K. Dyrektor
Zarządzający

Temat: Jak odmówić klientowi?

Zdecydowanie edukować, z doświadczenia wiem, ze warto przytoczyć jakieś przykłady takich działań i ich negatywne efekty po wykryciu. Dodatkowo warto uświadomić Klienta,że potencjalni odbiorcy bardzo szybko wyłapują podobne działania.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Jak odmówić klientowi?

Kaja Dominas:
edukacja! nikt tego nie zrobi lepiej, jak odpowiednie narzędzia.

sugestia dotarcia do agencji (polecenia), która jest wyspecjalizowana w takich działaniach. ma odpowiednie narzędzia, dzięki którym użytkownik for internetowych nie jest w stanie domyśleć się, udowodnić, że za wpis odpowiedzialny jest nie użytkownik for lecz pracownik agencji.

przychodzi mi do głowy w tym momencie tylko harder&harder

Myślę, że Kasia wychodziła z innego punktu zadając to pytanie :)
Katarzyna M.

Katarzyna M. MayLily.pl

Temat: Jak odmówić klientowi?

Sławek W.:

Myślę, że Kasia wychodziła z innego punktu zadając to pytanie :)

Dokładnie :)Katarzyna Witas edytował(a) ten post dnia 18.08.08 o godzinie 22:36
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Jak odmówić klientowi?

Kaja Dominas:
jeszcze mogę edytować ;-)

hehehe :-P
Magdalena Bigaj

Magdalena Bigaj Ekspertka dialogu
społecznego i
strategii
komunikacji

Temat: Jak odmówić klientowi?

Hej, Kasiu,
byłam w podobnej sytuacji. I poradziłam sobie krótką prezentacją dobrych i złych praktyk, z naciskiem na konsekwencje złych.
podziałało.
warto też zaproponować coś w zamian i porównać efektywność.

konto usunięte

Temat: Jak odmówić klientowi?

Kaja Dominas:
edukacja! nikt tego nie zrobi lepiej, jak odpowiednie narzędzia.

sugestia dotarcia do agencji (polecenia), która jest wyspecjalizowana w takich działaniach. ma odpowiednie narzędzia, dzięki którym użytkownik for internetowych nie jest w stanie domyśleć się, udowodnić, że za wpis odpowiedzialny jest nie użytkownik for lecz pracownik agencji.

przychodzi mi do głowy w tym momencie tylko harder&harder

Moje idealistyczne wyobrażenie o Harder&Harder jako firmie, która wyżej od dekalogu ceni sobie kodeks WOMMA, właśnie legło w gruzach ;)
Magdalena Bigaj

Magdalena Bigaj Ekspertka dialogu
społecznego i
strategii
komunikacji

Temat: Jak odmówić klientowi?

Kaja Dominas:
ma odpowiednie narzędzia, dzięki którym użytkownik for internetowych nie jest w stanie domyśleć się, udowodnić, że za wpis odpowiedzialny jest nie użytkownik for lecz pracownik agencji.


Z całym szacunkiem, ale to są właśnie działania nieetyczne, łamiące jedne z podstawowych punktów kodeksu WOMMA, mówiące o uczciwości relacji i tożsamości.
problem właśnie lezy w tym, że wiele firm oferuje usługi tzw. buzzmarketingu, który w rzeczywistości jest działaniem niejawnym i spamowaniem forów.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Jak odmówić klientowi?

Kaja Dominas:
edukacja! nikt tego nie zrobi lepiej, jak odpowiednie narzędzia.

sugestia dotarcia do agencji (polecenia), która jest wyspecjalizowana w takich działaniach. ma odpowiednie narzędzia, dzięki którym użytkownik for internetowych nie jest w stanie domyśleć się, udowodnić, że za wpis odpowiedzialny jest nie użytkownik for lecz pracownik agencji.

przychodzi mi do głowy w tym momencie tylko harder&harder

niezła ....... edukacja odpowiednimi narzędziami : hłe , hłe, hłe
Mariusz Woźnicki

Mariusz Woźnicki Dyrektor
zarządzający, Harder
& Harder

Temat: Jak odmówić klientowi?

Witam

Bardzo mi miło, że pierwszą agencją jaka przychodzi Państwu do głowy w zakresie WoM jest Harder&Harder, jednak chciałbym zabrać głos w celu małego sprostowania.

Jako wiodąca w Polsce agencja marketingu szeptanego, mamy obowiązek nie tylko przestrzegać zasad zawartych w WOMMA Ethics Code, ale i kreować te standardy. Zapraszam na http://womma.org/ethics
Tak w skrócie zawierają się one w zasadzie tzw. Honesty ROI.
- Honesty of Relationship: You say who you're speaking for
- Honesty of Opinion: You say what you believe
- Honesty of Identity: You never obscure your identity

W praktyce oznacza to:
Honesty of Relationship - nasi współpracownicy NIGDY nie ukrywają swojej tożsamości, ani tego że pracują dla określonej marki.
Honesty of Opinion - Liderzy Opinii z którymi współpracujemy przy kampaniach nie mają narzuconych z góry opinii jakimi mają się dzielić z innymi konsumentami. Rekrutowani przez nas Liderzy są w pełni wolnymi i świadomymi uczestnikami rynku i wyrażają jedynie opinie które są zgodne z ich przekonaniami.
Honesty of Identity - H&H nigdy nie prowadzi kampanii na forach internetowych w których przysłowiowy "Pan Krzysztof lat 45" twierdzi iż jest "Asią 14" i poleca miesięcznik Twist nie mając go nigdy w ręku.

Jeśli chodzi zaś o wspomniane narzędzia, to rzeczywiście H&H jest w posiadaniu unikalnych narzędzi. Jednak służą one do monitorowania i raportowania obecności marek naszych Klientów w Sieci oraz wychwytywania wszelkich oznak "black PR" na forach internetowych, nie zaś do ukrywania tożsamości Liderów Opinii.

Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrych i etycznych doświadczeń z WoM.
Katarzyna M.

Katarzyna M. MayLily.pl

Temat: Jak odmówić klientowi?

Mam do Pana pytanie - czy zgłaszają się do Harder&Harder klienci z określonymi potrzebami co do wpisów wirusowych? Jak sobie wtedy radzicie?

konto usunięte

Temat: Jak odmówić klientowi?

Ciekawym w takim razie, skąd się wzięło takie skojarzenie ;)
Mariusz Woźnicki

Mariusz Woźnicki Dyrektor
zarządzający, Harder
& Harder

Temat: Jak odmówić klientowi?

Kasiu, nie zdarzają się takie zapytania. Czasami Klienci myślą, że odpowiemy im w ten sposób, jednak szybko zmieniamy ich sposób myślenia o WoM.
My realizujemy projekty tzw. amplifyingu internetowego, różniące się znacznie od projektów typu spambuzz.
Naszymi celami jest WoM jakościowy, a nie ilościowy.

Zapraszam zresztą np. na http://test-lab.pl - badawczo-marketingowy projekt realizowany przez H&H dla nowego serwisu mapowego stworzonego przez wp.pl na ok. 400 Liderach Opinii.
Ogólnie projekt był sukcesem, na forum wrzało, uzyskaliśmy świetne insighty. Wyniki bardzo dobre. Dajcie proszę znać jak Wam się podoba.

konto usunięte

Temat: Jak odmówić klientowi?

ups... : >



Wyślij zaproszenie do