Adam Supranowicz

Adam Supranowicz Manager Sportu

Temat: WIELKOPOLSKIE FORUM KLUBÓW SPORTOWYCH

Szanowni Państwo,

W imieniu organizatorów, patronów oraz partnerów mamy przyjemność zaprosić do udziału w I Wielkopolskim Forum Klubów Sportowych.

Forum poświęcone będzie aktualnym problemom lokalnych klubów sportowych na terenie Wielkopolski, ale także możliwościom i perspektywom rozwoju, które stoją przed nimi.

W odpowiedzi na trudną sytuację gospodarczą i ekonomiczną poruszane tematy dotyczyć będą nie tylko działań marketingowych, ale również finansów w klubie i kwestii prawnych.

Wierzymy, że I Wielkopolskie Forum Klubów Sportowych zainicjuje ważną debatę na temat rozwoju sportu w Wielkopolsce oraz da impuls do dalszego działania.

CHARAKTER WYDARZENIA:
Jednodniowe forum obejmujące prezentacje ekspertów, panele dyskusyjne oraz spotkania.

GRUPA DOCELOWA:
- Przedstawiciele klubów piłkarskich i sportowych
- Przedstawiciele Miejskich Ośrodków Sportu i Rekreacji
- Teoretycy oraz praktycy marketingu sportowego
- Przedstawiciele sponsorów
- Osoby zainteresowane poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu marketingu sportowego

TEMATYKA:
Działalność klubów sportowych
Działania marketingowe i promocja
Finanse i Zarządzanie
Sponsoring lokalny i korporacyjny

MIEJSCE:
Aula Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

TERMIN:
28 sierpnia 2009r.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE:
http://wfks.pl

Celem I Wielkopolskiego Forum Klubów Sportowych jest przedstawienie rozwiązań, które będą pomocne przy planowaniu strategii efektywnego zarządzania lokalnymi klubami sportowymi zwłaszcza w dobie kryzysu gospodarczego.

Forum będzie zatem próbą odpowiedzi na większość pytań związanych z organizacją oraz prowadzeniem klubu sportowego. Zależy nam na tym, żeby zwrócić uwagę na aktualne problemy lokalnych klubów sportowych a zarazem uświadomić osobom działającym w branży jak wiele elementów składa się na sukces klubu sportowego.

I Wielkopolskie Forum Klubów Sportowych to przede wszystkim:

- bezpłatny dostęp do wiedzy i know-how z zakresu marketingu, sponsoringu, finansów, zarządzania i prawa

- prezentacja rozwiązań sprawdzonych w praktyce przez kluby sportowe

- stworzenie forum wymiany doświadczeń oraz nawiązania kontaktów

- spotkania z ekspertami, sponsorami oraz przedstawicielami samorządów

- szansa na zaprezentowanie potencjału lokalnych klubów dzięki obecności mediów

Uczestnicy Forum i zaproszeni goście to przede wszystkim prezesi, dyrektorzy klubów, sponsorzy, osoby odpowiedzialne za marketing, finanse i zarządzanie. Teoretycy oraz praktycy marketingu sportowego.

Wśród zaproszonych gości są przedstawiciele:

- Najwyższych władz Województwa Wielkopolskiego, miasta Poznania

- Około 200 klubów piłkarskich z Wielkopolski (piłki nożnej męskiej, piłki nożnej kobiecej, futsalu

- Około 130 klubów sportowych z Poznania i jego okolic

- Przedstawiciele klubów sportowych reprezentujących szeroką gamę
dyscyplin sportowych

- Przedstawiciele miast, gmin, powiatów

- Sponsorzy

- Osoby zainteresowane poszerzaniem swojej wiedzy z zakresu marketingu
sportowego

TEMATYKA:

- Aktualne problemy klubów sportowych w Wielkopolsce.
- Klub sportowy jako produkt marketingowy – teoria, a praktyka.
- Współpraca klubów sportowych z miastem i regionem
- Finansowanie klubów sportowych – środki budżetowe, komercyjne, dotacje i darowizny, kwestie prawne.
- Organizacje pożytku publicznego – 1%.
- Sponsoring korporacyjny – czyli jak rozmawiać z dużą firmą.
- Marketing - od czego zacząć, a czego unikać.
- Lokalna społeczność - zachodni model funkcjonowania klubu.
- Sponsoring lokalny – jak pozyskać i zatrzymać sponsora w klubie sportowym.
- Podstawa sukcesu – współpraca z kibicami.

POZDRAWIAM
ADAM SUPRANOWICZ
http://WFKS.PL
WFKS@SPORTWISE.PL