Mariusz Dul

Mariusz Dul Menadżer eSportowej
organizacji
MaxFloPlaY.pl

Temat: eSport Sponsoring

.Mariusz Dul edytował(a) ten post dnia 05.11.11 o godzinie 09:28
Dawid Borciuch

Dawid Borciuch 1CONNECT, CEO

Temat: eSport Sponsoring

To jest bardzo ciekawy temat w kontekście przyszłości całej branży sponsoringowej. Między innymi z tego względu, że wpisuje się w aktualne trendy na globalnym rynku mediów i rozrywki (gry komputerowe są o ile się nie mylę w czołówce wraz z internetem pod względem rozwoju segmentów). Tylko, że sfera sponsoringu graczy internetowych jest jeszcze bym powiedział w ,,fazie embrionalnej". Osobiście myślę, że komercyjnie ta dziedzina będzie atrakcyjna za paręnaście (lub więcej) lat. Tutaj muszą chyba nastąpić pewne zmiany pokoleniowe. Gry komputerowe dla przeciętnego 40-50 latka to raczej strata czasu. Jednak wydaje mi się, że młodzi gracze zaczynający swoją przygodę z komputerem od 3 roku życia jak dorosną to stworzą swój rynek. Może gry komputerowe staną się tym odpowiednikiem kina? Who knows.. ;-)

Tutaj też jest pytanie jak ta dziedzina się będzie rozwijać. Jak firmy sponsorujące będą nadążały z wprowadzeniem nowych gier i technologii. Czy będą gracze totalni wygrywający w każdą grę jaka wyjdzie? Wtedy sponsorowanie takich projektów będzie miało sens.

Nawiązując do Twojej wypowiedzi, będzie wam raczej ciężko przekonać większe firmy do sponsoringu. Tutaj wszystko rozgrywa się o korzyści... Co firma będzie z tego miała sponsorując wam np. wyjazd na turniej do USA? Korzyści z ekspozycji logotypów na koszulach raczej będą znikome. Z umieszczenia banneru na waszej stronie też raczej większych korzyści nie będzie. Także pierwszym co mogę tak nie zupełnie się an tym nie znając to sugeruję żebyście rozpoczęli budowanie wartości waszego projektu. Jak? Najłatwiej poprzez stworzenie społeczności... Jeśli pójdziesz do firmy i powiesz, że np. wasze forum posiada 200.000 real userów; że macie taki autorytet że prowadzicie jakieś szkolenia dla graczy; że jak powiesz że grasz na chińskiej klawiaturze bo jest dobra to w ciągu kilku miesięcy kupi ja x graczy. Wtedy coś z tego może być ;-)

Na pocieszenie mogę nadmienić, że na rynku polskim strategie marketingowe niektórych firm już idą w kierunku gier komputerowych. Ok. rok temu rozmawiałem przy jednym z projektów z marketingowcami z marki R20 i oni targetują się w tą strone. http://www.r20.com.pl/

heh ale się rozpisałem... ;-) życzę powodzenia!
Mariusz Dul

Mariusz Dul Menadżer eSportowej
organizacji
MaxFloPlaY.pl

Temat: eSport Sponsoring

.Mariusz Dul edytował(a) ten post dnia 05.11.11 o godzinie 09:29

Następna dyskusja:

eSport i sponsoring




Wyślij zaproszenie do