Rafał S.

Rafał S. Jeśli mogę Ci pomóc,
pozwól mi zrobić to
teraz, gdyż może...

Temat: www.rekomendacje.netkontrakt.eu

Wyobraź sobie Twoją firmę jako miejsce gdzie telefony dzwonią nieustannie, nie nadążasz odbierać e-maili i faksów z zamówieniami a Klienci przychodzą by od razu dokonać zakupu. Skąd biorą się tacy klienci? Z przekonania o wysokiej jakości sprzedawanych przez Twoją firmę produktów i świadczonych usług.
Tak działa technika rekomendacji. Skuteczna dla każdego zajmującego się sprzedażą.

Rekomendacje czyli pomoc swoim klientom (dotyczyć to może ułatwienia w przekazywaniu wiedzy, umiejętności lub kontaktów) to wartość dodana cenniejsza niż niejeden rabat. Dzięki temu zwiększasz obroty i zysk nic nie tracąc.
Jest to najtańsza i najskuteczniejsza forma reklamy i promocji. Jednocześnie, jest też jedną z najtrudniejszych i najbardziej wymagających form działania. Wymaga bowiem konsekwencji w działaniu i poświęcenia większej uwagi swoim klientom.

Chcąc być polecanym musisz pamiętać o dwóch rzeczach:
1) Poziom usług/towarów musi być jak najlepszy – w przeciwnym razie rekomendacje zadziałają w sposób odwrotny od zamierzonego;
2) Musisz zbudować wizerunek wiarygodnego doradcy, by samemu być polecanym. Jednym słowem - najpierw trzeba dać coś od siebie by otrzymać od innych. To jedna z najtrudniejszych rzeczy do zrozumienia przez stosujących tę metodę działania.

Jak to działa?
Podejmij działania zachęcające swoich obecnych klientów do polecania twojej oferty. To co może być taką zachętą – ogranicza tylko wyobraźnia (oczywiście pod warunkiem zachowania kryterium opłacalności oraz możliwości zainteresowania klienta).

Zaproponuj współpracę firmom z innych branż w zakresie wzajemnego polecenia swojej oferty.
W pierwszym rzędzie oni też przecież też mogą być naszymi klientami. Zachęć ich do tego.

Kolejnym krokiem niech będzie rozwijanie współpracy w oparciu o naszych klientów.
Zastosujcie razem „sprzedaż krzyżową” produktów lub usług – będącą jej połączeniem lub uzupełnieniem zakupów:
uzupełnienie sukni ślubnej stosowną bielizną;
zapewnienie klientom sklepów z obuwiem lub garniturami szerokiego wyboru skarpet;
zaproponowanie klientkom sklepów odzieżowych doradztwo w zakresie doboru odpowiedniej bielizny i dodatków.
Tego typu forma działania kosztuje nas o wiele mniej niż jakakolwiek forma reklamy. Przynosi też szybsze i trwalsze efekty.
Nie należy się zniechęcać zbyt szybko jeżeli nie będzie efektów z dnia na dzień. Pozytywna informacja o dobrej ocenie przez klientów – potrzebuje czasu na dotarcie do nowych odbiorców. Jednak efekty takich działań owocują długotrwałymi i pewnymi efektami.

Jak wzmocnić te relacje?
W wielu miastach przedsiębiorcy spotykają się na spotkaniach podczas których mogą zarówno przedstawić swoją ofertę innym, uzyskać polecenia (rekomendacje) odnośnie celów swoich poszukiwać (towarów, usług lub klientów) jak tez polecić innym swoich biznesowych partnerów. Wspólnie organizują szkolenia, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. Uruchamiają przedsięwzięcia mające za zadanie wspomagać ich działalność (stowarzyszenia, izby gospodarcze, firmy zajmujące się ich promowaniem lub tworzącym narzędzia wspierające ich biznes).
Jak zrealizować to w praktyce dowiedzą się Państwo na http://rekomendacje.netkontrakt.eu gdzie poza praktycznymi poradami do realizacji w/w działań uzyskają Państwo dostęp do:
a) bezpłatnego kursu tworzenia sieci rekomendacji;
b) doradztwa do narzędzi współpracy z klientem;
c) ogólnopolskiego forum rekomendacji.
Całość obsługiwana jest przez jedno z najbardziej innowacyjnych narzędzi e-biznesu. System ten pozwala na obsługę kampanii informacyjnych i promocyjnych obecnych klientów oraz zdobywanie i wprowadzanie do współpracy (szkolenia, kursy, informacje wstępne, budowanie listy teleadresowej) nowych klientów.