Adam Bodziak

Adam Bodziak Specjalista od
komunikacji i mediów

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Jakie kojarzycie duże porażki marketingu? Duży budżet, nowy produkt,wielka pompa na starcie i guzik z tego? Albo chociaż na małą skalę wpadki?

Ja przypominam sobie wpadkę Sony w latach 80-tych. Koncern napinał się potężnie z wprowadzeniem nowego formatu kaset video. Jednak cały świat poszedł w VHS. Przyczyną była hossa na pornosy właśnie rozpowszechniane na takim formacie kaset.
Zresztą niedawno jeszcze Sony łożyło kase na Walkmany na płytki CD. W dobie MP3 to również chyba się im odbiło czkawką...

Inne przykłady?

konto usunięte

Temat: Wielkie porażki marketingowe

zacząć ktoś musi... logo i promocja Białegostoku :D
Marcin N.

Marcin N. creative

Temat: Wielkie porażki marketingowe

To moze z naszego rynku..

Wprowadzenie na rynek polski szamponu Wash&Go. Największy sampling i akcja zakrojona na szeroka skalę.. i chyba największy upadek..

konto usunięte

Temat: Wielkie porażki marketingowe

A pamiętacie "Ryż Wujka Bena". Bardzo szybko wycofano się z tej nazwy i wrócono do angielskiej "Uncle Bens".

Swoją drogą Osram zostało bez zmiany nazwy i trzyma się chyba nieźle mimo wielu dowcipów na temat firmy.
Marcin N.

Marcin N. creative

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Może OSRAM wyszło z założenia, że jest to darmowa kampania word-of-mouth ( nie ważne jak, ważne żeby mówić )

:)
Martha Aleksandra Surowy

Martha Aleksandra Surowy Creative Solutions
at Saatchi&Saatchi

Temat: Wielkie porażki marketingowe

witam, moim zdaniem 36i6. Po niezłych pomysłach wlepek/naklejek...zostały jedynie nieprzychylne opinie i zażalenia społeczeństwa dotyczące zaśmiecania....całość mimo że zauważona nie kojarzyła się dobrze... zaszczute przez społeczeństwo wlepki przeszły bez echa ;/

konto usunięte

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Marta Surowy:
mimo że zauważona nie kojarzyła się dobrze... zaszczute przez społeczeństwo wlepki przeszły bez echa ;/

"zaszczute przez społeczeństwo wlepki"... raczej jakiś podekscytowany wizją ktoś nie przemyślał i nie wziął pod uwagę takiej stałej jak społeczeństwo, a ściślej jego stosunek do zalepiania bzdurnymi wlepkami przestrzeni publicznej. Nie trzeba być Einsteinem aby załapać, że skoro nikt nie lubi prymitywnych pseudograffiti wszędzie, to i nie polubi wlepek.

pomijam już oksymoroniczność sformułowania, lol :) społeczeństwo tak zaszczuło wlepki, że ich wręcz nie zauważyło (= przeszły bez echa) :):)

Ja odebrałam te reklamy jako nieczytelne i jakby nieobecne. To znaczy były, ale co to, kurde, jest - nie wiem i nie chce mi się zastanawiać. Jeśli faktycznie na jakimś etapie powstawania reklamy był grafik z dyplomem i bez protestu podpisał się pod nieczytelnym projektem, to może dobrze byłoby się rozejrzeć za innym.

Dodam, że rozmyślam nad zmianą operatora komórki, ale oferty tej firmy nie brałam serio - nie wyglądała na taka, która dotrwa do końca mojej umowy... pozdrawiam :)Katarzyna S. edytował(a) ten post dnia 21.01.09 o godzinie 09:00
Martha Aleksandra Surowy

Martha Aleksandra Surowy Creative Solutions
at Saatchi&Saatchi

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Którego zdania koleżanko nie zrozumiałaś?Problem polega na tym że guerilla marketing odnosi się do konkretnej grupy docelowej w tym wypadku do mlodzieży, niestety zdanie zabrała ta cześć społeczeństwa która ocenia ale nieświadomie.Wlepki miały wywołać szum i wzbudzić zainteresowanie... i owszem wzbudziły.Szkoda jest tylko że Ci którzy zaszczuwali nie zrozumieli ...To na co zwróciłam uwagę to fakt iż wlepki wzbudziły ( wbrew założeniom)monolog o negatywnym wydzwięku. Jeśli nie chce się komuś zastanawiać (Tobie ) szanuję ale nie rozumiem po co zabierasz zdanie?? pozdrawiam również :)))

konto usunięte

Temat: Wielkie porażki marketingowe

A FRUGO?

Marka która swego czasu wypłynęła w pięknym stylu na niełatwym rynku dzięki odważnemu pomysłowi na dotarcie do targetu i konsekwentnej budowie wizerunku. Sprzedając przy okazji naprawdę przyzwoity produkt.

I która chyba nie zauważyła, ze jej target należy do najbardziej dynamicznych i najmniej lojalnych. I zwyczajnie nie nadążyła za swoim targetem a nie potrafiła równie skutecznie dotrzeć do kolejnych generacji tegoż targetu.

A POLLENA "OCIEC PRAĆ" 2000? Jeden z największych hitów polskiej kreacji którego nikt nie potrafił podtrzymać na dłuższą metę mimo, że swego czasu bł chyba najbardziej rozpoznawaną marka w swojej branży?
Paweł Kijko

Paweł Kijko właściciel KLEWER
Paweł Kijko

Temat: Wielkie porażki marketingowe


Obrazek

Według mnie logo firmy LOTOS, żółty, czerwony i niebieski - beznadziejny, plastelinowe połączenie dla małych dzieci - domyślam się że to nie są ich klienci docelowi. Wydaje mi się że lepiej się promować pod:

Obrazek

konto usunięte

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Ja kojarzę sporą kampanię Dog in the Fog, ale piwa nie kojarzę :)

Z innej beczki - prasa. Kojarzycie na pewno olbrzymią i jak pokazał rynek nieudaną, kampanię dziennika Dziś czy Dzień. Nie pamiętam nawet. Zaraz po jego upadku wystartował Dziennik i się utrzymał dzięki kampanii firmowanej znanymi nazwiskami.
Paweł Kobryński

Paweł Kobryński Marketing Manager,
Viacom International
Media Networks

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Wacek Wykrytowicz:
Ja kojarzę sporą kampanię Dog in the Fog, ale piwa nie kojarzę :)

Z innej beczki - prasa. Kojarzycie na pewno olbrzymią i jak pokazał rynek nieudaną, kampanię dziennika Dziś czy Dzień. Nie pamiętam nawet. Zaraz po jego upadku wystartował Dziennik i się utrzymał dzięki kampanii firmowanej znanymi nazwiskami.
' Nowy Dzień' - tez o tym od razu pomysalem.

konto usunięte

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Może w takim razie coś z Polskich firm, z branży spożywczej, np. Woda Źródło Tymbark i wykorzystanie brendu Tymbark - porażka, pierwsze Kubusie w butelkach PET, Agros Nova - Dżemy w tubach Łowicz (wielu konsumentów nie wie że takie powstały) czy Śniadanie Świata, Czekodżemi, Red Bul i marka Bulit która zaczyna być też klapą, naprawdę jest tego dużo - niektóre pomysły nawet nie doczekały się promocji ATL mimo że była zaplanowana...
Marcin Kozak

Marcin Kozak Web designer

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Nowy dzień mail skuteczną kampanie ale sam pdodukt byl do kitu ludzie chcą czytać albo konkretne dziennikarstwo albo sieczke w fakcie a "nowy dzien" byl czyms posrodku czyli niczym..
Marcin D.

Marcin D. wydawca portali /
analityk rynku
nieruchomości /
specjali...

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Tygodnik opinii "Ozon" - to dopiero była klapa. Wielka akcja marketingowa, przejęcie dziennikarzy od Newsweeka i innych mających silną pozycje wydawnictw i... wyszło raptem kilka (kilkanascie?) numerów.
Akurat dziś przez pół dnia próbowałem sobie przypomnieć tytuł tego pisma:)

konto usunięte

Temat: Wielkie porażki marketingowe

To ja dorzucę Pikusia:) Profesjonalizm poraża: każdy marzy o tym by jego doradca finansowy, czy też agent jeśli wolicie, bawił się w niańkę, bo dla niego to pikuś w odróżnieniu od doradzania i sprzedaży:) Brawo Znając jednak poziom wiedzy agentów Comerciala skłonna jestem twierdzić że to na zamówienie samej firmy;) być może agencja i tak nieźle wybrnęła. Swoją drogą wiecie może kto stworzył Pikusia?
Katarzyna J.

Katarzyna J. Konsultantka ds. PR
i marketingu

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Paweł Królak:
A pamiętacie "Ryż Wujka Bena". Bardzo szybko wycofano się z tej nazwy i wrócono do angielskiej "Uncle Bens".

Swoją drogą Osram zostało bez zmiany nazwy i trzyma się chyba nieźle mimo wielu dowcipów na temat firmy.

Zapewniam, że OSRAM trzyma się bardzo nieźle:)
Problem w tym, że gdy ponad 100 lat temu tworzono nazwę Osram z nazw pierwiastków osm i wolfram nikt się nie spodziewał, że 85 lat później firma zadebiutuje w Polsce. No cóż dla jednej "małej Polski" nie można zmienić nazwy produktu, który funkcjonuje na całym świecie pod tą marką.
Ale popatrz na to z drugiej strony: kto nie kojarzy dziś Osram?
Myślę, że 99 % społeczeństwa właśnie dzięki tej nazwie potrafi spontanicznie wymienić wśród produktów oświetleniowych te żarówki.

Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Ozon - malo powiedzieć porażka!

Totalny zjazd, czyli z wyzyn do niebytu: Frugo, Wash&go, Tango,EB i wyjątkowo efektowne piwo 10,5

Mi akurat pikuś sie podoba.
ps. Pan Pikuś ;)
Monika Radomińska

Monika Radomińska Zarządzanie
projektami,
Doskonalenie
procesów
biznesowych...

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Wielka porażka? Mieszkam w Łodzi. Miasto, które od wielu już lat nie może znaleźć pomysłu na skuteczną promocję, a serio jest tu sporo nieprzeciętnych miejsc:-)...
Pozdrawiam!
Michał N.

Michał N. Skuteczny marketing
w branży budowlanej
i nie tylko...

Temat: Wielkie porażki marketingowe

"Bonaqua" promowana przez Coca-Cole;
po jakimś czasie okazało się że Polacy wolą polską wodę wiec
urodziła się "Kropla Beskidu";
w innych krajach poza Polską Bonaqua jednak żyje i chyba ma się dobrze;
pieniądze które były wydane na reklamę "Bonaqu'y" były całkiem spore;

dodatkowo "Bonaque" chyba dobiła afera z pleśnią w butelkach;Michał N. edytował(a) ten post dnia 21.12.09 o godzinie 17:11

Następna dyskusja:

Wielkie porażki marketingowe




Wyślij zaproszenie do