Marcin N.

Marcin N. creative

Temat: MARKETING PARTYZANCKI - PRZYKŁADY

Bogumił,

zgadzam sie z Tobą. Marketing Partyzancki, czyli z angielskiego Guerrilla Marketing to dla mnie wykorzystanie przestrzeni miejskich i niedokońca zaplanowane (czyli działania bez zgód i zezwoleń) kampanie. Zczynając od zwykłego plakatowania, aż po wszystkie działania z pogranicza streetart'u.Najkrótszym i najlepszym przykładem jest akcja TBWA w NY.
http://pl.youtube.com/watch?v=EZp3rsxkxcIMarcin Niemierko edytował(a) ten post dnia 07.09.07 o godzinie 15:48
Bogumił P.

Bogumił P. projektant,
wdrożeniowiec,
animator,
dziennikarz

Temat: MARKETING PARTYZANCKI - PRZYKŁADY

nie do końca jest tak że można na nielegalu. Chyba że vlepki ,)

reszta działań polega na zastosowaniu raczej konwencji niż partyzantki nielegalnej
wolę dokładnie to drugie i fajnie przemyślane, jak filips ->
http://pl.youtube.com/watch?v=im2WLSJ0LFw&mode=related...
Paweł Kobryński

Paweł Kobryński Marketing Manager,
Viacom International
Media Networks

Temat: MARKETING PARTYZANCKI - PRZYKŁADY

Bogumił P.:
nie do końca jest tak że można na nielegalu. Chyba że vlepki ,)

reszta działań polega na zastosowaniu raczej konwencji niż partyzantki nielegalnej
wolę dokładnie to drugie i fajnie przemyślane, jak filips ->
http://pl.youtube.com/watch?v=im2WLSJ0LFw&mode=related...


haha, mistrz :))
Marcin N.

Marcin N. creative

Temat: MARKETING PARTYZANCKI - PRZYKŁADY

Philips jest świetnym przykładem, ale zastosowania guerrilli w crossmediowej kampanii. Z tego co wiem, to działania te były skierowane do studentów i odbywały sie w okolicach szkół wyższych. Akcja cieszyła sie ogromnym powodzeniem. Ludzie robili sobie zdjęcia z Włosem i Maszynka, ale główne działania skierowane były na internet i viral marketing. Czy to nadal jest guerrilla czy już cross media? A ja sie pochwalę ;)
http://www.youtube.com/watch?v=kP3g-Qs2Evs

konto usunięte

Temat: MARKETING PARTYZANCKI - PRZYKŁADY

Guerrilla Marketing to dla mnie wykorzystanie przestrzeni miejskich i nie do końca zaplanowane (czyli działania bez zgód i zezwoleń) kampanie.

Z czego wnosisz, przepraszam?
Marcin N.

Marcin N. creative

Temat: MARKETING PARTYZANCKI - PRZYKŁADY

Z doświadczenia? :)Guerrilla marketing swoje korzenie bardziej niż w południowoamerykańskiej partyzantce ma w określeniu guerrilla theater, czyli w spontanicznych ruchach społecznych, które w latach 60 -70tych protestowały na ulicy przeciwko decyzjom rządu.

Nie pamiętam dokładnie gdzie to było, ale wspaniałym przykładem jest akcja, która przeprowadził Nike. Na jednym z większych wydarzeń sportowych, których sponsorem był Reebok, ekipa Nike stała przed stadionem i rozdawała koszul, czapeczki i inne gadzety z logo. Efekt był taki, że cały stadion (kibice) obrandowani byli przez Nike. W badaniach przeprowadzonych po imprezie ponad 75% stwierdziło, ze sponsorem głównym był Nike. To jest dla mnie guerrilla..
Bogumił P.

Bogumił P. projektant,
wdrożeniowiec,
animator,
dziennikarz

Temat: MARKETING PARTYZANCKI - PRZYKŁADY

Marcin N.:
Z doświadczenia? :)Guerrilla marketing swoje korzenie bardziej niż w południowoamerykańskiej partyzantce ma w określeniu guerrilla theater, czyli w spontanicznych ruchach społecznych, które w latach 60 -70tych protestowały na ulicy przeciwko decyzjom rządu.

Nie pamiętam dokładnie gdzie to było, ale wspaniałym przykładem jest akcja, która przeprowadził Nike. Na jednym z większych wydarzeń sportowych, których sponsorem był Reebok, ekipa Nike stała przed stadionem i rozdawała koszul, czapeczki i inne gadzety z logo. Efekt był taki, że cały stadion (kibice) obrandowani byli przez Nike. W badaniach przeprowadzonych po imprezie ponad 75% stwierdziło, ze sponsorem głównym był Nike. To jest dla mnie guerrilla..

a dla mnie to już guerilla nie jest. może kiedyś, tak jak grafitti, vlepki czy właśnie souveniry. Idąc tym tropem degustacje w supermarkecie czy produkty rozdawane na mieście będzie partyzantką.

konto usunięte

Temat: MARKETING PARTYZANCKI - PRZYKŁADY

Przykłady własne:

http://open4net.netpr.pl/notatka_84483.html

http://www.youtube.com/watch?v=bIYb4UDvXdk

SRY za jakość ale to właśnie 'partyzantka'

Temat: MARKETING PARTYZANCKI - PRZYKŁADY

Bogumił P.:
reszta działań polega na zastosowaniu raczej konwencji niż partyzantki nielegalnej
wolę dokładnie to drugie i fajnie przemyślane, jak filips ->
http://pl.youtube.com/watch?v=im2WLSJ0LFw&mode=related...

Faktycznie, szacunek dla philipsa. To jet chyba sama esencja.

A wracając na moment do naszości to jako poznaniak mogę powiedzieć, iż z marketingowego punktu widzenia to także górna półka. Bardzo niskie koszty, a rozpoznawalność w mieście bardzo wysoka.

A wchodząc w sentymenty, to przypomina mi się akcja sprzed lat, kiedy to nasze mpk wprowadziło pierwsze tramwaje z koniecznością naciśnięcia przycisku celem otwarcia drzwi. Wtedy na guzikach pojawiły się wlepki: "Jeśli jesteś głupi - naciśnij" i pod spodem "Naszość. Nasz cel - głupota". Choć wlepki w miejscach publicznych zawsze będą mnie drażnić, to muszę przyznać, że efekt akcji był trudny do przecenienia.Piotr Filipiak edytował(a) ten post dnia 01.12.07 o godzinie 12:48

konto usunięte

Temat: MARKETING PARTYZANCKI - PRZYKŁADY

Szanowni Państwo,

Dla wszystkich marketingowców. W związku z ogromnym zainteresowaniem nową ustawą z dnia 23 sierpnia 2007 roku, o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym Dz.U. 2007 nr 171 poz.1206.

Firma MMConferences S.A., wspólnie z renomowanymi kancelariami prawnymi oraz uznanymi teoretykami i praktykami prawa ma zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w warsztacie – „Nieuczciwe praktyki rynkowe”.

W warsztacie zawarliśmy informacje, które pomogą Państwu posiąść praktyczną wiedzę w świetle nowej ustawy oraz odpowiedzieć na pytania jak uchronić firmę przed sankcjami za nieświadome łamanie obowiązujących reguł.

Mamy nadzieję, że organizowany przez nas warsztat wzbudzi Państwa zainteresowanie biorąc pod uwagę, że koszt uczestnictwa jest o wiele niższy niż u naszych konkurentów.

czekamy na kontakt
konferencje4@migutmedia.pl
lub 022 5150161

konto usunięte

Temat: MARKETING PARTYZANCKI - PRZYKŁADY

Mariusz Dziechciaronek:
W Poznaniu od czasu do czasu widzę wlepki w tramwajach albo jakieś graffiti np. ostatnio w okolicach Empiku na Placu Wolności widziałem swoosha Nike z jakimś napisem typu "freedom" czy coś w tym stylu

no właśnie dobry to przykład na to, co chaiałam napisać - ze partyzantka balansuje bardzo często na granicy. mieszkam przy owym Placy Wolności w kamienicy, której współwłaścicielem jest mój Partner i ktora była wielokrotnie "zagraffitotytana".
i wiem jakie koszty to pociąga. dla mnie to zwykła dewastacja i zniszczenie cudzego mienia... a budynek przy Palcy Wolności, tak "radośnie zmarkewtingowany" to... teatr.
akcje "naszości" są w większości ciekawe, zgodze się jednak z wypowidzią którąś wcześniejszą - czasem za bardzo włażą w polityke i tracą przez to na swej "lekkości".
i nie interesuje mnie z jakiej opcji się śmieją :)

Następna dyskusja:

Marketing partyzancki w Int...




Wyślij zaproszenie do