Dariusz S.

Dariusz S. Programista

Temat: Zmniejszyć bounce rate - pomysły

Hej,

zastanawiam się jak zmniejszyć bounce rate na stronie jednego z projektów.
Chcemy zdobyć jak największą liczbę rejestracji na jednym z serwisów, i myślę nad czymś co ułatwi rejestrację do maksimum.
Jednym z takich rozwiązań jest MEGA uproszczony formularz rejestracji - zamiast np. 10 pól (wszystkie dane wymagane), wymagać od usera 2-3 podstawowe, następnie wysyłać mailem link do uzupełnienia. Co o tym myślicie?
Jakie macie inne pomysły?
Krzysztof Kreczko

Krzysztof Kreczko wiedz, że coś się
dzieje.

Temat: Zmniejszyć bounce rate - pomysły

to jest dobry pomysł - nikt nie lubi długich rejestracji.

Zastanów się czy potrzebujesz tych wszystkich danych. Ewentualnie tu gdzie to możliwe daj dropdowny - zawsze to lepiej niż ręczne wpisywanie.
Podaj argumenty za rejestracją - co użytkownik uzyska dzięki temu (krótko i zwięźle)
Mariusz Przybylski

Mariusz Przybylski Dynamite Studio

Temat: Zmniejszyć bounce rate - pomysły

Możecie pomyśleć o rozbiciu formularza na 2-3 kroki, duże formularze odstraszają użytkownika. Pola powinny być jasno opisane, tak samo jak ewentualne komunikaty o błędach. Zadbajcie też o call-to-action. Ludzie są wrażliwi na punkcie swoich danych, więc możecie też dać krótką notkę co się z tymi danymi dalej dzieje (lub co się nie dzieje np. nie handlujecie bazą mailingową) + link do pełnej polityki prywatności.

Pomysł z rejestracją opartą na 2-3 polach też jest dobry, kwestia do czego potrzebujecie pozostałych danych i czy możecie je wymagać od użytkownika "przy okazji" innej czynności (np. płatność), bo nie liczyłbym, że każdy mail rejestracyjny będzie przeczytany. Jeśli już zdecydujecie się na taki okrojony formularz to warto pomyśleć o połączeniu rejestracji z Facebookiem i Google+.

Rzuć też okiem tu: http://unbounce.com/conversion-rate-optimization/optim...
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Zmniejszyć bounce rate - pomysły

Gdzieś też czytałem (nie wiem właśnie, czy na stronach unbounce), że każde pole dodatkowo, to 7% mniej konwersji.

Oczywiście porządna landing page to podstawa - z jednym CTA. Jeśli chcesz mieć dobrą konwersję, to nie może to być po prostu podstrona serwisu.

Kluczowe zatem pytanie brzmi: skąd bierze się ruch na stronie z formularzem? Jeśli odwiedzający mają się zapisać "przy okazji" to jest inna sytuacja, niż jeśli generujemy ruch reklamą.
Paweł Szymoniak

Paweł Szymoniak Ecommerce Manager

Temat: Zmniejszyć bounce rate - pomysły

Zrób dwu etapowy formularz.
W pierwszym wymagają tylko Emaila, na conversion page umieść kolejne pola i wytłumacz po co klient ma podać te dane i jeszcze raz podkreśla zalety produktu/usługi.

Podeslij ten landing będzie łatwiej doradzić ;)
Krzysztof Kreczko

Krzysztof Kreczko wiedz, że coś się
dzieje.

Temat: Zmniejszyć bounce rate - pomysły

Ireneusz A.:
Gdzieś też czytałem (nie wiem właśnie, czy na stronach unbounce), że każde pole dodatkowo, to 7% mniej konwersji.

Ostatnio trafiłem w starym Emarketerze, artykuł pisany przez ludzi z FreshMaila ;)
Wg ich badań przy formularzu z 7 polami i więcej, 92% uzytkowników rezygnuje z jego wypełniania.

Dodatkowo ten sam artykuł proponuje wymagane zgody umieszczać w mailu z linkiem weryfikacyjnym zamiast upychać w formularzu.
Andrzej Wroniecki

Andrzej Wroniecki Aż wykreowani.pl

Temat: Zmniejszyć bounce rate - pomysły

No i nie mniej ważne:

Zmieniaj małymi krokami i testuj.

i tak w kółko - dwa projekty bazowe - test A/B - wybierz i znowu zrób modyfikację wybranego projektu i testuj.



Wyślij zaproszenie do