konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Nazywam się Agnieszka Markowska-Knapik i jestem studentką piątego roku
kierunku Zarządzanie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie
piszę pracę magisterską na temat "Wykorzystanie portali
społecznościowych w reklamie internetowej".
Proszę uprzejmie o wypełnienie niniejszej ankiety oraz odpowiedzenie
na wszystkie pytania możliwie szczerze. Jednocześnie zapewniam, że
podane przez Państwa odpowiedzi nie zostaną wykorzystane w żadnych
innych celach poza pracą magisterską.

Kwestionariusz składa się z pytań jednokrotnego wyboru, chyba że
zaznaczono inaczej, a udzielenie odpowiedzi na nie zajmuje kilka
minut.

Z góry dziękuję za udział w badaniu!

http://www.ankietka.pl/ankieta/46270/wykorzystanie-por...

Pozdrawiam,
AgnieszkaAgnieszka Markowska edytował(a) ten post dnia 20.10.10 o godzinie 23:22
Krzysztof Gromek

Krzysztof Gromek Żeby osiągnąć sukces
trzeba tego
chcieć!!!

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Chciałbym tylko dodać, że portale społecznościowe dają nie tylko możliwość dobrej reklamy, ale również są wspaniałym źródłem pozyskiwania partnerów biznesowych.

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Krzysztof Gromek:
Chciałbym tylko dodać, że portale społecznościowe dają nie tylko możliwość dobrej reklamy, ale również są wspaniałym źródłem pozyskiwania partnerów biznesowych.
Zgadza się. Poza tym jeśli chcemy się reklamować na social media, trzeba podchodzić do użytkowników jak do żywych ludzi, a nie statystyk.

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Czy ta ankieta będzie pomocna jeśli chodzi o temat marketing zintegrowanego, wielokanałowego, marketingu kuli śniegowej, wirusowego? To jest marketing coraz bardziej popularny ze względu na skuteczność i niskie koszty. Ja na przykład uwielbiam powstawanie kuli śniegowej wokół artystycznego konkursu, ale już nienawidzę wykorzystywanie np. spolaryzowania polskiego społeczeństwa ostatnimi wypadkami politycznymi do reklamy.

Nienawidzę reklam, które nie są sprofilowane zgodnie z moimi zainteresowaniami. Praktycznie podchodzę do takich reklam z wrogością. Czy profilowanie reklam jest uwzględnione w pytaniach?

Wybierając produkty kieruję się bezstronnością forum i jego uczestników. Fascynuję się sporem między dwiema markami Canon i Nikon ale wiem, że użytkownicy nie są pracownikami firm a wiernymi użytkownikami produktu, często profesjonalistami. Czy wiarygodność forum "wyjdzie" jako czynnik istotny w pytaniach o rolę mediów społecznościowych?

Przepraszam jeśli brzmię krytycznie, ale w ankiecie nie było pola na wypowiedzi o charakterze "jakościowym" :-))))

Życzę udanego badania.

http://jacekkotowski.blogspot.com

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

niestety w mediach społecznościowych chodzi o marketing, a nie reklamę
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2010/01/06/marketin...

Obrazek
;)

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Mirek Połyniak:
niestety w mediach społecznościowych chodzi o marketing, a nie reklamę

Nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem, jest wręcz przeciwnie.
W mediach społecznościowych... tam wymiata
reklama jak najbardziej i ma się świetnie :-))) reklamy rozprzestrzeniają się poprzez użytkowników, pojawiają się wraz z działaniami w innych kanałach przekazu. Jak najbardziej, social media to wielkie pole do popisu dla reklamy. Ci co to zauważyli, zbierają plony.
http://www.youtube.com/watch?v=XQcVllWpwGs

Tego jest cała seria, plus jak reklama powstała, plus ... he he... wywiad z aktorami... genialne. Wszystko wycelowane w medium społecznościowe a nie TV. Koszty rozprzestrzeniania, jak myślicie? A to tylko jeden wielu pomysłów. Zobaczcie ilu użytkowników obejrzało, i to był ich wybór, kliknęli, zobaczyli do końca... :-))) pokazali znajomym, zobaczyli pozostałe, podali dalej... takoż jak i ja to czynię :-))) na forum społecznościowym. No bo tak to działa.

Dotarło do mnie, mimo, że pierwsze co robię po uruchomieniu przeglądarki to instaluję w niej AdBlock, szukam do niego czarnej listy, a moje ulubione serwisy jak GoldenLine to wręcz ręcznie odzieram z reklam ręcznie, pokazując, co ma zniknąć z widoku. A kysz reklamo.

Obok właśnie leci reklama Desperados, w Gdańsku etc... ani nie jestem w Gdańsku ani nie mam ochoty na to piwo ani na tę imprezę. Wkurza mnie i zaraz ją wyłączę. Miga mi coś i nie pozwala się skupić.Jacek K. edytował(a) ten post dnia 24.08.10 o godzinie 12:52

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

@ Jacek K.: praktycznie wszystkie przykłady, które podajesz to "content marketing", a nie reklama...

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Mirek Połyniak:
@ Jacek K.: praktycznie wszystkie przykłady, które podajesz to "content marketing", a nie reklama...
Mirku, a czy to się da jakoś oddzielić, zrobić demarkacyjną linię między reklamą (no bo czymże jest ... reklama chyba, Evian) od sposobu dystrybucji reklamy, umieszczenia jej w kampanii, projekcie...

Tak, mam trudności z rozróżnieniem pojęcia reklamy (która dla mnie jest po prostu komunikatem) od "content marketing" (??? zespołem komunikatów? procesami/projektami komunikacyjnymi. Jako laik, odbiorca, entuzjasta i obserwator, który włącza sobie komputer (kanał komunikacji) telewizor, i ocenia przekazy, jakie do niego docierają, jedne denerwujące, inne genialne, wszystkie usiłujące mi coś sprzedać (produkt, usługę, a może polityka).

Jestem po prostu typowym/nietypowym adresatem powyższej ankiety. Tym, który potrafi powiedzieć, co na niego działa, co go denerwuje, z czego korzysta a co odrzuca. Ale trudno mu spierać się o definicję.

Wyobrażam sobie, że taka firma produkująca wodę może nie umieszczać nigdzie reklam poza social media a ich umieszczenie stanie się takim wydarzeniem medialnym, że wszelkie inne media o nim poinformują... za darmo. Nie denerwując nikogo. Wzbudzając zainteresowanie i podziw.

Co do ankiety, to mi brakuje tutaj jakiejkolwiek możliwości zbadania jakościowego, pytań otwartych, które umożliwiłyby badaczowi dowiedzieć się czegoś, czego sam jeszcze nie wiem, nie jestem świadom.Jacek K. edytował(a) ten post dnia 03.09.10 o godzinie 22:51

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Prywatne....Abcdefg Bcdefg edytował(a) ten post dnia 19.12.10 o godzinie 23:12

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Sebastian Mroczek:
Dotarło do mnie, mimo, że pierwsze co robię po uruchomieniu przeglądarki to instaluję w niej AdBlock,

Tego typu postępowanie prowadzi jedynie do płatnych serwisów. Wyskakujące blokujcie, to jeszcze zrozumiem, ale normalne banery to już przesada.

Pozwolisz, że się z Tobą nie zgodzę? Jaki faktycznie zysk mają firmy z prezentowania mi reklam, które mnie denerwują?

Dzisiejsza technologia pozwala na profilowanie użytkowników internetu i treści, jakie przeglądają. Pozwala to na dostosowanie reklam do kontekstu (użytkownika i treści, z której on korzysta). Tak działa google Ad words, onet Boxy, tak działają przeróżne formy reklamy kon(tekstowej).

Nie mam obaw co do korzystania z serwisów z informacji zbieranych o mnie, bowiem wiem, że nie są one dostępne dla operatora inaczej jak w sposób statystyczny, zapewniający anonimowość. Podlegają one również zasadom ochrony prawnej i instytucji GIODO.

Natomiast skaczące grafiki, reklamy zajmujące dużą część obszaru użytkowego, a co najistotniejsze, zupełnie nie dotyczące mnie a mające jedynie zdobyć moje kliknięcie, są szkodliwe. Są źródłem bodźców, wywołują irytację, opóźniają dotarcie do informacji. Po prostu doradzam, żeby je usuwać, zalecam AdBlock.

A tzw. normalne banery? Jeżeli nie są "sprofilowane" też są źródłem niepotrzebnego natłoku informacji. Kiedy pojawiły się banery w Goldenline, napisałem, by GL pomyślało o zrobieniu banerów tekstowych, spersonalizowanych, o treści związanej np. z tematyką grup. z których korzystam.

Nigdy w reklamy graficzne, flashe, banery nie klikam, złoszczą mnie. Natomiast wielokrotnie klikałem na, wydawałoby się, skromne tekstowe reklamy kontekstowe, związane z treścią artykułu, wynikami wyszukiwań i związane z moją osobą, moim profilem zawodowym czy hobby. Myślę, że baner jest zjawiskiem, który zapożyczono z "realu" z drukowanego banera reklamowego wieszanego nad centrami handlowymi czy halami cyrkowymi. To co działa w ambiencie, nie musi być efektywne w internecie. A użytkownicy internetu, tacy jak ja, szukają przede wszystkim użytecznej informacji tekstowej, okraszonej delikatną, estetyczną grafiką.

Stosuję AdBlock w firefoksie i AdBlock plugin w Chrome. Nie wiem, czy jest coś pod Exlporera. Polecam. Na pewno nie ma we mnie złej woli wobec reklamodawców.

http://jacekkotowski.blogspot.com/2010/09/adblock-czy-...Jacek K. edytował(a) ten post dnia 06.09.10 o godzinie 12:51

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Sebastian Mroczek:
Tego typu postępowanie prowadzi jedynie do płatnych serwisów.
Z chęcią opłacę, oddam jakiś część kosztów internetu na to, by jakaś firma sprofilowała docierającą do mnie informację pode mnie, pod to, co potrzebuję.
Jeżeli oszczędzi mi to czasu i nerwów, to jest to coś za co warto płacić.
Odkrył to m.in. Rupert Murdoch. Za dobry serwis, za informację, która ma wartość, która oszczędza czas, pozwala dostrzec nowe możliwości użytkownicy są skłonni zapłacić. Za obecny chłam (krzyże, kłótnie POPiS, J.Kaczyński kontra Palikot - proszę sprawdzić, pierwsze strony "darmowych" źródeł informacji), który jest tak naprawdę również wyrachowanym marketingiem politycznym, w życiu nie zapłacę.

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Prywatne....Abcdefg Bcdefg edytował(a) ten post dnia 19.12.10 o godzinie 23:13

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Każdy ma prawo do innego zdania.

Wracając do AdBlocka - czy nie jest to zastanawiające, że google czy Mozilla nie blokują możliwości stosowania AdBlocka w ich przeglądarkach.

Ponadto, AdBlock umożliwia usunięcie nawet reklam kontekstowych. Ale tego nie robie.

Dlaczego? Bo te reklamy mnie interesują, i nie utrudniają mi dostępu do informacji. Nie zadaję sobie trudu, by wyłączać "obiekty" AdWords czy inne formy reklamy kontekstowej.

Wyskakuje mi wielkie X na cały ekran. Nie jestem zainteresowany, usiłuję kliknąć w krzyżyk. Udało mi się. Został banner. Gdzie w tym całym łańcuchu procesów oddziaływania na mnie bannerem jest dochód i dla kogo? Jaki jest skutek poza tym, że moja obojętność wobec marki X przeradza się w nienawiść?Jacek K. edytował(a) ten post dnia 06.09.10 o godzinie 14:44
Arkadiusz Łatko

Arkadiusz Łatko e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Zgodzę się z Jackiem, że jako użytkownik internetu ba nawet wszystkich mediów chciałbym mieć możliwość widzenia/oglądania reklam, które mnie zainteresują. W ten sposób blok reklamowy będzie dla mnie źródłem ciekawych wiadomości a być może i początkiem procesu zakupowego a nie bzdurnym zaśmiecaniem czasu i miejsca. W TV, radiu czy prasie jest to obecnie raczej niemożliwe ale internet na pierwszy rzut oka wydaje ze ma taki potencjał.

Niestety na to będziemy musieli jeszcze długo poczekać bo cały czas z punktu finansowego bardziej opłaca się kupować bardzo tanie reklamy i emitować je w milionach niż dobrze targetować droższe reklamy (np. z dopłatami) ale w tysiącach. Technologia na razie też jeszcze się nie do końca ustandaryzowała (duże rozdrobnienie) a zdobywanie danych o użytkownikach czasem spotyka się z zarzutami o szpiegostwo.

Google ze swoim dopasowaniem kontekstowym jest tutaj niestety trochę wyjątkiem i co ważniejsze nie chwali się tez zbytnio zbieraniem dokładnych danych o internautach. Ale dlatego też ich reklamy mają wyższą skuteczność i cały czas zdobywają coraz większy udział w reklamowym torciku.

Jestem za tym by stosować AdBlocki bo w dłuższej perspektywie zmusi to branże reklamową do większego szanowania użytkownika a co za tym idzie nie zarzucania go jak największa ilością niedopasowanych reklam.

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Dla rozluźnienia, ale na temat :-))) Myślę, że odnosi się to również do skutecznej reklamy w cyberprzestrzeni, w tym w portalach społecznościowych.


Obrazek


Tutaj reklamą jest idea, symbol, ikona, trzeba się napracować, żeby skondensować swoją misję do prostokąta wyszukiwawczego, czy kółka do dotykania. Ale ten trud się opłaca. Google nie wymyślił wyszukiwarki a Apple nie wymyśliło przenośnych odtwarzaczy. A to są czarne pasy w biznesowym kung-fu, Google: dostęp do informacji i reklama kontekstowa, Apple: sprzedaż muzyki i gadżetów elektronicznych dla yuppies.

Mnie się bardzo podoba reklama stosowana w GL typu jednolinijkowy baner tekstowy u góry, czasem pozdrawiająca mnie po imieniu. Czasami mi się zdaje jakbym sam to wymyślił :-))) 1. Rzadko jest na temat. 2. A jednak nie drażni mnie. 3.Przeczytam dość często. 4. Jak to zmierzyć żeby wykazać że ta reklama jest skuteczniejsza niż wielki banner na 1/3 okna przeglądarki.

[edit]Porównując stronę wyników wyszukiwania google, czy agregatora google news z pierwszą stroną wirtualnej polski czy onetu widzę jeden zasadniczy parametr, który zalecałbym uwzględnić, w dyskusji o reklamie w portalach jakichkolwiek. Jest to ilość bodźców, którymi zarzucony jest człowiek. Redukcja nadmiaru bodźców poprawia jakość życia, powoduje, że jesteśmy zrelaksowani i na pewno chętniej zainteresujemy się, kupimy. Zresztą podobny zarzut można mieć do centrów naszych miast oszpeconych wielkoformatową reklamą. Nie wiem jak ich skuteczność jest mierzona ale ten szum zupełnie do mnie nie dociera. A wrogiem reklamy jako takiej nie jestem. Działania ambientowe (nie jestem tu znawcą ale mam takie przeczucie), które nie będą włączały się w ten szum informacyjny to pole do popisu dla jakiegoś ambientowego odpowiednika google. Jest pole do działania dla marketingu zintegrowanego (ambient-media społecznościowe).

Przepraszam, jeśli nie wyrażam się tutaj konkretnie, ale czuję niszę, którą trzeba byłoby potraktować jakąś mapą myśli...:-))))[/edit]Jacek K. edytował(a) ten post dnia 07.09.10 o godzinie 15:50
Arkadiusz Łatko

Arkadiusz Łatko e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...

Temat: Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie

Wydaje mi się, że kluczem do sukcesu jest zawsze prostota i odwaga by te prostotę konsekwentnie stosować.

A wracając do portali społecznościowych to dosyć fajnym mechanizmem na FB jest możliwość wyłączenia danej reklamy i uzasadnienia dlaczego chce się to zrobić. System powinien sie uczyć naszych preferencji i w dłuższej perspektywie lepiej dobierać reklamy. Niby nic a cieszy.



Wyślij zaproszenie do