Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Statystyki Facebook a Google Analytics

Cześć

Mam problem: nie wiem komu ufać :)

Na swojej stronie mam statystyki Google Analytics. Reklamy i posty promowane latają po Facebooku. Mam na stronie zainstalowany pixel Facebooka.

Problem polega na tym, że statystyki Facebooka - niby kliknięcia przekierowujące na stronę - nijak się mają do tego, co pokazuje GA?

To kto ma rację? Bo tak prawdę mówiąc już nie wiem, czy ci ludzie z Facebook przechodzą na moją stronę, czy nie.

Rozjazdy w statystykach są konkretne w stylu Facebook mówi 100, GA mówi 10.

Dzięki, pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: Statystyki Facebook a Google Analytics

A ile z tego klientów?

Przeprowadzaj sobie oddzielne kampanie.
Czyli
1 miesiąc Google
a
1 miesiąc Facebook

Na Facebooku jest łatwiej, bo możesz reklamować strony squeeze page, a w Google Adwords nie przejdzie.

Tak naprawdę nie musisz dużo ruchu mieć, tylko żeby ten ruch konwertował.
Najlepiej jest na początek dawać darmowe materiały do pobrania, a później przejść na płatne.

Można wiedzieć co to za biznes kręcisz, że reklamy po Facebooku latają :)
Też kiedyś promowałem tylko posty, ale za dużo kasy wydawałem.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Statystyki Facebook a Google Analytics

Ja mam konkretne usługi - dekoracje światłem. Tu nie ma opcji na zapisywanie się na newsletter, darmowe materiały i inne cuda w stylu magicznych formuł na zarabianie w internecie :)

Nawet jeżeli będę miał w miesiącu x ileśtam wejść na stronę, to klient może się zdecydować na usługę pół roku później. I nie chcą przechodzić z FB na stronę - to trochę zastanawiające.

konto usunięte

Temat: Statystyki Facebook a Google Analytics

Zbuduj unikalny url dla fb i bedziesz znal dokladnie liczbe wejsc :

https://support.google.com/analytics/answer/1033863
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Statystyki Facebook a Google Analytics

Facebook trochę przekłamuje kliknięcia - nie wiem , czy tak to działa dalej po ostatnich zmianach, lecz on liczył kliknięcie również jeśli ktoś kliknął w napis "czytaj więcej" rozszerzający wpis czy reklamę. Lecz pamiętam, że ilość przejść do witryny była podawana dosyć dobrze.

Ale tak jak Michał pisał - właśnie ze względu na te różnice zacząłem oznaczać linki z FB URL-ami. Pilnowałem też, żeby te URL-e znaczyć # a nie ? Ponoć Google potrafi odfiltrować ? ale wolałem być pewien.

konto usunięte

Temat: Statystyki Facebook a Google Analytics

Dominik S.:
Ja mam konkretne usługi - dekoracje światłem. Tu nie ma opcji na zapisywanie się na newsletter, darmowe materiały i inne cuda w stylu magicznych formuł na zarabianie w internecie :)

Nawet jeżeli będę miał w miesiącu x ileśtam wejść na stronę, to klient może się zdecydować na usługę pół roku później. I nie chcą przechodzić z FB na stronę - to trochę zastanawiające.

No to właśnie jesteś dupa, bo e-mail marketing to najlepszy sposób reklamy w internecie.
"1 złoty przekładał się w przypadku tego kanału na 43 złote zysku."
http://www.web.gov.pl/wiedza/rozwoj/701_4338.html

Każdy kto wejdzie na twoją stronę i nie dostanie nic za darmo, zaraz się z niej ulotni i już nigdy nie wróci, a twoje pieniądze wydane na reklamę lecą, a raczej płyną spuszczone w kiblu.

Nie wiem kto Cię uczył marketingu, ale widocznie nie nauczył Cię tego co potrzeba.

Myślisz, że dlaczego większość dobrze zarabiających firm rozdaje prezenty, bonusy, rabaty za zapis na newsletter czy do listy mailingowej? Odpowiedź jest prosta, bo mając adres e-mail możesz przedstawić klientowi ofertę kilkukrotnie, a nie tylko raz, tak jak to robisz teraz. Ale rób tak dalej, a na pewno zbankrutujesz, choć życzę Ci sukcesów. Pozdro
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Statystyki Facebook a Google Analytics

Masz rację, że warto budować listę mailingową. Każda opcja jest warta rozważenia, ale nie każdy wysiłek i wydatek na jakiś pomysł się kalkuluje. Przy ograniczonym budżecie trzeba się na czymś skoncentrować.

Brzmisz przy tym jak dzieciak, który się naoglądał internetowych e milionerów, którzy w koszuli w kwiatki opowiadają niestworzone historie na tle fury wujka z Niemiec.
Jak chcesz, żeby Cię ktoś traktował poważnie to popracuj nad tym, bo forma wypowiedzi trochę odstrasza od chęci zagłębienia się w treść.

Stosunek 1 do 43 jest spoko, ale ten tekst nie traktuje o usługach podobnych do moich, tylko bardziej sugeruje e-handel. A ja się tym nie zajmuję. Jak poszukasz w necie książki x za 20 zeta w jednej księgarni, a w drugiej za zapisanie się do newslettera dostaniesz to samo za 15 zeta to ma to sens.
Nie wrócisz do mnie po kolejną dekorację oświetleniową za miesiąc.

Wyluzuj trochę, bo nawet jeśli coś mądrego napisałeś to tak jakbyś zeżarł wszystkie rozumy świata. A to czy ja się uczyłem czegokolwiek od e-milionerów, czy od ludzi zajmujących się marketingiem w Orlenie to już inna bajka. Na luzie.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Statystyki Facebook a Google Analytics

Michał S.:
Zbuduj unikalny url dla fb i bedziesz znal dokladnie liczbe wejsc :

https://support.google.com/analytics/answer/1033863

Dzięki, zaraz to sprawdzę.

A czy to działa w przypadku kiedy w reklamie na FB wykorzystuję przycisk wezwania do działania?

konto usunięte

Temat: Statystyki Facebook a Google Analytics

Na koniec powiem Ci jeszcze ile pieniędzy zostawiasz na stole.

Skoro twoją grupą docelową są Państwo młodzi i Ty mówisz, że nie budujesz bazy to posłuchaj tego.

Co później młodzi mają? Dzieci, więc możesz nawiązać kontakt ze sklepami dziecięcymi i podsyłać młodym oferty ze świetnymi wózkami, zabawkami, jedzeniem czy czymś innym.

Wiesz ile ludzie wydają na takie rzeczy?
A jakby sklep dał Ci chociaż 10%(Ja bym brał więcej) to zawsze byś co miesiąc miał dodatkowe kilka stówek, ale Ty nie, no to nie zarabiaj, może nie potrzebujesz więcej.

Jak generować klientów z Google?
Są dwa sposoby:
1 Reklamy płatne Google Adwords
2. Pozycjonowanie się na eksperta, najlepiej za pomocą bloga.
Bierzesz sobie 5-10 czy więcej problemów jakie ma twój rynek i opisujesz je na blogu np.
- jakie dekoracje świetlne wybrać na wesele
- jakie dekoracje świetlne wybrać na imprezę
itd. i piszesz na ten temat obszerny artykuł, dajesz zdjęcia, można wideo. Dzięki temu ludzie sami znajdują Cię w Google, widzą, że się na tym znasz i kupują od Ciebie.

Koniecznie jeszcze kanał na Yt załóż i wrzucaj raz w tygodniu filmik. Stamtąd też się pojawia klienci.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Statystyki Facebook a Google Analytics

Blog jest w planach.



Wyślij zaproszenie do