Jan Szkotniczy

Jan Szkotniczy kierownik,
www.drukarnia.media.
pl

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Mariusz P.:
Jan S.:
Proszę Cię przestań...
G różni się jedna oferta od drugiej, poza ceną. To możesz pisać łapserdakowi, który jest już prawie Twój, tylko go trzeba dogłaskać.

Opiszę dwa ostatnie przypadki:

Klient nr 1
Dzwoni, że ktoś nas polecił, a nie jest zadowolony z obecnego pozycjonera. Pyta czy mogę spojrzeć na stronę. Patrzę, linkowanie SWL-em rotacyjnym, żadnej optymalizacji na stronie (. Mówię od razu, że z dużym prawdopodobieństwem jest kara za nienaturalne linki. Podpinamy Webmaster Tools, kary ręcznej nie ma, co mnie dziwi, ale nie ma wątpliwości, że jest kara algorytmiczna. Nie mija tydzień, jeszcze nie podpisałem umowy z klientem, przychodzi powiadomienie o karze ręcznej.

Klient nr 2
Początek historii dokładnie ten sam. Linkowanie prolinkiem, zero optymalizacji na stronie (chyba, że upchanie wszystkich słów kluczowych w title dla strony głównej nazwiesz optymalizacją). Podpinamy Webmaster Tools, na dzień dobry kara za nienaturalne linki. Jeszcze przed podpisaniem umowy wypisuję błędy pozycjonera, klient mu to wysyła, w odpowiedzi pozycjoner wysyła maila, że nie ma jasnych wytycznych od Google jak pozycjonować i każdy robi to po swojemu. Pytamy zatem czy oprócz podpięcia prolinka zostały wykonane jakiekolwiek inne działania, pozycjoner nabiera wody w usta.

Dzięki takiemu podejściu jak Twoje, gdzie cena jest najważniejsza, tacy partacze jeszcze mają pracę. Polecam zatem zamawianie pozycjonowania na Allegro. Jak to w jakiejś reklamie było - skoro nie widzisz różnicy, to po co przepłacać!

Pisze o cenach od firm, które istnieją na rynku długo, mają bogata listę pozycjonowanych domen.
Naprawdę nie wysilaj się na zachowanie twarzy, że Twoja usługa musi kosztować tyle i tyle i basta.
Po co się produkujesz ?
To samo jest u mnie, jeden robi projekt za X zł, drugi za XX, nie wnikam dlaczego - fakt jest taki, że da się ( pomijam kwestie estetyczne, bo u Pana estetyki nie ma w fachu, mówię o gotowym produkcie końcowym )

Podpina Pan pod zaplecze i to wszystko, Kwestia, czy chce Pan mieć wakacje na Majorce, czy w Łebie, pić piwo za 1,4 zł czy coś ludzkiego. Więc naprawdę nie jest ot temat "dyskusja o cenach"

P.S. Znalazłem firmę, która wykona zlecenie w uczciwej cenie, na którą ekipa jest oburzona. Więc temat zamknięty.
Mariusz Przybylski

Mariusz Przybylski Dynamite Studio

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Nie produkuję się dla Ciebie, bo widać było od razu, że nie dasz sobie nic wytłumaczyć. Produkuję się dla ludzi, którzy tu trafią w poszukiwaniu porad jak wybrać pozycjonera. Absolutnie nie zależy mi na udowodnieniu, że moje usługi muszą ileś tam kosztować, pracy mi nie brakuje. Tym bardziej nie zależy mi na "zachowaniu twarzy", bo efekty mojej pracy bronią się same.

Znów musiałbym tłumaczyć, że pozycjonowanie to nie tylko zaplecze, a definicja "zaplecza" też wygląda różnie w różnych firmach, ale już mi się nie chce. Kto miał zrozumieć, to zrozumiał, kto nie zrozumiał, musi przekonać się na własnej skórze. Powodzenia z wybraną firmą.
Jan Szkotniczy

Jan Szkotniczy kierownik,
www.drukarnia.media.
pl

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Mariusz P.:
Nie produkuję się dla Ciebie, bo widać było od razu, że nie dasz sobie nic wytłumaczyć. Produkuję się dla ludzi, którzy tu trafią w poszukiwaniu porad jak wybrać pozycjonera. Absolutnie nie zależy mi na udowodnieniu, że moje usługi muszą ileś tam kosztować, pracy mi nie brakuje. Tym bardziej nie zależy mi na "zachowaniu twarzy", bo efekty mojej pracy bronią się same.

Znów musiałbym tłumaczyć, że pozycjonowanie to nie tylko zaplecze, a definicja "zaplecza" też wygląda różnie w różnych firmach, ale już mi się nie chce. Kto miał zrozumieć, to zrozumiał, kto nie zrozumiał, musi przekonać się na własnej skórze. Powodzenia z wybraną firmą.


Co mam sobie dać wytłumaczyć ? Że jesteś droższy niż inni ?
Skoro masz popyt na usługi w tej a nie innej cenie to pogratulować. Ale pisanie tej otoczki w celu złapania naiwnego, to jak tłumaczenie moim klientom zasady druku, pojęcie składowych barw itp... a i tak wybierze tańsze.
Dobrze wiesz, że wachlarz cenowy firm pracujących z takim samym efektem jest ogromny, a kto mądry to zrozumie, że prowadzisz w tym momencie marketingowy bełkot.

"Powodzenia z wybraną firmą." typowe dla urażonej dumą konkurencji, pokazanie jak to ja żle traifłem już na starcie. :) Dobre,dobreTen post został edytowany przez Autora dnia 20.08.14 o godzinie 22:18
Mariusz Przybylski

Mariusz Przybylski Dynamite Studio

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

A czym niby miałbym być urażony, skoro nie wysyłałem Ci oferty? Typowy bełkot Pana Ja Wiem Najlepiej. Skoro te duże firmy obsługują tak wiele domen, to zastanów się, którą drukarnią w ich portfolio jesteś. Przypominam, że w TOP 10 jest 10 miejsc ;) No i polecam poczytać jak niektóre z tych wielkich firm działają np. takie Sunrise System.

PS. Cały czas piszesz, że jestem droższy od innych firm - skąd to wiesz? Ja wcale tak nie uważam.Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.08.14 o godzinie 09:28
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Jan S.:
Dobrze wiesz, że wachlarz cenowy firm pracujących z takim samym efektem jest ogromny, a kto mądry to zrozumie, że prowadzisz w tym momencie marketingowy bełkot.

Co do zasady zgadzam się z tym, że są osoby/firmy, które za taką samą usługę biorą X zł oraz osoby/firmy, które będą chciały nawet kilka razy więcej. Kluczowe jest jednak wyłowienie istotnych różnic spośród "marketingowego bełkotu". Podłączę się więc pod dyskusję z pytaniem "Co traktujemy jako efekt?"

Wielu klientów, którzy pytają o ofertę, patrzy tak: "Interesuje mnie jak najszybsze znalezienie się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania". Niewielu natomiast w rozmowie podkreśla, że: "Interesuje mnie to, co będzie się działo z pozycją mojej strony za pół roku czy za rok".

Jak dla mnie kluczowe jest natomiast podkreślanie w rozmowie z pozycjonerem obydwu tych kwestii, gdyż strona internetowa firmy ma przyprowadzać klientów i za miesiąc i za rok. (Pomijam firmy-krzaki, które chcą zaistnieć dziś, oszukać jak najwięcej osób i zniknąć - takich firm los strony za rok rzeczywiście nie obchodzi).

Tak więc porównując oferty i podpisując umowę warto zadbać o to, aby:
a) koszty "negatywnych efektów" brał na siebie pozycjoner (uwaga: niekiedy jest to w postaci gwarancji kupienia nowej domeny, gdy koszt wyciągnięcia z filtra aktualnej domeny okaże się "zbyt duży").
lub
b) pozycjoner gwarantował używanie tylko bezpiecznych metod i - w przypadku niedotrzymania tego zobowiązania - również ponosił ewentualne koszty swoich błędów.
Mariusz Przybylski

Mariusz Przybylski Dynamite Studio

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Ja zabrałem tu głos po to, by obronić to co napisała Kaja. Samo pozycjonowanie to w większości przypadków za mało, w dzisiejszych czasach najbezpieczniejsze i najskuteczniejsze są kampanie zintegrowane - SEO + AdWords + content marketing + szeptanka + social + co się tylko da. Jeśli jakiś pozycjoner daje gwarancje, to jest zwyczajnie naiwny, skąd gwarancja, że Google za miesiąc nie zmieni regulaminu? Skąd gwarancja, że nowy update algorytmu Google nie zacznie ignorować niektórych czynników, które obecnie mają największy wpływ na pozycje? Skąd gwarancja, że konkurencja nie zamówi usługi depozycjonowania?

Cały czas też próbuję wyjaśnić różnicę w usługach, dla jednej firmy pozycjonowanie kończy się na upchaniu słów kluczowych w title + podlinkowaniu strony jakimś systemem i/lub swoim spamowym zapleczem - efekty są dość szybko, ale zazwyczaj też dość krótko. Dla drugiej firmy jest to porządna optymalizacja wielu podstron + content marketing + budowa zaplecza dedykowanego pod klienta + szeptanka + porządne katalogowanie + social. Na efekty w postaci topów czeka się dłużej, ale są trwalsze, a do tego strona ma sporo ruchu z długiego ogona w Google i innych źródeł. Dlatego na samym początku opisałem to na analogii do tuningu samochodowego.

Co do dużych firm jeszcze, to w branży panuje opinia, że im ładniejsza oferta, tym gorsza jakość usług. Widziałem wiele ofert konkurencji i połowa z nich zawierała frazy, które miały mniej niż 10 zapytań miesięcznie w Google (w/g narzędzia planowania słów kluczowych Google AdWords). Później takie firmy dają gwarancję, że w ciągu 3 m-cy 30% haseł będzie w TOP 10, bo wiedzą, że konkurencja takich fraz nie pozycjonuje. Klient później płaci za "efekty", ale nie ma z tego prawie żadnego ruchu. Do tego dochodzą przekręty typu monitorowanie fraz dla jakiegoś małego miasteczka (patrz: http://www.lexy.com.pl/blog/jak-wykryc-popularny-walek... ). Dlatego też życzyłem powodzenia Janowi, bo ma spore szanse, że się przejedzie na swoich pozycjonerach.

Ja już kończę tę dyskusję i tak pewnie Jan wie lepiej ;)
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Nie ma sensu dawanie gwarancji w zakresie działań innych (czy będzie to Google czy konkurencja) - to jest oczywiste.

Pisząc o gwarancji (dotyczącej wyłącznie swoich działań, a nie działań innych) chciałem zasugerować, że jeśli jakiś pozycjoner zamierza używać technik, za które już dziś Google "rozdaje filtry", to z punktu widzenia klienta ważne jest, aby robił to biorąc - razem z pieniędzmi - ryzyko na siebie.
Jan Szkotniczy

Jan Szkotniczy kierownik,
www.drukarnia.media.
pl

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Mariusz P.:
Ja zabrałem tu głos po to, by obronić to co napisała Kaja. Samo pozycjonowanie to w większości przypadków za mało, w dzisiejszych czasach najbezpieczniejsze i najskuteczniejsze są kampanie zintegrowane - SEO + AdWords + content marketing + szeptanka + social + co się tylko da. Jeśli jakiś pozycjoner daje gwarancje, to jest zwyczajnie naiwny, skąd gwarancja, że Google za miesiąc nie zmieni regulaminu? Skąd gwarancja, że nowy update algorytmu Google nie zacznie ignorować niektórych czynników, które obecnie mają największy wpływ na pozycje? Skąd gwarancja, że konkurencja nie zamówi usługi depozycjonowania?

Cały czas też próbuję wyjaśnić różnicę w usługach, dla jednej firmy pozycjonowanie kończy się na upchaniu słów kluczowych w title + podlinkowaniu strony jakimś systemem i/lub swoim spamowym zapleczem - efekty są dość szybko, ale zazwyczaj też dość krótko. Dla drugiej firmy jest to porządna optymalizacja wielu podstron + content marketing + budowa zaplecza dedykowanego pod klienta + szeptanka + porządne katalogowanie + social. Na efekty w postaci topów czeka się dłużej, ale są trwalsze, a do tego strona ma sporo ruchu z długiego ogona w Google i innych źródeł. Dlatego na samym początku opisałem to na analogii do tuningu samochodowego.

Co do dużych firm jeszcze, to w branży panuje opinia, że im ładniejsza oferta, tym gorsza jakość usług. Widziałem wiele ofert konkurencji i połowa z nich zawierała frazy, które miały mniej niż 10 zapytań miesięcznie w Google (w/g narzędzia planowania słów kluczowych Google AdWords). Później takie firmy dają gwarancję, że w ciągu 3 m-cy 30% haseł będzie w TOP 10, bo wiedzą, że konkurencja takich fraz nie pozycjonuje. Klient później płaci za "efekty", ale nie ma z tego prawie żadnego ruchu. Do tego dochodzą przekręty typu monitorowanie fraz dla jakiegoś małego miasteczka (patrz: http://www.lexy.com.pl/blog/jak-wykryc-popularny-walek... ). Dlatego też życzyłem powodzenia Janowi, bo ma spore szanse, że się przejedzie na swoich pozycjonerach.

Ja już kończę tę dyskusję i tak pewnie Jan wie lepiej ;)

A ja Ci cały czas pisze, ze są firmy, które robią to za rozsądne pieniądze zgodnie z wszelkimi regułami normalności, ich pozycjonowane strony istnieją bez bana/zawieszenia od kilku lat.

A Ty nadal swoje, jakie to są nieporządne firmy na rynku... nie wiem po co...
Chyba jasne, że jest jak z mechanikami - jeden odwali fuszerę, zedrze z Ciebie, a Ty za 3 miesiące wrócisz, drugi zrobi to za ta samą kwotę, lub mniejszą i będziesz jeździł długo i bezawaryjnie. Swiomi tekstami naprawdę ameryki nie odkrywasz.
Mariusz Przybylski

Mariusz Przybylski Dynamite Studio

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Jan S.:
A ja Ci cały czas pisze, ze są firmy, które robią to za rozsądne pieniądze zgodnie z wszelkimi regułami normalności, ich pozycjonowane strony istnieją bez bana/zawieszenia od kilku lat.

Chyba jasne, że jest jak z mechanikami - jeden odwali fuszerę, zedrze z Ciebie, a Ty za 3 miesiące wrócisz, drugi zrobi to za ta samą kwotę, lub mniejszą i będziesz jeździł długo i bezawaryjnie. Swiomi tekstami naprawdę ameryki nie odkrywasz.

Pisałeś przecież, że pozycjonowanie to tylko podpięcie strony pod zaplecze i że każdy robi tak samo, tylko jeden drożej drugi taniej. Z Twoich wpisów można wywnioskować, że nie ma dla Ciebie znaczenia za co płacisz, byle się nazywało "pozycjonowanie" i byle bełkot handlowca do Ciebie trafiał.
A Ty nadal swoje, jakie to są nieporządne firmy na rynku... nie wiem po co...

Ku przestrodze, nie zawsze duża firma jest lepsza, a często jest wręcz odwrotnie - patrz Sunrise System. Warto wiedzieć jak to powinno wyglądać i o co pytać swoich pozycjonerów. Zamiast zarzucać zdzierstwo jakiejś firmie, porównaj lepiej co masz w cenie. I nie piszę tego do Ciebie, bo Twoje zdanie jakie jest każdy widzi.
Jan Szkotniczy

Jan Szkotniczy kierownik,
www.drukarnia.media.
pl

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Mariusz P.:
Jan S.:
A ja Ci cały czas pisze, ze są firmy, które robią to za rozsądne pieniądze zgodnie z wszelkimi regułami normalności, ich pozycjonowane strony istnieją bez bana/zawieszenia od kilku lat.

Chyba jasne, że jest jak z mechanikami - jeden odwali fuszerę, zedrze z Ciebie, a Ty za 3 miesiące wrócisz, drugi zrobi to za ta samą kwotę, lub mniejszą i będziesz jeździł długo i bezawaryjnie. Swiomi tekstami naprawdę ameryki nie odkrywasz.

Pisałeś przecież, że pozycjonowanie to tylko podpięcie strony pod zaplecze i że każdy robi tak samo, tylko jeden drożej drugi taniej. Z Twoich wpisów można wywnioskować, że nie ma dla Ciebie znaczenia za co płacisz, byle się nazywało "pozycjonowanie" i byle bełkot handlowca do Ciebie trafiał.
A Ty nadal swoje, jakie to są nieporządne firmy na rynku... nie wiem po co...

Ku przestrodze, nie zawsze duża firma jest lepsza, a często jest wręcz odwrotnie - patrz Sunrise System. Warto wiedzieć jak to powinno wyglądać i o co pytać swoich pozycjonerów. Zamiast zarzucać zdzierstwo jakiejś firmie, porównaj lepiej co masz w cenie. I nie piszę tego do Ciebie, bo Twoje zdanie jakie jest każdy widzi.

Przyjąłem do wiadomości Twoje rady, bardzo Dziękuje za wykład.
Maciej Brzozowski

Maciej Brzozowski SEO, SEM, Inernety

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Tak może żeby temat podsumować... Jeśli 'przyzwoita cena' oznacza oferty rzędu 50-80 zł za frazę to jakim cudem firma ma zarobić jeśli chce pozyskać wartościowe linki lub stworzyć zaplecze... przecież to wszystko kosztuje... ewentualnie może pozyskiwać linki darmowe ale to z kolei wymaga czasu a czas to wiadomo, pieniądz. Więc albo firma przy takich cenach działa charytatywnie albo prowadzi tanie działania niskiej jakości. Zależy czy chcesz pić piwo za 1,4 czy coś lepszego że tak zacytuję

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Maciej B.:
Tak może żeby temat podsumować... Jeśli 'przyzwoita cena' oznacza oferty rzędu 50-80 zł za frazę to jakim cudem firma ma zarobić jeśli chce pozyskać wartościowe linki lub stworzyć zaplecze... przecież to wszystko kosztuje... ewentualnie może pozyskiwać linki darmowe ale to z kolei wymaga czasu a czas to wiadomo, pieniądz. Więc albo firma przy takich cenach działa charytatywnie albo prowadzi tanie działania niskiej jakości. Zależy czy chcesz pić piwo za 1,4 czy coś lepszego że tak zacytuję

Wiesz, może Ty wyceniasz swoje dłubanie na xxx zł, a firma bierze xx razy xx klientów.
I kto lepiej wychodzi ?
Panowie robi się dyskusja z tego durna. Jeśli macie swoje progi cenowe ja to rozumiem, ale po co udzielacie się w temacie płacząc jak to tanio ktoś wycenił... Ano wycenił i ma klienta...a co niektórzy siedzą i płaczą po forach ze swoją stawką zbyt cenną do zastosowania zniżki.

Ja też za łeb się łapię czasami za jakie kwoty ktoś robi - ale co na to poradzę ? NIC, odstępuje od zlecenia, bo za psie pieniądze nie robię, ale znajdą się tacy co będą robić. Cholerne prawo rynku i tyle.

Od strony klienta to mi odpowiada - kupić usługę za 50% średniej ceny... jestem zadowolony. OD strony wykonawcy nie - tak samo jak wy.Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.08.14 o godzinie 13:00
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Maciej B.:
Jeśli 'przyzwoita cena' oznacza oferty rzędu 50-80 zł za frazę to jakim cudem firma ma zarobić

Na to już też wynaleziono sposób ;) - firmy wciskają klientom dodatkowe frazy, najlepiej takie, na których klient już teraz jest w top. Dzięki temu mają pieniądze za nic. To niestety nie jest sytuacja win-win.

Dla mnie umowy rozliczane w modelu "x zł za frazę w top10" to zawsze kuszenie firmy do tego, aby oszczędzała na jakości swojej pracy i szła w kierunku rozwiązań "może nie do końca zgodnych z wytycznymi Google ;)" ale za to pozwalających na oferowanie tanich fraz. Jeśli jednak taka firma jasno stawia sprawę i informuje klienta o tym fakcie oraz możliwych jego konsekwencjach, to obydwie strony mogą być zadowolone.

Myślę, że wśród firm rozliczających się za frazy także są firmy działające skutecznie, bezpiecznie (w rozumieniu zapewnienia bezpieczeństwa poprzez unikanie działań niezgodnych z wytycznymi) i stosunkowo tanio (takie unikalne połączenie wiedzy i umiejętności nie może "należeć do najtańszych na rynku", ale nie musi być też najdroższe).

Za najbardziej uczciwą uważałbym natomiast umowę, w której klient (mając tylko podstawową wiedzę na temat SEO i nie mając czasu) umawia się z firmą na podjęcie konkretnych działań, które w danej sytuacji będą najlepsze, i płaci kwotę adekwatną do kosztu konkretnych działań (pozyskiwanie linku w serwisie x, budowa zaplecza) oraz poświęconego czasu osoby posiadającej wiedzę.
Maciej Brzozowski

Maciej Brzozowski SEO, SEM, Inernety

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Marek B.:
Maciej B.:

Za najbardziej uczciwą uważałbym natomiast umowę, w której klient (mając tylko podstawową wiedzę na temat SEO i nie mając czasu) umawia się z firmą na podjęcie konkretnych działań, które w danej sytuacji będą najlepsze, i płaci kwotę adekwatną do kosztu konkretnych działań (pozyskiwanie linku w serwisie x, budowa zaplecza) oraz poświęconego czasu osoby posiadającej wiedzę.

Pewnie tak, tylko może jeden klient na 10 trafi na taką firmę co go nie zrobi w balona w ten czy inny sposób :). Ja ze swojej strony akurat nie płaczę nad tym jak rynek wygląda, czasami działa to nawet na plus bo jak klient kilka razy się przejedzie to jeśli w końcu trafi na dobrą firmę to raczej nie odejdzie prędko - zawsze jakiś pozytyw:)Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.08.14 o godzinie 14:28

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Powiem tak ja polecam http://nomi-net.com.pl. Zajmują się pozycjonowaniem i z własnego doświadczenia wiem, że warto z nimi współpracować. Bardzo niskie ceny proporcjonalne co do jakości jaką wykonują. Nic nie płacimy z góry lecz za efekty ich prac co jest wielkim plusem.

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Krzysztof N.:
Bardzo niskie ceny proporcjonalne co do jakości jaką wykonują. Nic nie płacimy z góry lecz za efekty ich prac co jest wielkim plusem.

czyli niskie ceny są proporcjonalne do niskiej jakości? wyszła tutaj mała antyreklama... Płatność za efekty jest niestety minusem, a nie plusem....

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

pozycjonowanie za efekty prowokuje działania skuteczne na krótką metę, które google tępi przez nakładanie filtrów. Jeśli firma chce pozycjonować zgodnie z wszelkimi wytycznymi i budować wartość strony, to cały proces jest długotrwały. W takiej sytuacji płatność na efekty jest nieopłacalna, bo kto będzie pracował kilka miesięcy za darmo?
Hauer Mateusz

Hauer Mateusz robić tak żeby było
dobrze, ok?

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

tutaj macie co nieco o pozycjonowaniu przez 'inne firmy' http://hppl.linuxpl.info/skuteczne-pozycjonowanie/ - łatwo obecnie wpaść na minę dlatego zawsze ale to zawsze dobrze wiedzieć samemu o co chodzi i wiedzieć co i jak sprawdzić czy firma robi nas w balona z profilem linków i zanosi się na filtr czy nie. :) szybko i wysoko - to pewne objawy :)
Marek Nowak

Marek Nowak administrator,
ITsoft

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Nie wiem czy internet to najlepszy sposób na szukanie opinii o firmach seo z tej przyczyny, że dużo wpisów tworzą same firmy.
Lepiej popytaj znajomych którzy mają strony i którzy się pozycjonują - moja żona prowadzi biuro rachunkowe i też chcieliśmy reklamować jej stronę, rozesłaliśmy zapytania do kilku firm i za każdym razem mieliśmy wrażenie, że ktoś nas chce naciągnąć, nie wybraliśmy żadnej.
Kiedyś w jakiejś luźnej rozmowie na spotkaniu ze znajomymi wyszedł taki temat i okazało się, że syn znajomego pozycjonuje strony i to było najlepsze wyjście, płacimy trochę mniej bo po znajomości, ale z tego co wiem nie narzeka na brak klientów. Jak by ktoś był zainteresowany, to jak najbardziej polecamy http://www.vpozycja.pl

Temat: Pozycjonowanie - kto może polecić dobrą i sprawdzoną firmę?

Firma wspierająca pozycjonowanie sklepów oraz stron firmowych. Stosuje aktualne i skuteczne metody.

Następna dyskusja:

Kto najlepiej optymalizuje ...




Wyślij zaproszenie do