Rafał Piórkowski

Rafał Piórkowski Sales Manager, Key
Account Manager -
rozwiązania
biznesow...

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

Tak niskie koszty na marketing kryzysu się nie boją
e-mail marketing
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

Chodzi o darmową reklamę na forum GL?

Oferty proszę wrzucać do wątku z ofertami.
Rafał Piórkowski

Rafał Piórkowski Sales Manager, Key
Account Manager -
rozwiązania
biznesow...

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

Pewnie i słuszna uwaga Panie Łukaszu ;) Dla zapewnienia contentu tego cóż rozpoczętego wątku proponuję coś mniej reklamowego nie bez uniknięcia jednak komercji..., ale jednak w dobrym tonie i za to z dawką know-how z dziedziny Marketingu Internetowego jakim jest e-mail marketing.

Niezależnie od kryzysu ;)http://www.wikidirect.p
to wiele cennych porad i wskazówek pomocnych przy tworzeniu mailingów + niespodzianka, praktyczny wstęp do mobile marketingu, który w kryzysie też może być metodą bardziej docenioną.

Uff, a myślałem, że będę musiał udowadniać tezę, że e-mail kryzys przeżyje ;) W praktyce ciekaw jestem co w e-mail marketingu jest najważniejsze dla Agencji i Marketerów. Czy ten kanał komunikacji jest istotny, w jakim procencie? Czy może w to mity i tylko spam, jak nieliczni przeciwnicy starają się twierdzić?

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

po prostu spam, pozdr. mfs
Rafał Piórkowski

Rafał Piórkowski Sales Manager, Key
Account Manager -
rozwiązania
biznesow...

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

Każde zdanie się liczy.
Mając jednak na uwadze choćby raport IAB i udział tej formy komunikacji w budżetach marketingowych, to chyba nie wszyscy tak myślą? Wiadomo, że SEO i SEM nie są tak nazwijmy to "inwazyjne", ale poszukiwanie lead'ów w ten sposób to co innego niż reklama w komunikacji "push". Mówimy tu o permission marketingu, a nie o wysyłaniu treści bez wcześniejszej zgody właściciela adresu e-mail, czy numeru GSM.

konto usunięte

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

tylko na czym ta zgoda polega?
z tego, co zauwazylem to w przypadku darmowych skrzynek nie da sie nie zahaczyc zgody na otrzymywanie spamu, wziecie udzialu w jakimkolwiek gsm-quizie = akceptacja regulaminu dostapnego gdzies tam, a to = wiecej spamu na gsm.
Rafał Piórkowski

Rafał Piórkowski Sales Manager, Key
Account Manager -
rozwiązania
biznesow...

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

Jak wiadomo nie ma nic za darmo. "Darmowe skrzynki" z założenia są finansowane ze sprzedaży reklam wysyłanych do tych skrzynek. Więc tu ma Pan absolutnie rację. Oczywiście można w atrybutach wybrać mniej zainteresowań, co przynajmniej teoretycznie powinno się równać z mniejszą liczbą "zamówionych" ofert handlowych, nazywanych przez Pana w uproszczeniu "spamem". Kupowanie mailingów do takich baz to jedno, a budowanie własnych baz to drugie i w tym miejscu znajduje się odpowidź na Pana pytanie.

Natomiast wzięcie udziału w gsm-quizie nie powoduje wyrażenia zgody na otrzymywanie ofert handlowych, jednakże firmy które to robią na revenue sharing w numeracji Premium Rate w tym niestety jak obserwuję również telewizja, stacje radiowe i prasa we współpracy z takimi firmami starają się wykorzystywać tak "pozyskany" numer GSM, przez okres min. 3 miesięcy.

Oczywiście celem jest zysk wynikający z podziału przychodu. To jest taka "kontynuacja" serwisu do jakiego SMSesem "zapisał" się uczestnik gsm-quiziu. Niestety to powoduje większe odczucie jako spam, a nie kontynuacja serwisu. No i fakt, że takie firmy pozycjonują się prezentując drugi dział, a często inny brand jako agencje / dostawcy marketingu mobilnego, to rzeczywistość. Cóż potrzeba generowania przychodów jak widać jest silniejsza. Dlatego też nie dziwi, że na tej samej numeracji, a czasami dokładnie na tym samym numerze Premium Rate jednoczesnie "sprzedawany" jest dostęp do serwisów erotycznych (kody sms) i np. tapetki, dzwonki w serwisach dla dorosłych i dla dzieci. Od takiego podejścia biznesowego staram się trzymać daleko, gdyż moim zdaniem można robić i takie projekty natomiast z zachowaniem dobrych praktyk bez utraty przychodów. Jednak ten temat mnie mniej dotyczy, gdyż nie należymy do firm, które utrzymują się z podziału przychodu z premium i sprzedaży contentu GSM.

W przypadku projektów tego typu, ale wpierających sprzedaż np. dla branży FMCG nie ma takich praktyk (przynajmniej u nas) i są one niedopuszczalne. Planując mechanizmy komunikacji dwustronnej z konsumentem w kanałach elektronicznych preferuję właśnie takie podejście, które minimalizuje poczucie spamu, a "oferta handlowa" drogą elektroniczną jest faktycznie zamówiona. To zwiększa CTRy, buduje lojalność konsumenta i zadowolenie Marketerów ze wzrostów i pozytywnie odbieranego wizerunku.

A tak swoją drogą, czy marketing internetowy bez e-mail i mobile marketingu tak naprawdę dziś nie byłby strasznie ubogi?Rafał Piórkowski edytował(a) ten post dnia 22.02.09 o godzinie 20:23
Konrad Redel

Konrad Redel Freelancer -
marketing
internetowy, SEM,
pozycjonowanie S...

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

Rafał Piórkowski:
Jak wiadomo nie ma nic za darmo. "Darmowe skrzynki" z założenia są finansowane ze sprzedaży reklam wysyłanych do tych skrzynek.

GMail co miesiąc zabiera tysiące użytkowników z "darmowych skrzynek" (mowa oczywiście o aktywnych i używanych kontach), właśnie dzięki temu, że jest darmowe i bez mailingu, o braku awarii nie wspomnę. Owszem było to skuteczne jeszcze 2 lata temu - teraz jest to rzecz relatywnie coraz tańsza, ale coraz mniej skuteczna.
Z jednym się zgodzę, że nazywanie tego "spamem" jest nadużyciem, często spowodowane tym, że osoby które zakładają konto na takich skrzynkach nie czytają lub mają kłopot ze zrozumieniem regulaminu, który muszą zaakceptować;)
Marek S.

Marek S. CEO | Chief
Strategy Officer @
Przeagencja

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

Rafał Piórkowski:
Tak niskie koszty na marketing kryzysu się nie boją
e-mail marketing


myślę, że wystarczy jakiś ciekawy drogi i efektywny projekt :P
http://www.goldenline.pl/grupa/projekty-marketingowe-o...
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

Informacje byłyby ciekawe, gdyby były informacjami, a nie reklamą. Panie Rafale, próbuje Pan tutaj rozpocząć kampanię marketingu wirusowego?
Rafał Piórkowski

Rafał Piórkowski Sales Manager, Key
Account Manager -
rozwiązania
biznesow...

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

Jest Pan bardzo spostrzegawczy Panie Łukaszu... Już potwierdzałem Panu Łukaszowi Pluteckiemu "Pewnie i słuszna uwaga Panie Łukaszu ;)"

Jednak po lekkiej korekcie wątku niezmiennie opinia wydaje się interesująca ze strony uczestników Grupy: Marketing Internetowy.

"A tak swoją drogą, czy marketing internetowy bez e-mail i mobile marketingu tak naprawdę dziś nie byłby strasznie ubogi?"
Marek S.

Marek S. CEO | Chief
Strategy Officer @
Przeagencja

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

Rafał Piórkowski:
"A tak swoją drogą, czy marketing internetowy bez e-mail i mobile marketingu tak naprawdę dziś nie byłby strasznie ubogi?"


to my w Polsce już znamy pojęcie mobile marketingu ?
Z doświadczenia ?

śmieję się oczywiście ... ale jak chcielibyśmy się benchmarkować z tym co poza granicami naszymi się dzieje, to byśmy się tylko rumienili ciągle...

... ale to się niedługo zmieni ...
Rafał Piórkowski

Rafał Piórkowski Sales Manager, Key
Account Manager -
rozwiązania
biznesow...

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

To bardzo ciekawe. Czy możesz podać jakieś konkretne przykłady, co by nas zawstydziło?
Adrian Kolodziej

Adrian Kolodziej Konsulant biznesowy
typu Direct
Response. Autor
wielu pro...

Temat: Metoda na kryzys, e-mail marketing

Ja napisałem trochę o mobile marketing
http://www.goldenline.pl/forum/2133996/mobile-marketing

Oczywiście to tylko moja opinia. Jak ktoś ma doświadczenie w temacie, może do mnie napisać.

Następna dyskusja:

Content marketing i lead nu...




Wyślij zaproszenie do