Temat: Marketing dla sklepu z zegarkami

Ostatnio wystartowałem swój sklepik w nowej odsłonie.

http://DobreZegarki.pl

Jak widać w całkiem przyjemniej odsłonie. Na swoim skrypcie
i na własnym serwerze, dlatego moge z nim zrobić praktycznie
wszystko. Postanowiłem więc wziąć się teraz poważniej za
marketing/reklamę. Niestety jest to tak obszerna działka, że
właściwie nie wiadomo za co się wziąć najpierw :) Interesuje
mnie na razie zwiększenie ilości wejść na sklep.

* Pozycjonowanie już się robi
* AdWordsy już śmigają
* Profil na FB jest ;)
* W porównywarkach jestem

No i co dalej...
Jest całe mnóstwo możliwości:

* Banery i mailingi (raczej nieskuteczne)
* Artykuły w serwisach o modzie itp.
* Marketing wirusowy
* Marketing szeptany
* Różne akcje/promocje/konkursy/bartery
* ...

Co byście poradzili widząc mój sklep?
W którym kierunku ruszyć te machinę? :)

Temat: Marketing dla sklepu z zegarkami

Załóż bloga na którym opisuj bardziej szczegółowo nowe zegarki, w formie recenzji i linkuj do sklepu - pomoże w pozycjonowaniu.

mailing zależy jaki jak do klientów darmowej poczty o2,wp to tylko za 10% ceny inaczej nie ma sensu, mailing do swoich klientów wbrew pozorom okazuje się całkiem skuteczny jak dysponujesz bazą min, kilkutysiecy klientów. mimo iż to branża zegarkowa zawsze się ktoś trafi kto kupi zegarek znowu - wiem z doświadczenia :)

co do konkursów i promocji to zawsze lepiej jak coś się dzieje na stronie więc warto wyeksponować gdzieś super okazje i promocje.

barter to jedynie z jakąś agencją reklamową, porównywarki nie do końca się sprawdzą bo marki oferowane w sklepie nie należą do najbardziej popularnych (poza grovaną i adriaticą chociaż to i tak nie jest top - swoją droga nie znalazłem opisu tych marek i ktoś kto ich nie zna może miec problem z podjęciem decyzji, bo wiadomo że zegarek którego też nie zna na targu może kupić za 7 zł), ja kładł bym nacisk na pozycjonowanie/adwords na frazy ogólne, jak zegarki damskie, męskie, prezent dla... itp.

PS. ostatnio zauważyłem że sporym czynnikiem skłaniającym do zakupu jest wyeksponowanie opini klientów najlepiej zadowolonych ;P z seriwsów opiniujących i ogólnie znanych np. opineo, czy nawet ceneo/nokaut

PS2, Pozdrowienia dla Marcina K.Marcin N. edytował(a) ten post dnia 22.10.10 o godzinie 08:49
Krzysztof Kreczko

Krzysztof Kreczko wiedz, że coś się
dzieje.

Temat: Marketing dla sklepu z zegarkami

ja osobiście zastanowiłbym się czy ciągle poszukujemy nowych klientów, czy chcemy (spamowym) mailingiem co miesiąc nękać obecnych... i ilu z nich kupi zegarek 2razy w roku??? chyba nie zarobisz na takich klientach na utrzymanie (choć mogę się mylić - przy odpowiedniej ich ilości i marży na produkcie)

ja osobiście kierowałbym się w kierunku pozyskiwania nowych klientów, nie licząc zbytnio na to że wrócą w ciągu najbliższego roku.

Proponuję zapoznać się z bazą firm/korporacji na terenie gdzie znajduje się sklep i wykorzystać zbliżające się święta. Grupa docelowa?? powiedzmy klasa średnia/"białe kołnierzyki" czyli grupa, która może zakupić zegarek za 500, bo ten za 1000 będzie już być może zbyt dużym wydatkiem.

Kampania ulotkowa w tych firmach, rabaty dla klientów z danej firmy, darmowa dostawa (jeśli jesteś na tym terenie to sam możesz dostarczyć) - nad resztą sam możesz pogłówkować ;P

jeśli natomiast chcesz pozycjonować stronę - to wspomniany blog z rzetelnymi opisami może okazać się bardzo przydatny.

Temat: Marketing dla sklepu z zegarkami

Żeby wysyłać mailing do swoich klientów trzeba ich najpierw mieć.
Sprzedaliśmy już ponad 3k zegarków łącznie z Allegro, ale wcześniejszy
system nie był dobrze przygotowany i niestety nie tworzył listy
mailingowej dobrze. Dlatego startujemy praktycznie od 0. Tak więc
nie ma dylematu czy szukac nowych klientów, bo trzeba ich szukać.

Blog to zawsze dobry pomysł, ale obawiam się, że nie miałbym za
bardzo o czym pisać. Nie spredaję zegarków z wyższej półki. Przynajmniej
na razie. Najdroższy to 1,5k pln, a to ciągle niska półka jest.

Co do reklamy OFFLINE to nie jestem przekonany. Konwersja z takiej
reklamy jest moim zdaniem znacznie niższa niż z reklamy internetowej,
gdzie wystarczy kliknąć link i już jest się na sklepie w tym samym
momencie kiedy czyta sie reklamę. Ulotki itp. rzeczy raczej się nie
sprawdzą w przypadku sklepu internetowego.

Opinie mamy wyeksponowane z Ceneo. Mamy po prawej taki widget, gdzie
100% klientów poleca nasz sklepik. Mamy też przycisk FB i widać ile
osób lubi dany zegarek.

konto usunięte

Temat: Marketing dla sklepu z zegarkami

1) co do pozycjonowania jak najbardziej ok, troche brakuje contentu na stronie - dobrego opisu, generalnie nie wiem na jakich frazach sie skupiasz ale idz naprawde w dlugi ogon, bo sie oplaci, klienci czesto szukaja zegarka z czyms konkretnym...?
2) reklama - prasa (tu bym mial kilka fajnych pomyslow;), banery, plakaty z logo sklepu
3) fajny ale mi sie nie podoba "opis" - ta ramka/podswietlenie opisu co drugi
4) ZDJECIA - masz bardzo ladne, duze, wyrazne zdjecia ale mi osobiscie jak i wielu klientom malo co mowi takie zdjecie fakt widze ladny zegarek, fajną tarcze itp, do tego z duzym przyblizeniem (pytanie czy z nie za duzym - dobrym rozwiazaniem bylby suwak przyblizajaco-oddalajacy) ale tak naprawde to nie wiem jak ten zegarek bedzie sie prezentowac na rece, jak bedzie wygladac koperta w rzeczywistosci i jakie sa proporcje, a to jest rzecz dosc istotna bo nie kazdy chce miec zegarek wielkosci budzika na rece:)
Wiem ze to nie jest zadanie latwe, ale do zrobienia, nie kazdemu moze sie podobac okłaczona meska reka na zdjeciu ale sprobuj z kilkoma zdjeciami potem sonda lub inne techniki zbadania czy pomysl jest ok ;)
5) SEO - efektywniej wykorzystaj TITLE/wyszukiwarka zaawansowana mozna by ja ulepszyc chodz nie wiem jakie mozliwosci ma ten skrypt

pzdr
Łukasz Zaleśny

Łukasz Zaleśny Strategy & Insights
Manager w Zenith

Temat: Marketing dla sklepu z zegarkami

Mnie się wydaje, że najefektywniej będzie mocno rozwijać kanał linków sponsorowanych i afiliację (marketing afiliacyjny, tudzież program partnerski), bo masz zbyt dużą konkurencję, a sam wspominasz, że stawiasz na sprzedaż.
Postawiłbym bardzo duży nacisk na testy i optymalizację - ciągłe doskonalenie kreacji, komunikacji oraz powierzchni reklamowej i kategorii stron.
Zastanowiłbym się jeszcze nad odpowiednim targetowaniem (demograficznie, geograficznie), w celu optymalizacji kosztów.
Warto też dobrze przyjrzeć się landing page'owi tu także testować i optymalizować go pod kątem jak najlepszej konwersji.

Temat: Marketing dla sklepu z zegarkami

Hmmm, długa droga przed Tobą.
Z doświadczeń:
1. Marketing szeptany - fajnie podnosi sprzedaż i działa przez długi czas (wpisy na dobrze wypozycjonowanych forach pozostają i działają latami). Oczywiście nie mówię tu o działaniach studenta, ale profesjonalnej firmy
2. Adwords i pozycjonowanie - jasne
3. Mailingi - tak, ale do grupy celowej. Ogólne mijają się z celem
4. Bannery - NIE, tu jest strasznie niski ROI. Lepiej AdWordsy
5. Konkursy wirusowe - jasne
6. Budowanie roli eksperta - pisanie porad do prasy, jaką czyta target
7. Blog, opinie, program lojalnościowy - jasne
8. Akcje sprzedażowe (landingi, promocje, zakupy grupowe?)

Sprawdź sobie jaki masz zwrot z inwestycji dla poszczególnych narzędzi i będziesz wiedział w co inwestować.



Wyślij zaproszenie do