Maciej
Matczak
właściciel,
Motomarketing.pl
Temat: Marketing bezpośredni dla każdego (serwisu samochodowego)!
Witam,Jako nowy członek forum, wystartuję od razu z nowym tematem, jeśli pozwolicie.
Zajmuję się niszą - marketingiem serwisów samochodowych. Tam dominuje (powinien dominować) właśnie marketing bezpośredni lub bardzo bezpośredni - efektywna zachęta do realziowania zakupów (napraw), których potrzebuje dany samochód. Bo nawet jeśli nie naprawi się wszystkiego za jednym zamachem, w odpowiednim czasie można się skontaktować z klientem, żeby zaproponować TO, CZEGO POTRZEBUJE samochód - nawet zdefiniowałem taki proces dokładnie i nazwałem to "najlepszym narzędziem marketingowym".
Poszukiwania nowych klientów mogą być interesujące dla niektórych warsztatów, ale w zasadzie powinny one wykorzystywac potencjał istniejących, zwracając się do nich BEZPOŚREDNIO.
Cała reszta, reklama czy inne narzędzia (oprócz prostych i mądrych programów lojalnosciowych i innych elementów zachęty na miejscu w warsztacie) są własciwie psu na budę, choć oczywiście można się w nie bawić. Ale rzecz w tym, że pojedyncze serwisy nawet nie mają często pojęcia, jak się zabrac do swojego marketingu (o ile w ogóle chcą się zabrać), tym bardziej, ze marketing usług ma swoją silną specyfikę.
I W KOŃCU PYTANIE DO WAS: a Wy, jako fachowcy, ale także jako KLIENCI warsztatów, jak sądzicie, w jaki sposób efektywnie może promować swoje usługi serwis samochodowy używając narzędzi marketingu bezpośredniego?
Pozdrawiam,
MAciek Matczak, http://Motomarketing.pl