Piotr Krawiec

Piotr Krawiec mobile lover,
effective marketer,
communications
expert ;-)

Temat: Volkswagen gubi koła, czyli kryzys może dotknąć...

Niedawno w mediach głośno było o wpadce Toyoty - firma wypuściła na rynek auta z wadliwym układem hamulcowym. W połowie lutego w brazylijskich Volkswagenach została wykryta wada, mogąca doprowadzid do blokady kół lub nawet do ich odpadnięcia. Jak widad negatywne informacje o produktach nie znają granic i rozprzestrzeniają się daleko poza grupę, która zetknęła się z problemem. Dlatego elementarnym elementem zarządzania powinno byd opracowanie strategii działania na wypadek niefortunnych zdarzeo. Sytuacja kryzysowa jest zagrożeniem, do którego trzeba się dobrze przygotowad, zarówno merytorycznie, jak i organizacyjnie. Jest również szansą - jeżeli firma stawi czoła wyzwaniu, a kryzys zostanie prawidłowo i sprawnie rozwiązany, może on paradoksalnie umocnid pozycję marki na rynku i ugruntowad jej pozytywny odbiór.
Powody powstania sytuacji kryzysowej są mało ważne dla opinii publicznej. Nieistotny jest fakt, czy winni są niekompetentni pracownicy, czy też doszło do losowego zdarzenia. Liczy się negatywna informacja, która dociera do społeczeństwa. Punktem wyjścia w planowaniu strategii kryzysowej jest zaakceptowanie faktu, że każda z organizacji ma swoje słabe punkty.

W jaki sposób Waszym zdaniem najskuteczniej przygotować sie do kryzysu i problemów z wizerunkiem marki/ firmy?

Piotr Krawiec
Praktycy.com